اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شاخص سهام و تحریمهای روسیه عوامل موثر بر افزایش قیمت طلاست

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی سکیوریتی تاکید کرد: افت احتمالی شاخص سهام در بازارهای بین المللی و اقدام احتمالی اروپا و آمریکا در تحریم بیشتر روسیه می تواند بر افزایش قیمت طلا موثر باشد.


به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس ویک ؛ آمریکا تصاویر ماهواره ای را منتشر کرده و مدعی شده است که روسیه مناطق مرزی اوکراین را گلوله باران کرده است. این مساله احتمالا موجب تصمیم قطعی اروپا برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش "بارت ملک" تحلیلگر برجسته موسسه تی دی سکیوریتی تاکید کرد: در صورت اعمال تحریمهای اقتصادی و تجاری علیه روسیه شاخص سهام در بازارهای مالی جهان با افت احتمالی روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد شد.

وی افزود: انتشار اخبار مربوط به خشونت های بین المللی و اوضاع اوکراین و نوار غزه نیز می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 8.6 درصد رشد داشته که علت اصلی آن تنشهای بین المللی بوده است.

بانک کامرز بانک آلمان نیز اعلام کرد: تقاضای فیزیکی طلا در صورت تشدید تنش های بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد. بی شک هرگونه افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت مربوط به تنش های بین المللی است.

بانکهای مرکزی جهان نیز طی ماه گذشته میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. انتشار آمارهای وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار کار و اشتغال و برگزاری نشست فدرال رزرو نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

پیش بینی می شود اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته برای ششمین ماه متوالی حدود 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد