اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
معاون اول رییس جمهور مطرح کرد:

مذاکره با بانک های خارجی برای جذب 60 میلیارد دلار فاینانس / توسعه صنایع پایین دستی سرعت گیرد

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مذاکراتی برای جذب60 میلیارد دلار فایناس با بانک های خارجی آسیایی و اروپایی انجام شده ،گفت: تاکنون بیش از 26 میلیارد دلار این موضوع محقق شده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار کرد: اقتصاد ایران علی رغم محدودیت ها و تنگناهایی که با آن روبرو بوده اکنون در مسیر درستی قرار دارد.

وی ادامه داد: سیاست‌های مورد نیاز برای توانمندسازی جامعه در کشور مورد اجماع قوای سه گانه، بخش دولتی و خصوصی است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه شاخص عملکردهای اقتصاد ایران در رتبه قابل قبولی جای دارد، افزود: رشد اقتصاد کشور بعد از یک دوره طولانی طبق آمار بانک مرکزی بالغ بر 12 درصد و بر اساس آمارهای مرکز آمار نیز با رقمی بیش از 9 درصد رسیده است.

رشد پرشتاب صنعت کشور با تکیه بر خلاقیت و اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس جمهور خطاب به صنعت گران و تولیدکنندگان صنایع پتروشیمی گفت: کار بزرگی که شما به دنبالش هستید با پیاده کردن راهکارها و ساز و کارهایی اجرایی می شود که تکیه بر خودباوری،خوداتکایی و توسعه کشور دارد.

جهانگیری با اشاره به قرارگیری در ماه مهر و معرفی آن به عنوان فصل دانایی گفت: مطمئناً دستیابی به هدف توسعه از کودکی در جوامع مختلف آغاز می شود، این موضوع مسئله ای است که در نظام تعلیم و تربیت آموخته می شود از این رو ما نیز باید به گونه ای تلاش کنیم تا نظام تعلیم و تربیت کشور با هدف توسعه و رشد ارتقا یابد چرا که خلاقیت و شکوفایی به طور دفعتی ایجاد نمی شود.

وی تاکید کرد: در مقطع کنونی برای رسیدن به توسعه، کسب اقتدار و قدرت اقتصادی کشور طرح ها و برنامه های مختلفی اجرا می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید ضرورت ادامه دارد بودن رشد پرشتاب صنعتی کشور گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی افق های جدیدی را برای رونق اقتصادی کشور گشوده است، همچنین حل مشکلات بیکاری و چالش های مهم پیش روی دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه باید بتوانیم تمامی موارد فوق را برای نسل آینده کشور ترسیم کنیم، افزود: باید به آنها آموزش دهیم که چگونه می توان با خلاقیت به گره گشایی در امور جامعه و کشور پرداخت.

سخنان ترامپ نشان از دنباله روی تجارت اسلحه و سلطه بر دنیا دارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: هفته گذشته تصویری از جهان در مجمع عمومی سازمان ملل به نمایش گذاشته شد که در یک طرف آن تمایل برای جنگ طلبی بیداد می کرد و ترامپ و نتانیاهو آنها را به نمایش گذاشته و فضا را نمایندگی می کردند و به نظر می رسید که آنها می خواهند با ایجاد هراس تجارت اسلحه و سلطه بر دنیا را دنبال کنند.

جهانگیری بیان کرد: طرف دیگر این فضا کشوروهای مستقلی بودند که ملت ها و دولت مردانشان به رأی خود پایبند بودند، این کشورها روی پای خود ایستاده و زیر بار زور نمی روند.

وی با اشاره به صحبت های سنجیده رئیس جمهور گفت: پیام نماینده ایران در این مجمع بود که ایران به دنبال تنش زدایی بوده و به قوانین بین المللی پایبند است.

جهانگیری ادامه داد: ایران به دنبال جهانی عاری از تروریسم، خشونت و افراطی گری است و سابقه عمل ایران در طی این سالها گویای صادق این ادعاست.

توانمندسازی کشور مورد اجماع قوای سه گانه است

معاون اول رئیس جمهور گفت: لازمه زندگی در جهان پرمخاطره امروز همانطور که رهبر معظم انقلاب مکررا بر آن تاکید کرده اند توانمند کردن کشور از نظر علمی ، تکنولوژی، فناوری، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. این مهمترین رسالتی است که در مقطع فعلی بر دوش یکایک ملت قرار دارد.

جهانگیری ادامه داد: این موضوع تنها از عهده دولت برنمی آید و نیازمند آن است که همه جامعه از جمله بخش های خصوصی، عمومی و آحاد مردم در آن سهیم باشند.

وی گفت: ما نیازمند یک عزم ملی برای نوسازی نگرش ها، ساختار و نهادها در جهت توانمندسازی شهروندانمان هستیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید سیستم های نقش آفرین در توسعه کشور را در همه زمینه ها جوانتر، خلاق تر و کارآمدتر از قبل کنیم، البته در این مسیرنوسازی با چالش ها، تهدیدها و فرصت هایی هم روبه رو هستیم.

جهانگیری بیان کرد: در حال حاضر سیاست های مورد نیاز برای توانمندسازی جامعه و کشور مورد اجماع است، سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکاری باعث شده تا بتوانیم کشورمان را به نقطه قابل قبولی از توامندی ها برسانیم.

وی با بیان اینکه اجماع سازی نتیجه سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: قوای سه گانه، بخش دولتی و خصوصی به اجماع رسیده و در این زمینه هماهنگ هستند از این رو امیدواریم سیاست های اقتصادمقاومتی به خوبی اجرایی شود.

اقتصاد ایران در مسیر بسیار خوبی قرار دارد

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اکنون اقتصاد ایران مسیر بسیار خوبی را طی می کند، افزود: علی رغم تمامی نقدها، محدودیت ها و تنگناهایی که با آن روبرو هستیم اکنون مسیر اقتصاد ایران در راه درستی قرار گرفته است .

جهانگیری ادامه داد: شاخص عملکردهای اقتصادی ایران قابل قبول است ، ایران از ثبات اقتصادی مناسبی برخوردار است چرا که رشد اقتصادی کشور بعد از یک دوره طولانی در سال 95 طبق گزارش بانک مرکزی به بیش از 12 درصد و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران به 9 درصد رسیده است .

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه اول امسال رشد اقتصادی کشور 6.5 درصد و رشد بدون نفت هم 7 درصد برآورد شده است، برخی فکر می کردند که رشد اقتصادی سال 95 به علت سهم بالایی که که نفت در آن داشت منجر خواهد شد تا در سال 96 با رشد اقتصادی مجدد روبرو نشویم اما بر خلاف نظر این افراد در سه ماهه اول سال این رشد را در همه بخش های اقتصادی کشور مثبت دیدیم.

جهانگیری افزود: همچنین برای اولین بار بخش معدن و ساختمان بعد از یک دوره طولانی رشد منفی به رشد مثبت رسیدند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه روند منفی تشکیل سرمایه ناخالص داخلی در پس 4 سال گذشته به مثبت 6.2 درصد در سه ماهه اول امسال رسیده است گفت: هم اکنون تشکیل سرمایه ثابت با رشدی به میزان مثبت 7.1 درصد روبرو شده است .

جهانگیری ادامه داد: همچنین خالص اشتغال ایجاد شده در سال 95 ، 616 هزار شغل بوده است که در سه ماهه امسال 703 هزار شغل نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته ایجاد اشتغال داشته ایم.

وی با اشاره به دستیابی به تورم یک رقمی در سال گذشته گفت: بسیاری مردد بودند که دولت قادر باشد تورم تک رقمی را ادامه دهد اما در مرداد ماه امسال بر اساس گزارش های مرکز آمار میزان تورم یک سال منتهی به این ماه 7.7 درصد برآورد شده است.

جهانگیری گفت: امیدواریم بتوانیم همه شاخص های مثبت اقتصادی کشور را طی سال 96 و سال آینده ادامه دهیم و با چالش های پیش رو از جمله بیکاری و رفاه سطح زندگی مردم با گشایش عمل مواجه شویم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: این سیاست ها و دستاوردها نتیجه سیاست های عالمانه و کارشناسانه دولت است که آن هم با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی پدیدار شده است.

ایران باید در زمینه ظرفیت سازی نفت و گاز به جایگاه مناسب خود دست یابد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از بخش های محوری اقتصاد مقاومتی نفت ، گاز و پتروشیمی است افزود: خوشبختانه هم در الویت های عملکردی سال 95 و هم در الویت های سال 96 برنامه های تدوین شده از جانب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای این بخش، بهترین عملکرد را وزارت نفت و مجموعه وابسته به آن اخذ کرده است.

وی ادامه داد: در بخش سرمایه گذاری نفت در صنایع بالادستی نفت و گاز در میادین مشترک در همکاری با شرکت های خارجی بر روی چهارچوب قراردادها بررسی های بسیاری صورت گرفته است.

جهانگیری افزود: قرارداد جدید نفت و گاز در سال 95 برای اولین بار از جانب وزارت نفت مطرح شد. حدود یک سال منتقدین و صاحب نظران بر روی آن بررسی هایی انجام داده و در نهایت در ستاد اقتصاد مقاومتی دولت به تصویب رسید.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: اکنون همه صاحب نظران بر روی قراردادهای جدید نفتی اجماع نظر دارند و وزارت نفت هم بر اساس آن پیگیر شناسایی و جذب شرکای معتبر در سطح بین المللی است .

وی تصریح کرد: اکنون بهترین فرصت برای شرکت های بزرگ جهانی علاقمند به سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران ایجاد شده است و وزارت نفت هم آمادگی امضای قراردادهای بزرگ را در این زمینه دارد که قرارداد با توتال فرانسه از جمله آنهاست.

جهانگیری با بیان اینکه ایران دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیاست تاکید کرد: باید تولیدات این بخش متناسب با میزان ذخایر باشد یعنی ایران باید در زمینه ظرفیت سازی نفت و گاز به جایگاه مناسب خود دست یابد.

ایجاد قطار شهری در ده ها شهر کشور

معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت نفت افق های بزرگی برای آینده این صنعت در زمینه سرمایه گذاری های کلان ترسیم کرده است. البته این سرمایه گذاری باید در بخش های دیگر انرژی که مهم ترین آنها بهینه سازی مصرف انرژی و حمل و نقل است صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون ده ها هزار کامیون و چندین هزار اتوبوس نیازمند نوسازی هستند . حمل و نقل باید به سمت ریلی و واگنی منتقل شود . در بخش ساختمان نیز برای بهینه سازی مصرف انرژی باید طرح هایی در دستور کار قرار بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور از برنامه ریزی در ده ها شهر کشور برای ایجاد قطار شهری خبر داد و گفت: بخشی از این برنامه در حال اجراست.

وی تصریح کرد: هر کدام از این بخش ها می توانند میلیاردها دلار از منابع مختلف را در این بخش ها جذب کنند.

جهانگیری گفت: اکنون برنامه های خوبی در این راستا تهیه شده که یکی از اصلی ترین آنها در زمینه رشته های صنعتی از جمله صنعت پتروشیمی است.

سرعت توسعه صنایع پایین دستی افزایش یابد

معاون اول رئیس جمهور گفت: صنعت پتروشیمی صنعتی پویا و توجیه پذیر است. از هر جهت که به این بخش نگاه کنیم در میابیم که با سیاست های داخلی کشور همگام است . چرا که هم جزئی صنایع دانش بنیان و هم مردمی است همچنین قادر به حضور در فضاهای رقابتی بین المللی است بنابراین برای توسعه آن وزارت نفت باید برنامه های خوبی تهیه کند.

وی تاکید کرد: صنایع پایین دستی با حمایت وزارت نفت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت با سرعت بیشتری توسعه یابد چرا که این موضوع هم ارزش افزوده کافی در داخل کشور ایجاد می کند و هم قابلیت صادرات به بازارهای جهانی را دارد.

ورود 11 میلیارد و 60 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به کشور

جهانگیری تاکید کرد: بخش صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن از مهم ترین بخش هایی است که باید به صورت ویژه در الویت اول جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی قرار بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا شهریور سال 96 ، 196 میلیارد و 377 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری مستقیم در وزارت اقتصاد و دارایی تحت حمایت سرمایه گذاری خارجی کشور به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 11 میلیارد و 660 میلیون دلار آن وارد کشور شده و تبدیل به صنعت و کارخانه شده است.

جهانگیری ادامه داد: در دوران ابتدایی برجام حدود 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم جذب کشور شده است. با تحلیل تمامی این شرایط در میابیم که ایران برای تبدیل شده به قطب مهم توسعه از هر جهت آماده است.

مذاکراتی برای توسعه صنایع پتروشیمی به ارزش 60 میلیارد دلار

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مذاکراتی برای جذب60 میلیارد دلار فایناس با بانک های خارجی آسیایی و اروپایی انجام شده ،گفت: تاکنون بیش از 26 میلیارد دلار آن محقق شده است.

جهانگیری گفت: همچنین دولت در قبال ضمانت نامه های صادر شده خواستار دریافت خط اعتباری به صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی کشور شده است تا این قشر بتوانند با استفاده از منابع خارجی بر ایجاد صنعت و اشتغال بیفزایند.

وی تاکید کرد: اولویت اول برای استفاده از منابع خارجی بخش خصوصی و آن دسته از واحدهایی است که می تواند از محل تولیدات خود به بازپرداخت ارز دریافتی خود بپردازند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران راه تعامل با دنیا را در پیش گرفته است گفت: برای هر شرایطی که قدرت هایی چون امریکا فکر می کنند با اعمال آن به محدودیت ایران می رسند باید بگویم که کشور ما با توانمندسازی داخلی به راحتی می تواند نقشه آن ها را خنثی کند چرا که آینده اقتصاد کشور به توان داخلی متکی است .

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد