اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سکه از سکه افتاد

سایت طلا: سکه در بازار هفت روز گذشته، با بی رونقی و رکود همراه شد، این در حالیست که بهای هرقطعه سکه بهار آزادی در این هفته با نوسان همراه بود.

به گزارش سایت طلا، تغییرات قیمت دلار به واسطه اخبار و گزارش های منتشر شده پیرامون بورس ارز، مبادلات بازار سکه را تحت الشعاع قرار داد و سکه بهار آزادی در هفته قبل بعد از نوسان به بهایی رسید که نسبت به آغازین هفته تنها 4 هزار تومان افزایش یافت.
با کاهش یافتن سطح تقاضا در ماه رمضان برای سکه و با به پایان رسیدن موعد تحویل سکه های پیش فروش 6 ماهه ، کاهش سطح تقاضا در این بازار ادامه دار شد. اما بازار می تواند تا رسیدن به موعد تحویل سکه های پیش فروش 8 ماهه و در 2 ماه بعد، متناسب با تغییرات داخلی و جهانی ، قیمتها را اصلاح و جلوی قاچاق سکه را بگیرد.

براساس این گزارش ، به دنبال بالا رفتن قیمت دلار در بازار داخلی ، قیمت سکه ها در روزهای شنبه و یکشنبه رو به افزایش نهاد و بهای سکه بهار آزادی با رشد 25هزار تومان در ظرف دو روز تا سطح 792 هزار تومان برای طرح امامی و 794 هار تومان برای طرح قدیم بالا آمد. نیم سکه هم با رشد 13 هزار تومانی در روز یکشنبه به 396 هزار تومانی و ربع سکه و سکه1 گرمی به 198 هزار و 500 و 115 هزار تومان رسیدند.
اما در روز دوشنبه با وجود رشد بهای طلا در سطح جهانی و در داخل ، بهای سکه ها به دنبال دلار تا حدودی کاهش وبا افت 3 هزار تومانی ، بهای سکه و 789 هزار تومان در طرح امامی و 791 هزار تومان در طرح قدیم رسید.نیم سکه و ربع و سکه 1 گرمی در این روز به ترتیب 1500،1000، 500 تومان کاهش یافت.

این گزارش می افزاید ، افت بهای طلا در کنار کاهش دلار در روز سه شنبه توانست 4 هزار تومان از سکه بهار آزادی بکاهد.اما با رشد دلار در بعدازظهر ، قیمتها در این روز بعد از رشد نسبت به نرخ روز دوشنبه عملا تغییری نداشت.
بنابراین گزارش ، درروز چهارشنبه قیمتها در بازار سکه همگام با افت تهای طلا و دلار در سرازیری قرار گفت و بهای سکه بهار ازادی تا 777 هزار تومان در طرح امامی و 779 هزار تومان در طرح قدیم پایین آمد . نیم سکه در این روز با بهای 388 هزارتومان و ربع سکه با نرخ 198 هزار تومان معامله شد. سکه 1 گرمی نیز به 113 هزار و 500 تومان رسید.

شایان ذکر است ، با بازگشت دلار در روز پنج شنبه و رسیدن آن به 2124 تومان و رشد بهای طلای داخل ، بهای سکه نیز در این روز بالا کشید و سکه طرح قدیم و امامی با نرخ 789 و 788 هزار تومان در بازار به فروش رسیدند . نیم سکه با بهای 394 و 199 هزار تومان و سکه 1 گرمی با نرخ 114 هزار تومان فروخته شدند.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد