اونس طلا2344.79
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
تحلیل اقتصادی نشان داد:

تعطیلی دولت آمریکا تاثیر چندانی بر بازارهای مالی و قیمت طلا ندارد

سایت طلا : در حالی که نگرانی ها نسبت به تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا به علت پایان یافتن سقف بدهی ها، افزایش یافته است، تاریخ نشان می دهد که تعطیلی دولت آمریکا تاثیر چندانی بر نوسانات در بازارهای بین المللی ندارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، پل رایان رئیس کنگره آمریکا تاکید کرده است که کنگره در حال نزدیک شدن به دستیابی به توافق با دولت بر سر سقف بدهی ها است. کنگره و دولت آمریکا تا روز جمعه فرصت دارند تا بر سر افزایش سقف بدهی ها به توافق نهایی دست یابند.

بر اساس این گزارش در حالی که برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تعطیلی اختمالی دولت آمریکا موجب تشدید نگرانی های سیاسی خواهد شد و تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت، ولی گروه دیگری از اقتصاددانان معتقدند که تعطیلی دولت آمریکا تاثیری بر قیمت طلا و سایر بازارهای بین المللی ندارد و تجربه تاریخی نیز این نظریه را تایید می کند.

نگاهی به تعطیلی موقت دولت آمریکا در 3 سال و نیم قبل نشان می دهد که تعطیلی دولت آمریکا در روزهای اول تا 16 اکتبر 2013 موجب افزایش شاخص سهام اس اند پی 500 از 1682 واحد به 1721 واحد شده است. در این مدت قیمت جهانی هر اونس طلا نیز بین 1250 تا 1325 دلار در نوسان بوده است.

بریکلین دایر تحلیلگر ارشد بانک بی ان پی پاریباس در این باره تاکید کرد: تصور نمی کنم که تعطیلی احتمالی دولت آمریکا تاثیر مهمی بر اقتصاد این کشور یا بازارهای مالی داشته باشد. تصور من این است که دولت آمریکا مانع از تعطیلی فعالیت های خود تا پایان روز جمعه خواهد شد. گرچه تعطیلی دولت آمریکا هنوز به عنوان یک احتمال وجود دارد ولی نرمش ترامپ در مواضع خود موجب کاهش قابل توجه این احتمال شده است.

از سال 1982 میلادی تاکنون کنگره 161 بار قطعنامه های کوتاه مدتی را برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا و افزایش سقف بدهی های تصویب کرده است.

دایر افزود: حتی اگر کنگره و دولت آمریکا نتوانند بر سر افزایش سقف بدهی ها به توافق برسند، تاثیر اقتصادی تعطیلی دولت آمریکا چندان بزرگ و مهم نخواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران و فعالان اقتصادی، قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. آمارهای رشد اقتصادی آمریکا و بریتانیا قرار است منتشر شود.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد