اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی رویترز نشان داد:

قیمت طلا طی سال 2017 افزایش خواهد یافت / مسیر پر دست اندازی در پیش رو است

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی سال آینده به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، جدیدترین نظرسنجی حاکی است که رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه می تواند بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا غلبه کند و این مساله قیمت طلا را طی سال آینده به بیش از 1300 دلار در هر اونس افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا 9 درصد ارزش خود را نسبت به رکورد بی سابقه دو سال اخیر در ماه جولای از دست داده است و اکنون به مرز 1260 دلار در هر اونس رسیده است. انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقویت ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

فدرال رزرو آمریکا که برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر 2015 نرخ بهره را افزایش داد، اکنون به نظر می رسد که قصد دارد در نشست دسامبر 2016 نیز بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست، نظرسنجی رویترز نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود. این نظرسنجی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به 1275 دلار خواهد رسید و این رقم در سال 2017 میلادی به بیش از 1305 دلار می رسد.

جاشوا روتبارت مدیر موسسه سرمایه گذاری جی روتبارت در این باره تاکید کرد: مسیر برای افزایش قیمت طلا طی سال آینده پر از دست انداز خواهد بود ولی به طور کلی روند قیمت طلا طی ماه های آینده مثبت و صعودی است. به نظر من قیمت طلا طی سال آینده به 1350 دلار خواهد رسید.

وی بر این باور است که ریسک های سیاسی و اقتصادی جهان طی سال آینده می تواند موجب افزایش قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا شود.

جیمز استیل تحلیلگر برجسته موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد: فعالان بازارهای بین المللی در شرایط کنونی تمرکز زیادی روی سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا دارند. پس از آنکه میانگین قیمت طلا در سال 2016 میلادی به حدود 1275 دلار رسید، میانگین قیمت این فلز زرد طی سال آینده به بیش از 1310 دلار افزایش خواهد یافت.

وی افزود: افزایش تقاضای فیزیکی می تواند تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا داشته باشد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده نرخ بهره را 2 بار افزایش خواهد داد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد