اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول از وضعیت ذخایر طلای بانکهای مرکزی جهان

سایت طلا : جدیدترین گزارش صندوق بین المللی پول نشان می دهد که قزاقستان طی ماه جولای برای سی و چهارمین ماه متوالی میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده و مالزی نیز در این مدت اقدام به خرید طلای بیشتری کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول اعلام کرد : در حالی که قزاقستان و مالزی طی ماه جولای میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند، کلمبیا بخشی از ذخایر طلا را به فروش رسانده است.

بر اساس این گزارش میزان ذخایر طلای قزاقستان در این مدت با 2.49 تن افزایش به بیش از 208 تن رسیده است. ذخایر طلای مالزی نیز با 0.62 تن افزایش به بیش از 37.9 تن رسیده است.

کلمبیا نیز با فروش 64 درصد ذخایر طلای خود تنها 3.76 تن طلا در اختیار دارد. قیمت طلا که پیش از این به پایین ترین سطح خود در 5 سال اخیر رسیده بود از ابتدای ماه اوت تاکنون با افزایش روبرو شده است. انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو و نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی چین تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است.

میزان ذخایر طلای چین نیز از 1658 تن به بیش از 1677 تن افزایش یافته است. به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، بانک های مرکزی جهان همچنان به خرید طلا ادامه خواهند داد.

بر مبنای گزارش سایت طلا، میزان خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان در سه ماه دوم امسال در مقایسه با سه ماه نخست با 11 درصد رشد به بیش از 137 تن رسیده است. پیش بینی شورای جهانی طلا این است که بانک های مرکزی جهان امسال در مجموع بیش از 400 تا 500 تن طلا خریداری خواهند کرد.

روسیه نیز که طی ماه های گذشته ذخایر طلای خود را افزایش داده در ماه جولای این روند را کندتر کرده است. روسیه هم اکنون 1288 تن ذخایر طلا در اختیار دارد. این رقم یک ماه قبل از آن به 1275 تن رسیده بود. روسیه از سال 2005 میلادی تاکنون میزان ذخایر طلای خود را 3 برابر کرده است.

هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت هر اونس طلا تا دسامبر به کمتر از 1050 دلار کاهش یابد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد