اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه لیندسی گروپ:

قیمت طلا پتانسیل لازم برای افزایش تا سطح 1900 دلاری را دارد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری لیندسی گروپ تاکید کرد که قیمت جهانی طلا تازه در ابتدای مسیر روند صعودی قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا سطح 1900 دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، پیتر بوکوار تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری لیندسی گروپ تصریح کرد: این تازه آغاز یک روند جدید افزایش قیمت طلا در بازار جهانی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش وی افزود: کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر پس از افزایش چشمگیر در هفته های گذشته مساله ای عادی و طبیعی به نظر می رسد. به نظر من دستیابی به رکورد 1900 دلار در هر اونس نه تنها غیر ممکن نیست بلکه با توجه به تجربه تاریخی این احتمال بیشتر از گذشته وجود دارد که قیمت طلا رکوردهای جدیدی را ثبت کند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: مهمترین مساله در شرایط کنونی این است که قیمت طلا چه زمانی می تواند به سطوح جدید و رکوردهای تازه ای دست یابد.

وی تاکید کرد: تنها عاملی که می تواند طی ماه های آینده موجب کاهش شدید قیمت طلا شود این است که فدرال رزرو آمریکا یک تا دو درصد نرخ بهره را افزایش دهد که به نظر من در چنین شرایطی این مساله بعید و غیر واقعی خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر 2015 برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن وجود دارد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

این در شرایطی است که سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله ژاپن و اروپا نیز نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند.

گزارش سایت طلا می افزاید، تجربه تاریخی نیز نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در اواسط دهه 2000 میلادی نرخ بهره را از یک به 5 درصد افزایش داد و در این مدت قیمت طلا از 400 به 700 دلار رسید.

بوکوار گفت: به نظر من دوران تاثیر گذاری شدید سیاست های پولی بانکهای مرکزی جهان بر بازار فلزات گرانبها به پایان رسیده است. تنها عاملی که می تواند بر قیمت طلا طی ماه های آینده موثر باشد میزان اعتماد سرمایه گذاران بین المللی به سیاست های فدرال رزرو آمریکا است.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد