اونس طلا2333.06
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
کشتی آرای در نمایشگاه طلای اصفهان اعلام کرد:

قانون مالیات برارزش افزده طلا ماه آینده به مجلس می رسد/ تعطیلی 4هزار واحد تولیدی طلا در کشور

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه پرکاری مجلس باعث شد اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به تعلیق بیافتد گفت: اصلاح این قانون در مورد طلا ماه آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می شود.

محمد کشتی آرای در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر اصفهان و در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده گفت: این قانون در دست اصلاح و تغییر است، اما بحث تغییر دولت و انتخابات وجود داشت و این دو باعث شدند تا قانون مالیات که قرار بود دو سال پیش مطرح شود به تعلیق بیفتد.

وی با ابراز امیدواری هرچه سریعتر اصلاح این قانون از بررسی آن در کمیسیون اقتصادی مجلس طی ماه آینده خبر داد و افزود: قانون مالیات برارزش افزوده به دغدغه اصلی این صنف مبدل شده است و طی سالهای اخیر جلسات و نشستهای متعددی با مسئولین ذیربط انجام شده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای این صنف با اجرای قانون مالیات برارزش افزوده ادامه داد: در تهران از حدود 2800 واحد طلاسازی، 800 واحد تعطیل شده اند و طبق آمار رسمی در کشور از 32 هزار واحد تولیدی طلا، حدود 4 هزار واحد تعطیل شده اند.

کشتی آرای ضمن بیان ممنوعیت ورود مصنوعات طلا به کشور گفت: برآوردها در سه سال پیاپی با بررسی ویترین طلافروشی ها نشان می دهد که به طور میانگین 15 تا 22 درصد مصنوعات طلافروشی ها، به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.

وی در مورد ویژگی مهم نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری منظم و مرتب سالانه این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت بوده به طوری که این رویداد در تقویم نمایشگاه های طلا و جواهر دنیا به ثبت رسیده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: در سالهای اولیه انقلاب و پس از آن به دلیل تحریم ها و هشت سال دفاع مقدس، صنعت طلای کشور از دنیا عقب ماند، در سال های اولیه برگزاری نمایشگاه در اصفهان و در بخش ماشین آلات، ماشین آلات و ابزار ابتدایی نمایش داده می شد اما سال به سال بخصوص در سالهای اخیر وضعیت این بخش بهتر و دستگاه ها و ماشین آلات به روزتر شد.

کشتی آرای همچنین یادآور شد: بر اساس آمار غیررسمی حدود 300 تا 400 تن طلای ساخته شده، توسط مردم خریداری شده و در منازل آنان نگهداری می شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد