دریافت روزانه نرخ طلا سکه و ... ( پیامکی و تلفن گویا ).
بانک مرکزی اعلام کرد؛

جزئیات برنامه بانک مرکزی برای مدیریت و کنترل التهابات بازار ارز

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات سه برنامه این بانک برای کنترل بازار ارز شامل انتشار گواهی سپرده ریالی، انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و پیش فروش سکه بهارآزادی را اعلام کرد.

جزئیات برنامه بانک مرکزی برای مدیریت و کنترل التهابات بازار ارز

 بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

یکی از دستاوردهای مهم اقتصادی دولت یازدهم آرامش در اقتصاد و ثبات بازارهای مختلف از جمله بازار ارز بوده است. چنین وضعیتی لازمه رشد و توسعه اقتصادی است. در طول این مدت شاخص های اقتصادی کشور رو به بهبود گذاشت و افق امیدوارکننده ای ترسیم نمود. علی رغم روند مذکور، در یکی دو ماه اخیر بازار ارز دچار اختلال گردید و قیمت ارز رشد غیرمنتظره ای را در پیش گرفت که با متغیرها و شاخص های کلان و بنیادین اقتصادی کشور تناسب ندارد بلکه عمدتاً متاثر از بداخلاقی ها، سیاسی کاری ها و القائات خارجی و عملیات سوداگرانه داخلی می باشد تداوم این روند نگرانی هایی را برای هموطنان عزیز درخصوص حفظ ارزش دارایی های خود ایجاد کرده است بانک مرکزی نگرانی هم میهنان را درک می کند و البته آن را در جهت منافع ملی و رشد و توسعه اقتصادی کشور نمی داند و برخود فرض می داند که از تمام امکانات برای برون رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار و حفظ و تداوم دستاوردهای حاصله استفاده نماید و در این راستا برای ایجاد اطمینان در فعالین بازار درخصوص توانمندی مجموعه اقتصاد کشور نسبت به ایجاد آرامش و تامین ارز خارجی مورد نیاز تدابیری را اتخاذ کرده است که ذیلاً کلیات آن را اعلام می دارد.

انتشار گواهی سپرده ریالی: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می‌شود از تاریخ 28/11/96 به مدت 2 هفته مبادرت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ 20 درصد نماید. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن 14 درصد خواهد بود.

انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می‌شود گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای 1 و 2 ساله منتشر نماید. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب 4 و 4.5 درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (10 درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

پیش فروش سکه بهارآزادی: بانک مرکزی اقدام به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ 14 میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ 13 میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی خواهد نمود.


سایر خبر های این گروه
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 2

ناشناس میگه :

تاریخ: 1396/12/01 ساعت 21:23
سایت طلا ازتون خواهش میکنم که بخش نظرات رو غیرفعال کنید تا آرامش داشته باشیم بعضی ها هی از گرونی و تورم بالاتر حرف میزنن و ما رو میترسونن از آینده تو رو خدا غیرفعالش کن ساییتون خوبه ولی اگه اینطوری ادامه اش باشه شاید دیگه بهش سر نزنم

0 2

حیدر میگه :

تاریخ: 1396/12/01 ساعت 16:59
دلار تا ۴۲۰۰ پایین میاد و تثبیت میشه، زودتر دلارهاتونو بفروشین که بیشتر ضرر نکنید، تا دو سال دیگه هم به ۴۵۰۰ بر نمیگرده.

0 3

حیدر میگه :

تاریخ: 1396/12/01 ساعت 10:23
مردم عادی تا دیر نشده، دلار هاتونو بفروشین، خبر موثق هستش که حداقل تا 4200 پایین میاد، ترامپ هم تعلیق تحریمها رو تمدید میکنه، تو مونیخ با اروپایی ها مذاکراتی شده و به توافقاتی رسیدن.

5 1

بی طرف میگه :

تاریخ: 1396/11/30 ساعت 08:04
مردم عادی که دلار خریدند نفروشند . صبر کنند.

3 3

Sam Gold میگه :

تاریخ: 1396/11/29 ساعت 18:50
سکه این بار دو میلیون می شه

4 1

بی طرف میگه :

تاریخ: 1396/11/29 ساعت 02:24
کاری به دلالان و رانت و ............ ندارم. روی سخنم با آن دسته از عزیزانی است که در آشفتگی بازار و نابسامانی اندک سرمایه خود را تبدیل به دلار کردند آنهم در قیمتهای بالا ( باید بهشان حق داد )
تجربه ثابت نموده کسانی که بیشتر ضرر میکنند همین عزیزان هستند. پس حالا که کسی بفکر شما نیست خودتان بداد هم برسید. ............. برای فروش عجله نکنید . عجله نکنید.
چند وقت پیش مطلبی را برای دوستان نوشتم مبنی بر دفن نقدینگی. نمیدانم عزیزان مطالعه کردند یا خیر ؟ ولی ببینید دقیقا" آن تئوری اتفاق افتاد. سکه به ناگاه از 1100 تا 1600 . دلار از 3700 تا 5000 تومان مسکن مثلا" 25درصد(مسکنی که چندسال بود خاک میخورد ) سودهای سپرده از 22 به 15 و از 15 به 20 . و جالبتر اینکه این اتفاقات هر 2- 3 سال یکبار اتفاق می افتد.
از این اتفاقات بسادگی نگذرید.
صبر صبر صبر . هزار بار.

3 1

اشكان صراف زاده میگه :

تاریخ: 1396/11/28 ساعت 15:26
اكه سكه زير يك مليون شد بكو ماهم بخريم جانمونيم اقاي محمدرضا ي عزيز

0 7

محمدرضا میگه :

تاریخ: 1396/11/27 ساعت 15:31
به سکه زیریک میلیونی به زودی. خوووش. آمد می گویم.

4 1

Polat0090 میگه :

تاریخ: 1396/11/27 ساعت 00:10
سلام دوستان عزیز و بزرگوار بیاد بیاورید که در ۴۵ روز گذشته بارها خدمت شما اساتید محترم عرض کردم در این زمان و با توجه به شرایط کنونی چه در داخل و خارج از کشور معاملات سریع و کوتاه مدت... در هفته گذشته هم عرض کردم هدف بازار ساز مارجین کردن فروشنده و سپس خریدار هست... یا علی مدد التماس دعا ...

5 1

iman میگه :

تاریخ: 1396/11/26 ساعت 22:42
سلام دوستان به نظر بنده سکه هنوز هم بالا میره چون وقتی سکه را بدون قیمت قطعی به فروش میرسد پس باید مطمئن باشیم که در ماه های آینده هنوز هم گرون میشه هر کس دلار داره نفروشه چون ابن کاهشی دلار موقعی هست

2 2

msaa میگه :

تاریخ: 1396/11/26 ساعت 13:22
استاد اعظم نظر شما چیست؟

4 1

باران میگه :

تاریخ: 1396/11/26 ساعت 12:55
تورمی که ما در جامعه حس میکنیم (نه تورم اعلامی ) نسبت به سالهای قبل خیلی بیشتر شده.چرا سود اعلام شده رو ۲۰ درصد گفتن؟کسانی که طی همین چند ماه دلار خریدن ۲۵ درصد سود بردن.مسلما طرف حساب میکنه میبینه سود ۲۰ درصد به نفع نیست و همچنان در بازار سفته بازانه میمونه.قیمت سکه اعلامی هم تفاوت چندانی با بازار نداره.

0 5

قاصدک میگه :

تاریخ: 1396/11/26 ساعت 11:39
بسیار عالی .. با این کار دلالان به خوبی نقره داغ میشوند..

3 1

امیر میگه :

تاریخ: 1396/11/26 ساعت 11:26
سلام.سکه ۱۴۰۰ تومانی نمیتونه التهاب بازارو بگیره.اقایون از یه طرف میگن دلار باید بشه ۴۰۰۰ و از اون طرف در پیش فروش دلار رو با همین قیمت فعلی ۴۸۰۰-۴۹۰۰لحاظ میکنند.به نظر بنده این طرح شکست میخوره و سکه را حداکثرباید ۱۲۰۰ ثبت نام میکرد تا رغبتی میشد واسه خریدارا.اقایون کارشناسیشون غلطه یا هم خودشون امیدی به ارزونی دلار ندارن

4 0

بی طرف میگه :

تاریخ: 1396/11/26 ساعت 03:45
خیلی جالبه . یک شبه تصمیم غیرکارشناسی گرفته شد و سود بانکی از 20- 22 درصد رسید به روزشمار 10 درصد و بلند مدت 15 درصد. کاملا" مشخص بود چه اتفاقی خواهد افتاد. حالا بعد از گذشت چند ماه و نابسامانی در بازارهای ارز - سکه - ملک و آپارتمان متوجه شدند تصمیم اشتباه بوده و امروز اعلام میشود نرخ سود 20 درصدی .
شما بگید اینکار نوشدارو پس از مرگ سهراب نیست ؟ - و چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی ؟
بهرحال تصمیم خوبی بود . ولی ایکاش زودتر گرفته میشد. چون خیلی از اقشار مردم بمانند حقوق بگیران و بازنشستگان و میانسالان و سالمندان سرمایه های خرد خود را در بانک گذاشته و از محل سود آن امرار معاش میکردند. بنده های خدا نه دلال بودند و نه رانت خوار .

2 0

یزدانی میگه :

تاریخ: 1396/11/26 ساعت 01:10
اولاً تکلیف مالیات و عوارض ارزش افزوده چه میشود؟ ثانیاً در صورت تاخیر در تحویل سکه های خریداری شده در سررسید بانک چه تعهدی دارد؟

2 0

علیرضا میگه :