اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد انجمن بازار طلای لندن :

قیمت طلا امسال بین 980 تا 1222 دلار در نوسان خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگر و استراتژیست برجسته انجمن بازار فلزات گرانبهای لندن پیش بینی کرد که میانگین قیمت جهانی طلا در سال 2016 میلادی بین 980 تا 1222 دلار در نوسان خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، ویلیام آدامز تحلیلگر ارشد انجمن بازار فلزات گرانبهای لندن تاکید کرد: میانگین قیمت جهانی طلا طی سال جاری میلادی 1132 دلار خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: روند صعودی قیمت طلا از ابتدای سال 2016 میلادی ادامه داشته ولی به نظر من قیمت طلا به زودی با سطوح مقاومتی مهمی روبرو خواهد شد.

قیمت طلا در دو روز اخیر به بالاتر از 1150 دلار رسیده و بالاترین سطح قیمتی را در 3 ماه اخیر ثبت کرده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری احتمالا مهمترین عامل موثر بر افزایش قیمت طلا بوده چرا که شاخص سهام در بازارهای بین المللی به شدت نوسان داشته و نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی نیز تاثیر زیادی بر افزایش 9 درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال داشته است.

آدامز گفت: به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده کاهش یافته و این مساله می تواند موجب کاهش بیشتر ارزش دلار شده و در نهایت افزایش قیمت طلا را در برداشته باشد.

ادامه روند نزولی شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی بر افزایش قیمت طلا خواهد بود. اگر آمارهای بازار اشتغال آمریکا نیز کمتر از حد انتظارات کارشناسان اقتصادی باشد، قیمت طلا احتمالا با افزایش همراه خواهد شد و سطوح مقاومتی بعدی را خواهد شکست.

این تحلیلگر اقتصادی همچنین درباره نوسانات قیمت نقره نیز گفت: به نظر من قیمت نقره در سال 2016 میلادی بین 12.80 تا 17.40 دلار در نوسان خواهد بود و امسال به طور میانگین به 16.20 دلار خواهد رسید.

گزارش سایت طلا حاکیست، آدامز پیش بینی کرد که اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه 185 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه دسامبر به بیش از 292 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی نرخ بیکاری آمریکا نیز طی ماه ژانویه بدون تغییر نسبت به دسامبر به 5 درصد رسیده است. روند تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد