اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس:

انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو درخشش طلا را کاهش داد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس بر این باور است که علت اصلی افت مجدد قیمت طلا در بازارهای بین المللی، افزایش گمانه زنی ها و انتظارات مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا که پیش از این به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده بود بار دیگر روند نزولی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش افشین نبوی تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس تاکید کرد: طلا نتوانسته روند صعودی خود در بازارهای بین المللی را حفظ کند و علت اصلی این مساله احتمالا افزایش انتظارات سرمایه گذاران نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: صحبت های زیادی درباره احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مطرخ شده است. روز دوشنبه احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به کمتر از 50 درصد رسیده بود و این رقم طی روزهای اخیر با افزایش جشمگیری روبرو شده و به بیش از 70 تا 80 درصد رسیده است.

جاناتان باتلر استراتژیست ارشد موسسه میتسوبیشی تاکید کرد: اظهارات ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک تاثیر زیادی بر افزایش گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره آمریکا داشته است.

دادلی گفته است که بحث بر سر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، داغ تر شده است.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز تاکید کرده است که بانک مرکزی آمریکا مساله افزایش نرخ بهره را به طور جدی مد نظر قرار داده است.

باتلر در ادامه گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به طور چشمگیری افزایش یافته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، فعالان بازارهای بین المللی اکنون منتظر سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند. تحلیلگران کامرز بانک در این باره گفتند: اگر اظهارات یلن نشانگر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست مارس باشد، این مساله در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه فوریه که قرار است هفته آینده منتشر شود، تاثیر زیادی بر نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد