اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بانک مریل لینچ آمریکا پیش بینی نسبت به قیمت طلا را کاهش داد

سایت طلا : بانک آمریکایی مریل لینچ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال های 2015 و 2016 میلادی را کاهش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، تحلیلگران بانک مریل لینچ آمریکا اعلام کردند که اوضاع اقتصادی جهان مهمترین مانع برای افزایش قیمت طلا به شمار می رود و تحولات اقتصادی کشورهای مختلف موجب خواهد شد تا قیمت طلا طی ماه های آینده با کاهش روبرو شود.

بر اساس این گزارش بانک مریل لینچ پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از 1122 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به پیش بینی قبلی این بانک، 6.8 درصد کاهش داشته است.

این بانک آمریکایی همچنین پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2016 میلادی نیز به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید و در سه ماه نخست سال آینده به کمتر از 950 دلار می رسد.

بانک مریل لینچ اعلام کرد: اظهارات مقام های فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ تورم مهمترین نگرانی ما خواهد بود.

این بانک آمریکایی در ادامه پیش بینی کرد: قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی 2016 میلادی به بیش از 1250 دلار خواهد رسید که علت اصلی آن افزایش نرخ تورم آمریکا به 2.1 درصد خواهد بود.

بانک مریل لینچ تاکید کرد: نرخ بهره واقعی و ارزش دلار آمریکا دو عامل اصلی موثر بر قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد بود. به نظر می رسد سیاست های فدرال رزرو آمریکا در کوتاه مدت به ضرر قیمت طلا خواهد بود و کاهش فشارهای تورمی نیز موجب افت بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران مریل لینچ، اختلاف بین سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا می تواند طی ماه های آینده ارزش دلار و یورو و در نتیجه قیمت جهانی طلا را دستخوش تغییرات زیادی کند. کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا نیز می تواند عامل مهمی در نوسانات قیمت طلا باشد.

گزارش سایت طلا می افزاید، ادامه اختلاف سیاست های پولی آمریکا با سایر کشورهای جهان می تواند موجب افزایش بیشتر ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

اگر فدرال رزرو در نشست سپتامبر یا دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد این مساله می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت شود.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد