اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
برای نخستین‌بار در رقابت ارزهای عمده جهان؛

«یوآن» از «ین» سبقت گرفت

«یوآن» چین با قرارگرفتن در بین چهار واحد ارزی عمده جهان، برای نخستین بار توانست از «ین» ژاپن سبقت بگیرد.



جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، معروف به «سوئیفت»، در گزارشی اعلام کرد: «یوآن» چین برای نخستین بار توانست با پشت‌سر گذاشتن «ین» ژاپن، در جمع چهار ارز عمده مورد استفاده در جهان قرار بگیرد.

به‌گزارش پایگاه اینترنتی استریت، تعداد تراکنش‌هایی که در آنها از یوآن استفاده می‌شود، در ماه‌آگوست نسبت به ماه قبل‌تر از آن، 20 درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود رسیده‌ است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که پکن درحال حاضر با کاهش ارزش یوآن و سقوط بازار سهام مواجه است؛ بااین‌حال، این مساله نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ برای چین است که دولت این کشور توانسته پول ملی خود را جهانی کند. چین پش‌تر نیز، به‌رغم وجود نگرانی‌های فراوان درباره کندی رشد اقتصادی این کشور، با گشایش درهای بازارهای اوراق بهادار و سهام خود به روی خارجی‌ها، قصد دارد حضور جهانی یوآن در بازارهای مالی را تقویت کند.

درحال حاضر، یوآن در بیش از 1000 موسسه مالی در 100 کشور جهان، در فرآیندهای پرداخت از طریق چین و هنگ‌کنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابر اعلام وال‌استریت ژورنال، مقامات چینی فشار خود را بر صندوق بین‌المللی پول افزایش داده‌اند تا آنها در رای گیری ماه نوامبر، موافقت خود را با گنجاندن یوآن در سبد ذخیره ارزی جهان اعلام کنند.

در ماه آگوست، در مجموع، یوآن در 2.8 درصد از مبادلات تجاری جهان مورد استفاده قرار گرفته بود که تنها اندکی با ین فاصله داشت ضمن اینکه هنوز هم بسیار با دلار آمریکا فاصله دارد؛ اما در این واحد پولی شاهد جهش قابل‌توجهی در زمینه افزایش تراکنش‌ها بود. سومین جایگاه نیز متعلق به پوند انگلیس است که 8.5 درصد از تراکنش‌ها با این واحد پولی انجام می‌شود. واحد پولی یورو نیز با سهم 27 درصدی، در رتبه دوم قرار گرفته است که همچنان با سهم 45 درصدی دلار آمریکا در صدر، فاصله بسیاری دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد