اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ذخایر طلای روسیه از مرز 1500 تن فراتر رفت

سایت طلا : بانک مرکزی روسیه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که سطح ذخایر طلای این کشور به بیش از 48.4 میلیون اونس معادل 1505 تن رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی تاون هال، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: میزان ذخایر طلای روسیه در ماه جولای با 200 هزار اونس افزایش معادل رشد 6.2 تن روبرو شده است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی روسیه روند خرید طلا در ماه های گذشته را ادامه داده و بیش از 1505 تن ذخایر طلا در اختیار دارد.

بانک مرکزی روسیه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 90 تن طلا خریداری کرده است. طی 2 سال گذشته نیز روسیه از بزرگترین خریداران طلا در جهان به شمار می رفته و بانک مرکزی این کشور تلاش زیادی را برای افزایش سطح ذخایر طلا و کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی انجام داده است.

بانک مرکزی چین نیز پس از روسیه بیشترین میزان خرید طلا را در دو سال اخیر داشته است. بانک مرکزی روسیه در سال 2015 میلادی نیز 208 تن طلا به ذخایر خود افزوده است.

روسیه با کاهش شدید قیمت جهانی نفت و تحریمهای بین المللی روبرو شده است. این مساله موجب شده است تا ارزش روبل با کاهش شدیدی همراه شود. بر اساس اعلام بانک جهانی، نفت 15 تا 20 درصد تولید ناخالص داخلی روسیه را تشکیل می دهد. البته قیمت نفت در سال 2016 نسبت به سال قبل افزایش نسبی داشته است و این مساله به بهبود وضعیت مالی روسیه کمک کرده است.

میزان ذخایر ارزی روسیه از 371 میلیارد دلار در ماه ژانویه به بیش از 394 میلیارد دلار تا پایان جولای رسیده است.

البته روند خرید طلا توسط بانک مرکزی روسیه از ابتدای امسال تاکنون نسبت به سال قبل ، کندتر شده و علت اصلی آن افزایش قیمت جهانی این فلز زرد بوده است. بانک مرکزی چین نیز طی ماه های اخیر به علت رشد فزاینده قیمت طلا، میزان خرید خود را کاهش داده است.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ قیمت جهانی طلا از ابتدای 2016 تا کنون بیش از 25 درصد رشد داشته است. ولی روسیه علی رغم ضعف رشد اقتصادی همچنان به خرید طلا ادامه می دهد. بانک مرکزی روسیه قصد دارد سطح ذخایر ارزی خود را طی سال های آینده به 500 میلیارد دلار افزایش دهد.

تا پایان جولای 2016 ، طلا تنها 12 درصد کل ذخایر ارزی 394 میلیارد دلاری روسیه را تشکیل داده است. ارزش ذخایر طلای روسیه به 51 میلیارد دلار رسیده است.

روسیه در خرید طلا حتی از چین نیز پیشی گرفته است. از اوت تا جولای 2016 میلادی چین 150 تن طلا به ذخایر طلای خود افزوده است ولی روسیه بیش از 220 تن طلا خریداری کرده است که این رقم 46 درصد بیشتر از طلای خریداری شده توسط چین بوده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد