قیمت واقعی دلار در بدترین حالت

یک کارشناس اقتصادی راهکار علاج ‌بازار ارز را وارد کردن شوک به بازارهای موازی دانست و گفت: در بدترین حالت و با همه‌ فشارها، نرخ دلار نباید بیش از ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان باشد. بیش از این رقم، دیگر کارکرد اقتصاد نیست و مسایل دیگری پشت سر آن است.

مهر

کوروش معدلت کارشناس مسایل اقتصادی و از مدیران نظام بانکی گفت: فکر می‌کنم با همه‌ فشارهای تحریم، حقیقت اقتصاد ایران نرخ فعلی را بیرون نمی‌دهد و الان چند عامل نرخ ارز ما را مدیریت می‌کند که اولی و مهم‌ترین آن، عامل روانی است که به حداکثر خود رسیده است. با کمترین اتفاقی شاهد بیشترین واکنش در بازار هستیم.

شخصا اعتقادی به امنیتی کردن بازار ندارم اما شک هم ندارم که در کشور ما ریال‌هایی وجود دارد که به عمد برای خرید دلار فارغ از بازدهی اقتصادی‌اش حرکت می‌کنند. اتفاقا موقعی آن را می‌خرد که کمی در حال کاهش است. اقتصاد ایران اقتصاد خیلی بزرگ و توانمندی در مقابل اقتصاد جهان نیست اما نرخ ارز ما هم این نیست.

در بدترین حالت و با همه‌ فشارها نرخ دلار نباید بیش از 1700 تا 1800 تومان باشد. بیش از این رقم، دیگر کارکرد اقتصاد نیست و مسایل دیگری پشت سر آن است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

رامین میگه :

تاریخ: 1391/08/25 ساعت 00:20
اگه بدترین حالت 1700.این حالت چیه استاد؟

0 0

پروفسور میگه :

تاریخ: 1391/08/21 ساعت 09:42
من با نظر کارشناس موافقم اما این نرخ برای دسته کم شش ماه پیش مصداق داشت با توجه به اینکه ریال ارز انقدر قدرتمند نیست بعید بنظر میرسه که حتی اگر مسایل سیاسی رو کنار بذاریم بتونه به این نرخ برگرده.

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/20 ساعت 10:44
آقای کارشناس، با فکر و اعتقاد و حدس و گمان نمیشه قیمت تعیین کرد بلکه نیاز به تجزیه و تحلیل علمی می باشد.

0 0

ونداد میگه :

تاریخ: 1391/08/21 ساعت 16:39
دوستانی که منتظر افت قیمت دلار پس از مذاکرات هستند به این نکته توجه کنند اگر در خوشبینانه ترین شرایط ایران کوتاه بیاید هیچ تاثیر بلند مدتی در روند نرخ دلار نخواهد داشت با توجه به تورم سالیانه ایران که مابین 20% تا 25% است نرخ دلار فعلی کمتر از قیمت اقتصادی آن می باشد
از سال 82 نرخ دلار حدود 950 تا 1025 بوده است با یک محاسبه ساده می توان نرخ دلار با توجه به تورم موجود را پیش بینی کرد.
ضمنا دولت از اینکه دیگر روی دلار یارانه پرداخت نمی کند بسیار خرسند می باشد
4772=9^(1+0.20)*925
این فرمول یعنی نرخ دلار سال 82 ضرب در (تورم سالیانه + نرخ دلار)به توان تعداد سالها

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/20 ساعت 12:15
منظورش 1700تا1800ریال بوده

0 0

تازه كار آماتور میگه :

تاریخ: 1391/08/21 ساعت 10:38
نه منظورشان هر 1800دلار يك نومان است

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/20 ساعت 12:40
قیمت دلار در حال حاضر بسیار حبابی است دلیل ان 1-بی سبات است2-اختلاف خرید و فروش ان توسط صرافان زیاد است 3-مردم انتظار پایین از امدن انرا دارند پس در نتیجه خرید ارز وسکه در حال حاضر ریسک بالایی دارد بهترین موقع خرید زمانی است که قیمت ارز بازار از طرف دولار مورد تایید قرار گیرد

0 0

بمب خنده میگه :

تاریخ: 1391/08/23 ساعت 15:43
دولارو ول کن، زشته!

0 0

مهمون میگه :

تاریخ: 1391/08/21 ساعت 22:38
قيمت دلار را نميشه مثل كارشناس محترم كشكي حساب كرد بستگي به تورم ما و ارز ها و.... كه ميشود چيزي بين 2500تا 3200 فعلا با اين شرايط.

0 0

saeid میگه :

تاریخ: 1391/08/21 ساعت 07:25
آقای نسبتا محترم. م. رضا.به نظرات دیگران احترام بزار اونم اومده تا در این سایت با ارزش نظر بده پس بی ارزش نکن حرف دیگرانو.اوکی

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/20 ساعت 12:41
آقای کارشناس ، من سه ماهه نامزد کردم بنظر شما واسه خرید طلای عروسی تا کی باید صبر کنم تا دلار 1700 بشه؟ تا بعد از محرم و صفر میشه؟

0 0

پریا میگه :

تاریخ: 1391/08/25 ساعت 10:04
بارک الله

0 0

افسانه میگه :

تاریخ: 1391/08/25 ساعت 05:26
بهترین زمان خرید شما روی این قیمت سال قبل بود

0 0

wonder میگه :

تاریخ: 1391/08/23 ساعت 11:40
بهترين زمان براي خريد شما محرمه به خاطر اينكه تقاضا كمه

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/20 ساعت 13:09
در بازار ایران ارزه و تقاضا مد نظر است تقاضا زیاد و ارزه کم یک پدیده افزایش قیمت پس قیمت را بازار تعیین می کند دولت ان وقت حق قیمت دادن را دارد که ارزه کندپس زیاد معادله سنگینی نیست و دیگر مساِِئل های سیاسی...

0 0

ووووووو میگه :

تاریخ: 1391/08/25 ساعت 05:16
عرضه و تقاضا نه ارزه

0 0

من میگه :

تاریخ: 1391/08/25 ساعت 01:52
اه قبلا به يه اميدي ميومدم نظرات و ميخوندم
از بس آدماي بي سواد كه حتي نوشتن كلمات نميدونن ميان نظر ميدن ديگه انگيزه اي واسه خوندن ندارم

0 0

بمب خنده میگه :

تاریخ: 1391/08/23 ساعت 15:33
من ارز می کنم که اصلا نمی ارزه که ارز بخریم چون هیچ صرافی ای اُرزه نداره تا ارز بیشتری را ارزه کنه!!
راستی دقت کردین که ارز صرافی ها بیشتر از طول آنهاست!

0 0

مهاجر میگه :

تاریخ: 1391/08/22 ساعت 22:41
عرضه درسته نه ارزه

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/20 ساعت 14:18
منظور این تحلیل اینکه اگه قرار باشه دلار بیش از 1800 باشه بعضی از قیمتها و کالاها قیمتاشون غیر منطقی میشه. همین اتفاقی که افتاده برخی کالاهای خارجی اینقدر بالاس که دیگه هر کسی نمیخره و یواش یواش باید یا بیاد پایین یا حذف شه. راس میگه با حقوق ماهیی 500 اگه قرار باشه گوشت کیلویی 50 تومن بشه نتیجه اینکه مردم گوشت نمیخورن نهاینکه گوشت رو 50 میخرن هر کی موافقه+ مخالف -

0 0

بمب خنده میگه :

تاریخ: 1391/08/23 ساعت 15:40
تو این اوضاع مالی، مردم گوشت نمی خوان، گوشت مالی می خوان.

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/20 ساعت 15:58
مشكل اين هست همه صاحب نظر شدند حتي كسي كه ثبات را "سبات" يا دلار را " دولار " مينويسه

0 0

saeid میگه :

تاریخ: 1391/08/21 ساعت 07:27
دوست داشته اینطوری بنویسه .همه که عین شما دکتر نیستن سطح علمیشون بالا نیست.انقدر مشگل هست این وسط که فقط اومدی گیر بدی به این بنده خدا

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/20 ساعت 20:53
هر عزیزی که به جناب اقای کورش معدلت دسترسی دارد از ایشان بپرسد که بر اساس کدام روش محاسباتی به 1700 تا 1800 رسیده اند . جالبتر اینکه گفته اند :((عده ای موقعی انرا میخرند که کمی در حال کاهش است )) . دوست عزیز اکثر کاربران قدیمی این سایت میدانند که بنده با خرید دلار همیشه مخالف بوده ام و هنوز نیز هستم اما این گفته شما جای بسی تامل در میزان کارشناس اقتصادی بودن جنابعالی دارد و یک سوال اساسی : در هر کالایی اگر بر اساس اصول سرمایه گذاری قرار بر خرید باشد باید در قیمتهای بالا خرید کرد یا در قیمتهای پایین تر ؟؟؟؟. /////تحریهما . عدم تعادل عرضه و تقاضا . نا متعادل بودن بخشهای مختلف اقتصاد وووو همه و همه باعث اتفاقات این روزها شده است اما سوال این است که هرگز به انروی سکه نیز نگاه کرده اید که اثر تمام این مسائل بدلیل عدم چرخش نامناسب بخش های مختلف اقتصاد ( دولت . بانک . بازار . خانواده . تولید . بازرگانی . سرمایه گذاری ووووو به نسبت یکدیگر تشدید گردیده است و اگر هر کدام از بخشها به تناسب سایر بخشها میچرخید هرگز این اثرات به این شدت نمایان نمیشد . اگر بخواهم قدری مسئله را بشکافم در بخشهای مختلف اقتصاد قوانینی وجود دارند که در ان بخش اصل است اما همان مسئله در بخشهای دیگر نه تنها اصل نیست بلکه معضل است به عنوان مثال اگر یادتان باشد در مورد مثال بشقاب همین مسئله را متذکر شدم اما کسی گوش نکرد و سطح پایداری 1800 شکست و به 3400 رسید . باز هم تذکر میدهم اگر به اقدامات نا مناسب دست بزنید و سطح 3400 بشکند پایداری بعدی ان در سطح حدود xxxx تا xxxx خواهد بود و در صورت حصول این سطح از قیمت دلار هیچ شخصی برنده نخواهد بود حتی اگر تمام سرمایه اش دلار باشد . مباحث بسیار است اما جو امنیتی و اتهام زنی باعث شد به شخصه نقدهایی که گاها مینمودم را قطع کنم و این بار نیز به دلیل نزدیکی به ماه محرم و وصایای سرور و سالار شهیدان لب به نقدی گذرا گشودم : اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَکُمْ وَ تَکاثُرٌ فِي الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ کَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ يَهيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَکُونُ حُطاماً وَ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ شَديدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانٌ وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُورِ - ترجمه استاد الهی قمشه‌ای :
بدانید که زندگانی دنیا به حقیقت بازیچه ای است طفلانه و لهو و عیّاشی و زیب و آرایش و تفاخر و خودستایی با یکدیگر و حرص افزودن مال و فرزندان. در مثل مانند بارانی است که گیاهی در پی آن از زمین بروید که برزگران ( یا کفار دنیاپرست ) را به شگفت آرد و سپس بنگری که زرد و خشک شود و بپوسد. و در عالم آخرت ( دنیا طلبان را ) عذاب سخت جهنم و ( مؤمنان را ) آمرزش و خشنودی حق نصیب است. و باری ، بدانید که زندگانی دنیا جز متاع فریب و غرور چیزی نیست.

0 0

مرتضی...دنیز میگه :

تاریخ: 1391/08/24 ساعت 23:23
سوره حدید آیه 20هستش خیلی زیباست ...دنیا جز بازیچه کودکانه ای بیش نیست...

0 0

سحر میگه :

تاریخ: 1391/08/24 ساعت 13:51
نااگاه واقعا" که اگاهی

0 0

ضد متقلب میگه :

تاریخ: 1391/08/24 ساعت 11:45
ممنونم ناآگاه عزیز،البته به نظر من باید می نوشتید xxxx تا xxxxx.

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/08/21 ساعت 00:00
خدا بزرگه فقط باید به او توکل کرد

0 0

llllll میگه :