اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
استاد دانشگاه جان هاپکینز آمریکا: 173.174

طلا بار دیگر جایگاه واقعی خود در بازارهای بین المللی را پیدا کرده است

سایت طلا: استاد دانشگاه جان هاپکینز آمریکا بر این باور است که طلا بار دیگر جایگاه خود به عنوان مکان امن سرمایه گذاری را بازیافته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، استیو هانکه دانشگاه جان هاپکینز آمریکا تصریح کرد: به خصوص پس از تنش های سیاسی اخیر در آمریکا، این مساله ثابت شده است که طلا بار دیگر جایگاه خود به عنوان مکان امن سرمایه گذاری را به دست آورده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: در صورت تشدید تنش های بین المللی، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاران بین المللی باید با دقت تحولات سیاسی در عرصه بین المللی را زیر نظر داشته باشند. تشدید تنش های سیاسی بی شک به معنای ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا خواهد بود.

اظهارات هانکه در حالی است که دونالد ترامپ استراتژیست ارشد کاخ سفید را برکنار کرده است. حملات تروریستی بارسلونا موجی از ترس و نگرانی را در اروپا به وجود آورده و تنش در شبه جزیره کره بالا گرفته است.

آمریکا و کره جنوبی قصد دارند طی روزهای آینده مانورهای مشترک تمام عیار نظامی را برگزار کنند.

هانکه بر این باور است که قیمت جهانی طلا هنوز این فرصت را دارد تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار در هر اونس افزایش یابد. در صورت تشدید تنش های سیاسی قیمت طلا می تواند طی ماه های آینده به رکوردهای جدیدی دست یابد.

وی افزود: البته اگر تنش ها و نگرانی های سیاسی کاهش یابد این احتمال وجود دارد که قیمت طلا نیز با افت نسبی روبرو شود و سرمایه گذاران بار دیگر تمرکز اصلی خود را بر روی سیاست های پولی فدرال رزرو قرار می دهند.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس بر این باور است که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده بین 1255 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود.

وی در این باره تاکید کرد: بعید می دانم که روند صعودی قیمت طلا تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی دوام چندانی داشته باشد و قیمت طلا در نهایت بار دیگر تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و آمارهای مهم اقتصادی قرار خواهد داشت.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد اقتصادی وبسایت کیتکو نیوز بر این باور است که با شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری، سطح حساس و روانی بعدی برای قیمت جهانی طلا 1400 دلار خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد