اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تاثیر کاهش ذخایر صندوق SPDR بر افت قیمت طلا

سایت طلا : کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که کاهش چشمگیر ذخایر صندوق اس پی دی آر و همچنین افت تقاضای فیزیکی در بازار علت اصلی ادامه روند نزولی قیمت طلا به شمار می رود.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در حالی که قیمت طلا در نخستین ساعات مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر تشدید بحران سیاسی اوکراین با افزایش نسبی روبرو شده و به مرز 1300 دلار رسیده بود ولی در لحظات بعدی با کاهش یک درصدی روبرو شد و به کمتر از 1286 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش پایین بودن میزان مبادلات در بازارهای جهانی به علت تعطیلات عید مسیحیان تاثیر زیادی بر افت تقاضای فیزیکی طلا داشته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

حداقل 3 نفر در درگیری های جدید شرق اوکراین کشته شده اند و طرف های درگیر در این کشور هر یک دیگری را عامل اصلی این درگیری های خونین معرفی کرده اند. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز پنج شنبه با کاهش شدید 3.29 تن روبرو شده و ذخایر صندوق به کمتر از 795 تن رسیده است.

مذاکرات دو غول بزرگ تولید کننده طلای جهان برای ادغام با یکدیگر نیز به شکست منجر شده است. ادامه روند صعودی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها داشته است./م

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد