اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نتایج نشست بانک مرکزی ژاپن بازارهای بین المللی را شوکه کرد

سایت طلا : بانک مرکزی ژاپن در پایان نشست امروز پنج شنبه خود تصمیم گرفت تا سیاست های پولی خود را بدون تغییر حفظ کند، این مساله موجب شگفتی بازارهای بین المللی شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در حالی که اکثر سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که بانک مرکزی ژاپن سیاست های انبساطی پولی جدیدی را در پایان نشست امروز خود اعلام خواهد کرد ولی مقام های این بانک اعلام کرده اند که سیاست های پولی بدون تغییر حفظ خواهد شد.

بر اساس این گزارش اعلام تصمیم بانک مرکزی ژاپن موجب شد تا ارزش دلار در برابر ین ژاپن با افت 2 درصدی روبرو شود و این مساله بر قیمت جهانی طلا نیز تاثیرگذار بوده است.

بانک مرکزی ژاپن در این نشست تصمیم گرفته است تا پایه پولی کشور را به بیش از 732 میلیارد دلار معادل 80 تریلیون ین افزایش دهد. این بانک همچنین تصمیم گرفت تا نرخ بهره منفی 0.1 درصد را بدون تغییر حفظ کند.

در حالی که بانکهای مرکزی ژاپن و اروپا سیاست نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند، فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره را افزایش دهد. فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست شب گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که کاهش ارزش دلار در برابر ین موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

گزارش سایت طلا حاکیست، پیش بینی می شود که فدرال رزرو در نشست آتی خود در ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد. جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی تاکید کرد: تا زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

بازارهای جهانی طی هفته های آینده منتظر گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره آمریکا در نشست ژوئن خواهند بود. به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی در آمریکا طی دو روز آینده تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه نخستین برآورد خود نسبت به رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال را منتشر خواهد کرد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و چین نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد