اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار در سربالایی قیمت باقی ماند

سایت طلا: شاخص بازار ارز روند افزایشی خود را برای پنجمین هفته متوالی حفظ و مرداد ماه را با تقویت 131 تومانی به پایان رساند.

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته دلار با انتظار برخی از فعالان رشد محدودی را تجربه کرد و این در شرایطی بود که بعضی دیگر از معامله گران روز گذشته را که مصادف با روز پایانی مرداد ماه بود با افت تقاضا، کاهشی می پنداشتند.

نکته جالب توجه ی بازار ارز در روز گذشته، رشد 73 تومانی یورو و قرار گرفتن این ارز در کانال 3800 تومان بود که از 16 اسفند ماه سال 93 این مرز توسط یورو تجربه نشده بود. افزایش نرخ برابری یورو در برابر دلار در دو روز انتهایی هفته گذشته در این امر دخیل بود.

بر اساس این گزارش، دلار روز شنبه ی گذشته را مطابق میل معامله گران غیر رسمی با افزایش آغاز کرد اما نبود تقاضای عمده و افزایش حجم عرضه با بازگشت ارزهای خریداری شده ی روز پنج شنبه سبب شد تا مسیر دلار تغییر و در نهایت با 15 تومان کاهش بر بهای 3355 تومان بایستد.

در این روز در کنار دلار، یورو نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 12 تومان افت به 3733 تومان رسید اما پوند تغییر خاصی را به ثبت نرساند و با بهای 5220 تومان در بازار معامله شد.

، بعد از نوسان روز شنبه، فضای بازار ارز در روز یکشنبه آرام و دلار نوسان چندانی را شاهد نبود اما یورو به مسیر کاهشی ادامه و پوند نیز در کنار آن با کاهش بها روبرو شد.

رشد تقاضا و خریدهای ارزی معامله گران غیر رسمی در روز دوشنبه سبب شد تا ارزش دلار تحت تأثیر این تحرکات با رشد همراه شود. البته دلار تغییر قیمتی زیادی را شاهد نبود و علی رغم تلاش معامله گران غیر رسمی بر افزایش دامنه ی نوسانات و با حضور صرافی بانکها، دلار رشد 9 تومانی را شاهد بود.

در چهارمین روز هفته دلار با نوسانات زیادی روبرو شد که فعالان افزایش تقاضا، رشد قیمت درهم، انتشار برخی اخبار سیاسی و تحرکات فعالان غیر رسمی را در این امر موثر دانستند و دلار نیز در لحظاتی پا را فراتر از بهای 3370 تومان که در سال جاری بی سابقه بود، گذاشت.

نزدیک شدن به آغاز اعزام حجاج و سفرهای تابستانی زمینه ی افزایش تقاضا در بازار بود. البته برخی از فعالان اعتقاد داشتند این تقاضاهای واقعی هنوز وارد بازار نشده و رشد تقاضا ناشی از خریدهای فعالان غیر رسمی است.

بعد از هیجانی شدن بازار در روز سه شنبه، دامنه ی نوسانات دلار در روز چهارشنبه کاهش یافت. کاهش دلار در اواخر روز گذشته با افزایش حجم عرضه سبب شد تا معامله گران روز چهارشنبه را از هراس افت بیشتر دلار با احتیاط آغار کنند که با عرضه ی ارز توسط صرافی بانکها دلار افت 6 تومانی را به ثبت رساند.

البته کاهش دلار در حالی است که برخی از معامله گران امید به افزایش دلار در روزهای آینده در سایه ی تقاضا دارند.

در این روز یورو ثابت و پوند افت 5 تومانی را شاهد بود که در کنار دلار 3364 تومانی، به بهای 3735 و 5255 تومان به فروش رسیدند.

روز پنج شنبه حجم معاملات اندک و دلار نوسانی را تجربه نکرد و بر بهای روز گذشته یعنی 3364 تومان ثابت ماند.

گفتنی است، شاخص بازار ارز برای پنجمین هفته ی متوالی در مسیر افزایشی پابرجا ماند و مرداد ماه را با تقویت 131 تومانی به پایان رساند. تقویت دلار در مردادماه در حالی بود که به غیر از دو روز ابتدایی این ماه، در سایر روزها دلار بر بالای مرز 3300 تومان نوساناتی را تجربه کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد