اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بروزرسانی دستورالعمل بر ابهامات افزود؛

آمریکایی‌ها بر بی‌خاصیتی دستورالعمل وزارت خزانه داری صحه گذاشتند

با گذشت چند روز از بروزرسانی دستورالعمل وزارت خزانه داری آمریکا و ادعای ایجاد گشایش در مبادلات دلاری با ایران، تحلیلگران آمریکایی نیز بر بی خاصیت و بی اثر بودن این بروزرسانی صحه گذاشتند.

وکلا و سایر مقامات مرتبط با تحریم‌های ایران امروز به رویترز اعلام کردند، دستورالعمل جدید دولت اوباما به بانک‌های خارجی که در مورد انجام معاملات دلار ایالات متحده با ایران شک داشتند، اطمینان می‌دهد که این کار با تحریم‌های آمریکا مواجه نخواهد شد اما این در حالی است که معاملات دلاری بدون عبور از کانال موسسات و بانکهای آمریکایی عملا امکانپذیر نیست.

این دستورالعمل که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در روز جمعه منتشر شد، روشن ساخته است که بانک‌های غیر آمریکایی می‌توانند معاملات دلاری با ایران انجام دهند و می‌توانند معاملات و انتقالاتی را که از طریق موسسه‌های اقتصادی در داخل ایالات متحده انجام نمی‌گیرد را انجام دهند. گرچه توافق هسته‌ای که در سال گذشته به سرانجام رسید، باعث از بین رفتن تعداد زیادی از تحریم‌های ایران شد، در عمل، بسیاری از بانک‌ها همچنان از معامله با ایران هراس دارند و از این کشور دورمانده‌اند چراکه از این هراس دارند این معاملات به صورت ناخواسته تحریم‌های باقی‌مانده ایران را بشکند و مشمول جریمه‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا شود. برای مثال ملوین شوییچر وکیل تحریم در موسسه بیکر و هوستلر در واشنگتن بر این عقیده است که بسیاری از مدیران عامل بر این باورند که انتقالات دلاری که می‌تواند به طریقی به یکی از بانک‌های داخلی آمریکا نیز منتهی شود، تحریم‌ها را نقض کند.

وی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرده است: «من به طور کلی به مردم توصیه می‌کنم تا از انتقال دلار به ایران همیشه دور باقی بمانند.»

دیوید مورتلاک، از مقام‌های سابق کاخ سفید نیز در این باره گفت: «این دستورالعمل قرار است به سردرگمی که در طول سالهای گذشته در خصوص معامله دلاری با ایران وجود داشت، پایان بدهد.»

با این حال آن طور که رویترز گزارش داده است ممکن است از نظر ایران این دستورالعمل‌ها کافی نباشند و همچنان سختی‌ها و مشکلاتی برای انتقال دلار به ایران وجود داشته باشد. رویترز سخنان معاون طیب نیا را نقل کرده و نوشته است: حسین قضاوی معاون وزیر اقتصاد ایران روز دوشنبه اعلام کرده بود که تغییرات به وجود آمده همچنان شک و تردیدها در این خصوص را باقی گذاشته است. اریسک لوربر، تحلیلگر موسسه فایننشال اینتگریتی نتورک که به بانک‌ها در زمینه تحریم‌ها مشاوره می‌دهد گفت، به‌رغم دستورالعمل جدید، بانک‌های بزرگ اروپایی بعید است به زودی وارد ایران شوند. «در بین بانک‌های بزرگ هنوز بی میلی جدی برای هرگونه همکاری با ایران وجود دارد.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد