اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

«ترزا می» بر خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید کرد

"ترزا می" نخست وزیر محافظه کار انگلیس روز سه شنبه در جریان سخنرانی اش با بیان اینکه دولتش برای برگزیت دارای برنامه هست، بر خروج کامل از اتحادیه اروپا که دربرگیرنده خارج شدن از بازار واحد اروپایی و اتحادیه گمرکی اروپا است، تصریح کرد.

"ترزا می" در جریان سخنرانی 45 دقیقه ای خود در لانکاستر هاوس با اشاره به جایگاه انگلیس و رای مردم کشورش به برگزیت در همه پرسی 23 ژوئن 2016 میلادی، گفت بریتانیا به دنبال تقویت مرزهایش، کنترل نرخ مهاجران و نیز آماده خروج از اتحادیه اروپا است.

وی گفت که مردم انگلیس شش ماه پیش رأی به تغییر و خروج از اتحادیه اروپا و پیوند با سایر نقاط جهان دادند و این رأی تصویری از آینده روشن برای کشورشان هست .
ترزا می ‌افزود: اگر چه این مسیری نامشخص شمرده می‌شود اما مردم انگلیس باور دارند که آینده ای درخشان برای فرزندان و آیندگان خود رقم می‌زنند.
به گفته نخست وزیر انگلیس، مردم این کشور با "چشم باز" به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای داده‌اند.
وی اضافه کرد: این وظیفه دولت انگلیس است که در مذاکرات در پیش رو و از فرصت پیش ‌آمده برای به اجرا درآوردن خواسته مردم و پیشبرد منافع کشور استفاده کند.
نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه در تلاش است که کشورش را به یک قطب برای جذب نوآوری‌ها و سرمایه‌ها در جهان مبدل سازد، گفت: من به دنبال جهانی کردن بریتانیا و در همین حال تبدیل آن به یک دوست و همسایه خوب برای شرکای اروپایی‌مان، ضمن فرارفتن از مرزهای اتحادیه اروپا هستم.
وی همچنین در سخنرانی خود از کنترل مهاجرت به بریتانیا و به کار گیری سیستم گزینشی مهاجران از اولویت‌های خود در اجرای برگزیت عنوان کرد.
ترزا می افزود: انگلیس قصد دارد تا حد ممکن با دیگر کشورهای اروپایی وارد تجارت آزاد شود، اما نمی‌خواهد یک عضو 'نصفه نیمه' در اتحادیه اروپا باشد.
وی با تشریح اولویت های دولت انگلیس در مذاکرات برگزیت، گفت که به دنبال بریتانیایی مستقل، به دنبال مشارکتی تازه و برابر با شرکای اروپایی است و در همین حال تصریح کرد خواهان عضویت نیم بند کشورش در سایر بخش های اتحادیه نیست.
'ترزا می' افزود: بریتانیا همزمان با خروج از اتحادیه اروپا به دنبال این نیست که در سایر بخش های آن بماند.
وی در جریان سخنرانی اش تصریح کرد که در مذاکرات بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر چهار اصل قطعیت و شفاف بودن آن، بریتانیایی قدرتمندتر و عادلانه تر و بریتانیایی تمام و کمال مستقل تاکید دارد.
نخست وزیر انگلیس که برای اولین بار از بریتانیای جهانی سخن می گفت: تصریح کرد این کشور دوست خوب و همسایه اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند، اما همچنین به دنبال روابط بیشتر با کشورهای قاره‌های دیگر خواهد بود.
ترزا می در همین حال عنوان کرد بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، اما این به معنای خروج از اروپا نیست و همچنان شریکی قابل اعتماد برای دوستان و متحدانش در اتحادیه اروپا باقی می ماند.
وی افزود: انگلیس به دنبال مبادله و تجارت آزاد با شرکایش در اتحادیه اروپاست و اطمینان می دهد که ادامه روابط نزدیک با کشورهای عضو این اتحادیه؛ فضایی امن تر و پر رونق تر را برای آنها تضمین خواهد کرد.
نخست وزیر انگلیس تصریح کرد که خروج از اتحادیه اروپا با هدف تضمین منافع بریتانیا است، اما این گونه نخواهد بود که دیگر کشورهای اروپایی از این جدایی آسیب ببیند چرا که همکاری های دو طرف ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اگرچه برخی از موارد این روند مبهم است و ممکن است برای برخی مایوس کننده باشد اما تلاش ها برای روشن شدن ابعاد برگزیت ادامه خواهد داشت.
وی گفت: در ارتباط با برگزیت با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا گفت وگو کرده است و به ثمربخش و سازنده بودن این گفت وگوها اعتماد دارد.
ترزا می همچنین بخش زیادی از سخنانش را به موضوع مبادله تجارت آزاد انگلیس با اروپا اختصاص داد و هشدار داد هرگونه محدودیتی به ضرر هر دو طرف خواهد بود و آزاد بودن و رفع موانع و محدودیت ها ، موجب رونق فعالیت های تجاری و اقتصادی دو طرف می شود.
نخست وزیر انگلیس در همین حال با بیان اینکه آینده پر رونق تری برای انگلیس و اتحادیه اروپا پس از برگزیت پیش بینی می کند، افزود: جدایی از اتحادیه نبایستی مانعی بر سر راه تجارت آزاد با اتحادیه باشد.
وی تصریح کرد: رونق اقتصادی در گرو مبادله تجارت آزاد میان دو طرف است.
ترزا می همچنین با اشاره به ادامه همکاری های انگلیس و اتحادیه اروپا در زمینه های دفاعی و امنیتی و نیز مبارزه با تروریسم پس از برگزیت، تصریح کرد: لندن قائل به حفظ همکاری های خود با اتحادیه اروپا در امر مبارزه تروریسم است که این مساله هم به نفع انگلیس، اتحادیه اروپا و هم جهان خواهد بود.
وی همچنین ضمن هشدار به سخت گیری ها و نیز مجازات های احتمالی طرف های اروپایی علیه لندن به دلیل برگزیت گفت: مجازات بریتانیا عمل چندان خوشایندی نیست و تاثیرات منفی برای دو طرف در برخواهد داشت ضمن اینکه لندن چنین رویکردی را نخواهد پذیرفت.
نخست وزیر انگلیس افزود: با تمام این حرف ها، عدم دست یابی به یک توافق خوب با بروکسل، بهتر از رسیدن به یک توافق بد است.
این اولین اعلام رسمی دولت 'ترزا می' درباره موضع آینده این کشور در مذاکرات برگزیت با کشورهای اروپایی است.
اگرچه رهبران کشور اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیش از این تصریح کرده اند که انگلیس نمی‌تواند در خروج از اتحادیه اروپا بعضی موارد را دستچین کند؛ یعنی نمی‌تواند به بازار واحد اروپا دسترسی داشته باشد اما آزادی رفت و آمد کارگران اروپایی را محدود کند.
اتحادیه اروپا قرار است اجلاسی فوق‌العاده با حضور سران­27 کشور روز سوم فوریه در والتا پایتخت کشور مالت به‌منظور بررسی آینده ­این اتحادیه پس از خروج انگلیس از آن برگزار کند.
در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد ماده 50 پیمان لیسبون را تا پیش از پایان مارس 2017 (11 فروردین) فعال سازد که این مساله آغازگر روند مذاکرات درباره خروج انگلیس از این اتحادیه خواهد بود.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد