اونس طلا2339.59
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
گزارش جهانی متال فوکوس نشان داد:

قیمت جهانی نقره در سه ماه پایانی امسال به 20 دلار خواهد رسید

سایت طلا : تازه ترین گزارش جهانی موسسه متال فوکوس پیش بینی می کند که قیمت هر اونس نقره تا سه ماه پایانی 2017 میلادی به بیش از 20 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه متال فوکوس اعلام کرد: قیمت جهانی نقره در شش ماه دوم امسال با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش مهمترین عوامل موثر بر افزایش قیمت نقره در شش ماه دوم عبارتند از کاهش ارزش دلار آمریکا، تشدید تنش ها و نگرانی های سیاسی و روند تدریجی و کند اتخاذ سیاست های پولی سختگیرانه از سوی فدرال رزرو آمریکا.

تحلیلگران متال فوکوس اعلام کردند: شرایط اقتصادی جهان برای قیمت فلزات گرانبها مثبت خواهد بود و این شرایط تا پایان امسال ادامه خواهد یافت. بنابر این پیش بینی می کنیم که قیمت نقره در شش ماه دوم امسال روندی کاملا صعودی داشته باشد و تا سه ماه پایانی امسال به 20 دلار در هر اونس برسد.مهمترین عامل موثر بر قیمت نقره در ماه های آینده روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود.

این گزارش افزود: گرچه به نظر می رسد سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در آینده نزدیک نیز ادامه داشته باشد ولی سرعت و روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کندتر از قبل خواهد بود چرا که نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا مانع بزرگی برای روند سریع بازگشت فدرال رزرو به سیاست های پولی عادی خواهد بود.

در حالی که پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد ولی ابهامات زیادی درباره افزایش بعدی نرخ بهره تا دسامبر وجود دارد.

آمارهای اقتصادی آمریکا طی ماه های اخیر کاملا نگران کننده و دور از انتظار بوده است. ادامه روند نزولی ارزش دلار نیز عامل مثبتی برای قیمت نقره خواهد بود. بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو نیز به معنای افزایش ارزش یورو در برابر دلار خواهد بود.

تشدید تنش های سیاسی بین المللی نیز عامل مهمی برای افزایش تقاضا و قیمت فلزات گرانبها به خصوص نقره خواهد بود. سیاست ها و اقدامات دولت آمریکا، تنش های سیاسی و درگیری های نظامی در خاورمیانه، تنش ها در شبه جزیره کره و انتخابات پارلمانی بریتانیا و فرانسه و آغاز مذاکرات برگزیت از مهمترین تحولات سیاسی است که بر قیمت فلزات گرانبها تاثیرگذار خواهد بود.

پیش بینی می شود قیمت هر اونس نقره امسال به طور میانگین به 18.30 دلار برسد که نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد خواهد داشت. البته تقاضای نقره در بازارهای آمریکا و هند با کاهش روبرو خواهد شد. بازار جهانی نقره امسال با مازاد 2090 تن عرضه روبرو می شود. بازار نقره سال گذشته نیز با مازاد 2811 تن عرضه روبرو شده بود.

کاهش تقاضای شمش و سکه تاثیر زیادی بر این مساله خواهد داشت. تولید جهانی نقره نیز امسال با 2 درصد کاهش روبرو می شود.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد