اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا برای سومین روز متوالی افزایش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز جمعه برای سومین روز پیاپی پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا با افزایش روبرو شد و به مرز 1320 دلار رسیده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا ماه گذشته پس از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره تا 6 ماه آینده با کاهش شدیدی روبرو شده بود.

بر اساس این گزارش انتشار متن مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقام های بانکی آمریکا تمایل چندانی برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی ندارند و این مساله نگرانی سرمایه گذاران بین المللی را کاهش داده است.

پایین بودن نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای جهانی برای خرید طلا و رشد قیمت این فلز زرد داشته است. افزایش نرخ بهره موجب رشد ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی شده و قیمت طلا را کاهش می دهد.

"جویس لیو" کارشناس ارشد موسسه فیلیپ فیوچرز تاکید کرد، مهمترین چیزی که از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو مشخص می شود این است که سیاست های پولی آمریکا در شرایط فعلی تغییر نخواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.4 درصد افزایش به مرز 1320 دلار رسیده است. قیمت طلا در دو روز گذشته نیز با رشد 1.2 درصدی روبرو شده است./م


انتهای پیام





خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد