اونس طلا2334.28
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

هشدار نسبت به رکود حاکم بر بازار/ رشد اقتصاد ۳ درصد و تورم ۱۵ درصد

رئیس اتاق بازرگانی تهران با هشدار نسبت به رکود حاکم بر بازار، گفت: ثبات در بازار ارز سبب شده تا تورم کنترل شده و از ۴۰ درصد در سال ۹۲ به ۲۰ درصد و امروز به ۱۵ درصد برسد، همچنین سال ۹۳ رشد ۳ درصدی حاصل شد.


مسعود خوانساری صبح امروز در پنجمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت: دولت در طول دو سال اخیر اقدامات زیادی انجام داده که سبب خوش‌بینی در بین مردم شده و به مدیریت اقتصاد، کنترل رشد و انضباط مالی در کشور منجر شده است و با ایجاد ثبات در بازار ارز دیگر خبری از هیجانات ارزی سال‌های گذشته نبوده است.

وی تصریح کرد:ثبات در بازار ارز سبب شده تا تورم کنترل شده و از 40 درصد در سال 92 به 20 درصد برسد و امروز به 15 درصد، همچنین در سال 93 رشد 3 درصدی را داشتیم که در عمده شاخص‌های اقتصاد رشد را تجربه کردیم، به نحوی که بودجه عمرانی 20 درصد، صادرات 18 درصد، مصرف 3 درصد و سرمایه‌گذاری 3.5 درصد رشد داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران اظهار امیدواری کرد، با مذاکراتی که در حال انجام است اقتصاد پرقدرت‌تری را در سال 94 تجربه کنیم اگر چه با کاهش قیمت نفت مشکلات جدی در اقتصاد کشور پیدا شده و کاهش درآمدهای نفتی وارد شده است که در 5 ماهه ابتدای امسال بودجه عمرانی یا تخفیف نیابد و یا در حد یک یا 2 درصد باشد.

وی به کاهش آمار صادرات و واردات در 5 ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: صادرات با کاهش 15.8 درصدی و واردات با کاهش 19.4 درصدی مواجه بوده و با تحلیلی که بر اساس آمار بورس و کارگاه‌های تولیدی صورت گرفته در 3 ماهه ابتدای امسال تولیدات صنعتی 8 درصد و فروش 12 درصد کاهش را تجربه کرده است، ضمن اینکه ذخیره انبار واحدهای تولیدی 4 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رکود باعث عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی دولت شده است و این روند منجر به اخراج برخی از نیروهای کار شده که می‌تواند مشکلات را بیش از پیش کند، چرا که در همه این موارد بحران تقاضا هم به چشم می‌خورد.

خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جدید مالیات اشاره کرد و گفت: این قانون در مجلس به تصویب رسید و قرار است از ابتدای فروردین سال 95 اجرایی شود که این قانون نقاط مثبت زیادی از جمله ساده‌سازی، شفاف‌سازی و انسجام و یکپارچگی در حوزه مالیات را دارد و از سوی دیگر بندهای مختلفی از جمله مالیات‌های تکلیفی، تبعیض در نرخ مالیاتی کارگران بخش دولتی و خصوصی حل شده و مشوق برای مناطق محروم پیش‌بینی شده است.

رئیس اتاق تهران این را هم گفت که امید می‌رود، حجم سرمایه‌گذاری در داخل کشور تداوم یافته و آورده نقدی سهامداران مجاز شناخته شوند در همین راستا از دولت انتظار داریم که قانون به صورت جامع اجرا شود، نه اینکه برخی بندها معطل بماند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از دولت انتظار می‌رود تا در تدوین آیین‌نامه قانون مالیات از نظرات اتاق و بخش خصوصی استفاده کند که تبعیضی در قانون مالیات قبلی بین دولت و بخش خصوصی وجود داشت دوباره تکرار نشود و در راستای شفاف‌سازی و سالم‌سازی قانون فعلی در اتاق بازرگانی بررسی و مغایرت‌ها استخراج شود.

خوانساری به جلسه با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با آقای جهانگیری داشتیم به نظر می‌رسد که جلسه مثبتی بوده و تمام نکات مدنظر بخش خصوصی مکتوب شده تا در 36 مورد پیگیری شود.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد