اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تمایل هند برای پیوستن به خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان

سایت طلا : وزیر نفت هند از مذاکرات دهلی نو با ایران و آمریکا در خصوص پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان خبر داده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز تراک ، "ویراپا مویلی" وزیر نفت هند تصریح کرد: دولت هند در حال مذاکره با ایران و آمریکا در خصوص تحریمهای وضع شده بر ضد ایران است و می خواهد ببیند آیا این تحریم ها شامل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان نیز خواهد شد؟

بر اساس این گزارش، وی تاکید کرد: این خط لوله به نفع هند خواهد بود و به همین دلیل دولت دهلی نو مذاکرات خود را با دولتهای ایران و آمریکا آغاز کرده است.

بر این اساس، وی همچنین اظهار داشت: بی شک این پروژه به نفع اقتصاد هند خواهد بود. به همین دلیل ما تلاش خود را برای مذاکره با مقامات آمریکایی و ایرانی آغاز کرده ایم. البته برخی مسائل حساس در خصوص این پروژه وجود دارد که باید آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

هند پیش از این زیر فشارهای آمریکا از پروژه خط لوله صلح کناره گیری کرده است. آمریکا به شدت با مشارکت هند و پاکستان در این خط لوله مخالفت کرده است.

هند در سال 2009 میلادی به بهانه بالا بودن هزینه اجرای این پروژه و مسائل امنیتی انصراف خود را از مشارکت در آن اعلام کرده است. هند در سال 2008 میلادی قرارداد هسته ای با آمریکا امضا کرده است./م

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد