اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رویترز؛

تولید نفت اوپک افزایش یافت

رویترز گزارش داد: تولید نفت خام اوپک در ماه سپتامبر در پی افزایش برداشت نفت خام از میدانهای شمالی عراق نسبت به ماه اوت با رشد همراه شده است.

به گزارش رویترز، عربستان و دیگر کشورهای اوپکی حاشیه خلیج فارس در این مدت تولید خود را ثابت نگه داشته اند که نشانگر تمایل آنها برای حفظ سهم بازار خود در بازارهای جهانی است.


براساس اطلاعات به دست آمده رویترز از آمارهای حمل و نقل محموله های نفتی٬ منابعی در شرکتهای نفتی٬ اوپک و شرکتهای مشاوره ای٬ تولید نفت این سازمان تاکنون در ماه سپتامبر امسال به طور میانگین روزانه ٣١ میلیون و ٦٨٠ هزار بشکه در حالی که این رقم در ماه اوت ٣١ میلیون و ٥٧٠ هزار بشکه در روز بوده است.


اوپک از ماه نوامبر تاکنون که تصمیم گرفته بود، بدون نظر گرفتن حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام به دنبال حفظ سهم خود در بازارهای جهانی باشد، تولید خود را در ماه سپتامبر نسبت به سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای این سازمان، روزانه یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه افزایش داده است.


این روزها هر بشکه نفت خام زیر ٥٠ دلار در بازار معامله می شود. دلیل این افت قیمت از بیش از ١٠٠ دلار در سال ٢٠١٤ مازاد عرضه در بازار گزارش می شود.


به گفته کارستن فریتش یکی از تحلیلگران موسسه کومرزبانک در فرانکفورت، مازاد عرضه هنوز بسیار خیره کننده است، اما تا سال بعد کاهش خواهد یافت، زیرا تولیدکنندگان غیر عضو اوپک عرضه خود را کاهش خواهند داد.


بیشتر افزایش تولید اوپک در ماه سپتامبر از سوی عراق و چند تولیدکننده دیگر بوده است.


محموله های نفت عراق از شمال این کشور از طریق پایانه جیهان ترکیه که توسط دولت این کشور و اقلیم کردستان عراق انجام شد نسبت به ماه اوت افزایش یافت.


صادرات نفت خام عراق از پایانه های جنوبی این کشور نسبت به ماه پیش تغییر چندانی را نشان نمی دهد.


تولیدکنندگان آفریقای غربی عضو اوپک، نیجریه و آنگولا، هر دو کمی به رشد تولید اوپک در ماه سپتامبر کمک کردند. انتظار می رود که صادرات نیجریه در ماه اکتبر باز هم بیشتر شود.


تولید ایران هم که به شدت به دنبال توسعه میدانهای نفتی خود بعد از رفع تحریم های غربی علیه این کشور است، کمی به این رشد کمک کرد. قطر هم کمی تولید خود را بیشتر کرد. تولید این کشور بعد از حادثه ای در ماه ژوییه اندکی با وقفه روبروشد.


تولید کویت به مانند قبل ادامه یافت و امارات نفت بیشتری نسبت به ماه اوت تولید کرد. تولید امارات از میدان زاکوم بالا انجام شد.


عربستان هم تولید خود را در ماه سپتامبر نسبت به اوت تغییر خاصی نداد.


تولید عربستان نزدیک به رکورد ١٠ میلیون و ٥٦٠ هزار بشکه در روز که در ماه ژوئن ثبت شد باقی ماند. بررسیهای رویترز نشان می دهد که ریاض سهم بازار خود را در سال ٢٠١٥ به دست آورده است.


تولید نفت لیبی این ماه از ماه اوت کمتر گزارش می شود و دلیل این امر، ناآرامی هایی بود که در این کشور رخ داد.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد