اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار قیمت طلا و سکه را افزایش داد

سایت طلا: درحالی که بازار ارز امروز شاهد افزایش نرخ دلار بود، قیمت طلا و سکه با رشد مواجه شد و هر قطعه سکه 5 هزار تومان گران شد.

به گزارش سایت طلا امروز علیرغم ثبات بازارهای جهانی طلا و تعطیلی آن، روز پرنوسانی در بازار طلا و ارز رقم خورد و هر دلار آمریکا با رکورد شکنی تا آستانه 4 هزار تومان افزایش یافت ولی در ادامه بهای آن تعدیل شد.

بر همین اساس دلار که این روزها شاهد نوسان زیادی بوده امروز یکشنبه 85 تومان گران شد و تا بهای3950 تومان تقویت گردید، اما در انتهای ساعت کاری بازار بر روی رقم 3905 تومان متوقف شد تا نسبت به روز گذشته رشد 40 تومانی را ثبت کرده باشد.

این رشد بها سبب شد تا بازار طلا و سکه نیز با افزایش مواجه شده و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با رشد 5 هزار تومانی یک میلیون و 136 هزار تومان به فروش برسد. در همین بازار نیم سکه نیز 8 هزار تومان به ارزشش افزوده شد و به 598 هزار تومان رسید. ربع سکه 314 هزار تومان عرضه شد که رشد 4 هزار تومانی را شاهد بود و در نهایت سکه گرمی بدون نوسان 192 هزار تومان قیمت خورد.

همچنین در بازار تهران هر گرم طلای 18 عیار با افزایش قیمتی معادل 400 تومان، 113 هزار و 100 تومان به فروش رسید. هر مثقال طلای 17 عیار هم با صعود 1800 تومانی 490 هزار و 200 تومان معامله شد.

براساس این گزارش در بازار ارز با رشد دلار دیگر ارزها هم افزایش پیدا کردند و هر یورو با تقویت 30 تومان 4190 تومان و درهم با رشد 15 تومانی، 1100 تومان در تابلوی صرافی ها قیمت خورد.

فعالان و صرافان بازار ارز رشد حواله درهم را از دلایل رشد قیمت دلار در این روزها می دانند، ولی امروز برخی ها اعلام دلار 3300 تومانی در بودجه 96 را از عوامل اصلی افزایش این اسکناس پشت سبز عنوان کرده اند.

این درحالی است که رئیس بانک مرکزی امروز ضمن بیان عدم کمبود منابع ارزی از بانکها خواست تا نقش پررنگ تری در بازار آزاد ارز داشته باشند.

وی همچنین روز گذشته نوسانات اخیر نرخ ارز را به طور عمده ناشی از تغییرات فصلی عنوان کرد و گفت: نوسانات نرخ ارز امری است که در این فصل از سال همانند سال‌های گذشته به طور مقطعی اتفاق افتاده است.

سیف با این حال یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل رشد دلار را در خروج عملیات ارزی مربوط به تجارت خارجی از بانک‌ها به سمت شبکه صرافی در دوران تحریم عنوان کرد.

آنچه مسلم است این روزها بازار ارز به خبرهای سیاسی و تمدید تحریمهای ایران بسیار حساس شده و نسبت به کمترین اخباری واکنش نشان می دهد، که در این میان مدیریت بانک مرکزی می تواند در این زمان بسیار تعیین کننده باشد و نقش مهمی را بازی کند. امری که تاکنون این بانک در دولت یازدهم با کاهش نوسانات بازار بخوبی از عهده آن برآمده است.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد