اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
141/142

تحلیل اینوستینگ از افزایش تقاضای سرمایه گذاری طلا در بازارهای آلمان و بریتانیا

سایت طلا : در حالی تقاضای طلا در بازارهای غرب رو به کاهش است، ظاهرا برخی اتفاقات موجب شده است تا تقاضای این فلز گرانبها در بازارهای آلمان و بریتانیا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا از سوی شهروندان آلمانی و بریتانیایی مساله ای غیر عادی است که حداقل طی سال های اخیر بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در آلمان و بریتانیا طی یک سال و نیم اخیر، مربوط به سرمایه گذاری در شمش و سکه نبوده است بلکه شهروندان این دو کشور مهم اروپایی سعی کرده اند تا از طریق صندوق های بزرگ سرمایه گذاری و صندوق های پوشش ریسک به سرمایه گذاری در بازار طلا اقدام کنند.

این گزارش افزود: زمانی که تقاضا برای سرمایه گذاری در صندوق های پوشش ریسک و سرمایه گذاری طلا با افزایش چشمگیری روبرو می شود، این مساله نشانگر آن است که سرمایه گذاران نگران وضعیت کلی بازارهای بین المللی هستند.

چرا سرمایه گذاران اروپایی نباید نگران باشند، آن هم در شرایطی که ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا قول می دهد تا برنامه خریداری اوراق قرضه را حداقل تا سال 2019 میلادی همچنان ادامه دهد.

اظهارات دراگی پس از نشست ژوئن بانک مرکزی اروپا مانند پزشکی است که به بیمارش می گوید "ما شیمی درمانی را ادامه می دهیم حتی اگر سرطان شما رو به بهبود باشد.

متاسفانه اکثر مردم اروپا متوجه جدی بودن اوضاع نابسامان اقتصاد منطقه یورو نیستند، اگر بانک مرکزی اروپا بخواهد به خریداری اوراق قرضه ادامه می دهد این مساله آشکارا نشان می دهد که اوضاع اقتصادی به طور کلی مناسب نیست.

آمارهای رسمی نشان می دهد که تقاضای سرمایه گذاری در بازار طلا از سوی شهروندان آلمانی و بریتانیایی از ابتدای سال 2016 افزایش یافته است. میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری ئی تی اف اروپا در 15 ماه گذشته بیش از 42 درصد رشد داشته و از 690 تن در سه ماه نخست 2016 به بیش از 978 تن در سه ماه دوم 2017 رسیده است.

این در شرایطی است که میزان ذخایر طلای صندوق های ئی تی اف آمریکا در این مدت تنها 6 درصد رشد داشته است. بنابر این رشد ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری اروپا نسبت به آمریکا 6 برابر بوده است. آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که بخش عمده افزایش ذخایر طلای این صندوق ها در اروپا مربوط به آلمان و بریتانیا بوده است.

این رقم برای بریتانیا از 280 تن در سه ماه نخست 2016 به بیش از 358 تن در سه ماه دوم امسال رسیده است. این رقم برای آلمان دو برابر شده و از 71 تن به بیش از 168 تن افزایش یافته است.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد