اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی رویترز نشان داد:8990

مشکلات دلار آمریکا هنوز پایان نیافته ولی 2018 سال بهتری خواهد بود

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که مشکلات و چالش های دلار آمریکا در سال 2018 میلادی کاهش خواهد یافت ولی این چالش ها به پایان نخواهد رسید.

به گزارش سایت طلا ، جدیدترین نظرسنجی رویترز از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار ارزهای بین المللی نشان می دهد که مشکلات و چالش های دلار آمریکا در سال 2018 تاحدی کاهش خواهد یافت. دلار آمریکا در سال 2017 میلادی بدترین عملکرد خود را در 14 سال اخیر ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا در اوایل سال 2017 میلادی تحت تاثیر پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و وعده های وی برای کاهش مالیات ها و هزینه یک تریلیون دلاری برای توسعه زیرساخت ها، با افزایش روبرو شد ولی تا پایان سال ارزش دلار با افت 10 درصدی همراه شد.

اکثر استراتژیست های ارزی چنین روندی را برای ارزش دلار در سال 2017 پیش بینی نکرده بودند. البته ارزش دلار در ماه دسامبر تحت تاثیر تصویب قانون اصلاحات مالیاتی با رشد 2 درصدی روبرو شده است. دولت ترامپ قصد دارد مالیات شرکت های بزرگ ر کاهش دهد.

البته هنوز به درستی مشخص نیست که تاثیر قوانین جدید مالیاتی آمریکا بر بازار ارز چه خواهد بود. پیش بینی می شود ارزش یورو و سایر ارزهای معتبر بین المللی در برابر دلار تا پایان امسال نیز روندی صعودی داشته باشد.

جرمی استرچ تحلیلگر ارشد موسسه سی ای سی بی کاپیتال در این باره گفت: دلار احتمالا امسال نیز روندی نزولی خواهد داشت. به نظر می رسد بازارهای بین المللی بر این باور است که سیاست های مالیاتی ترامپ و سیاست های پولی فدرال رزرو تاثیر کوتاه مدتی بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا قصد دارد امسال نیز 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

لی هاردمن اقتصاددان ارشد موسسه سرمایه گذاری ام یو اف جی نیز گفت: حتی اگر فدرال رزرو 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد، تصور نمی کنم که این مساله برای متوقف کردن روند نزولی ارزش دلار کافی باشد.

البته اکثر اقتصاددانان و کارشناسان ارزی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده اند، بر این باورند که عملکرد دلار امسال بهتر خواهد بود ولی مشکلات و چالش های پول آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت.

روند نوسانات ارزش دلار تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی به خصوص قیمت طلا و نفت و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

ارزش یورو که بهترین عملکرد را در سال گذشته از سال 2003 داشته، احتمالا طی 3 تا 6 ماه آینده کاهش خواهد یافت ولی تا پایان سال با افزایش نسبی روبرو می شود.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد