اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لازم باشد؛ از زبان اقتدار هم استفاده خواهیم کرد

رئیس جمهور: زبان ما در حادثه منا، زبان عواطف، برادری و ادب بوده و در جای لازم از زبان دیپلماسی استفاده شده است و اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدار خود نیز استفاده خواهد کرد.

آقای روحانی در مراسم ادای احترام به نخستین گروه از پیکرهای مطهر جان باختگان فاجعه منا در فرودگاه مهرآباد گفت : نخستین گام از اقداماتی که قرار بود دولت جمهوری اسلامی ایران انجام دهد به منصه ظهور رسید و تعدادی از اجساد پاک جان باختگان به کشور بازگردانده شد.

وی افزود: این اجساد فردا در مراسم رسمی در استانهایی که این قربانیان به آنجا تعلق دارند در مراسم رسمی تشییع می شود.

دکتر روحانی گفت: دومین اقدامی که باید انجام شود شناسایی دیگر اجساد مطهر است که این کار به سرعت پیگیری خواهد شد.



به هیچ عنوان از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت

رئیس جمهور با اشاره به لزوم پیگیری دیگر اقدامات لازم تاکید کرد : به هر حال باید روشن شود در این حادثه افرادی مقصر بوده اند یا نه و اگر ثابت شود عده ای از ماموران در این حادثه تقصیر داشته اند ما به هیچ عنوان از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت.

وی گفت : این فاجعه، آزمون بزرگی برای همه بود آزمونی برای دولت و ملت ایران، آزمونی برای خانواده هایی که عزیزانشان را به عنوان مهاجر الی الله و رسوله از دست دادند.

رئیس جمهور افزود: ‌این حادثه همچنین آزمونی برای دولت عربستان سعودی ، سازمان های بین المللی و کشورهای اسلامی بود و باید واقعیت و حقیقت این مسئله از طریق کمیته حقیقت یاب به طور کامل برای ما روشن شود.

وی تاکید کرد: همه ملت ها و کشورهای اسلامی باید بدانند چرا این فاجعه بوقوع پیوست و باید مطمئن شوند که در سالهای آینده چنین فجایعی روی نمی دهد.

رئیس جمهور گفت: در این آزمایش بزرگ، ملت بزرگ ما با صبر، متانت، همدردی، یکپارچگی و همبستگی سرافراز بود و در این آزمون مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز سرافراز بودند.

رئیس جمهور در ادامه با تشکر از مسئولان پیگیر در این حادثه گفت: ما از وزیر بهداشت و درمان که تلاش فراوانی برای بازگرداندن این اجساد به کشور داشته اند و همچنین از سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری مخصوصاً وزیر امور خارجه که تلاش ها و پیگیری های فراوانی را در سازمان ملل متحد برای پیگیری این فاجعه داشتند تشکر می کنیم.

آقای روحانی افزود: همچنین از تلاش ها و پیگیری های وزیر کشور، روسای محترم قوای مقننه و قضائیه و بویژه همه ما از رهبر معظم انقلاب به دلیل بیان مقتدرانه و درایت ایشان در این حادثه تقدیر و تشکر می کنیم.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم وحدت، همبستگی و اتحاد را در کشور شاهد باشیم و دولت همچنان پیگیر این حادثه است.

آقای روحانی با اشاره به پیگیری های دولت درخصوص روشن شدن علت فاجعه منا افزود: دولت پس از پیگیری این حادثه نتیجه را به اطلاع ملت خواهد رساند.

باید حقیقت این فاجعه بزرگ روشن شود

رئیس جمهور تاکید کرد: باید حقیقت این فاجعه بزرگ روشن شود.

آقای روحانی در پایان با تسلیت به بازماندگان این حادثه گفت: ما به ملت ایران و همه ملل اسلامی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده اند تسلیت می گوییم و برای همه مجروحان، شفای عاجل مسئلت داریم و امیدواریم خداوند به همه خانواده های این عزیزان صبر عطا بفرماید.

رئیس جمهور با اشاره به کسانی که در خانه خدا و مظلومانه با لب عطشان در این حادثه جان به جان آفرین تسلیم کردند گفت: ان شاءالله همه ما بتوانیم درخصوص احترام و پیگیری خون این عزیزان توفیق لازم را داشته باشیم.



سران سه قوه به جانباختگان فاجعه منا ادای احترام کردند

مراسم استقبال رسمی از پیکرهای مطهر تعدادی از جانباختگان فاجعه منا که در فرودگاه مهرآباد آغاز شده با فضای بسیار حزن انگیزی عجین شد.

سران سه قوه، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اعضای کابینه و دیگر مقامات لشکری و کشوری حدود سه دقیقه به احترام جانباختگان فاجعه منا برخاستند و به روح بلند آنان ادای احترام کردند.

پیکرهای مطهر 104 تن از جانباختگان فاجعه منا صبح امروز با هواپیمای سعودی وارد کشور شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد