اونس طلا2339.99
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
نظرسنجی کیتکو نشان داد:

قیمت جهانی طلا هفته جاری با افزایش روبرو خواهد شد

سایت طلا : نتایج جدیدترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که پس از 4 هفته متوالی که کارشناسان افت قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند، این هفته آنها به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از 1114 دلار رسید تا بخشی از افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته از بین برود.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو نیوز اکثر شرکت کنندگان به افزایش قیمت طلا رای داده اند. در این نظرسنجی بیش از 316 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 181 نفر معادل 57 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

88 نفر معادل 28 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش مواجه می شود و 47 نفر معادل 15 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در هفته آینده بدون تغییر چندانی روبرو می شود.

تصمیم غیر منتظره بانک مرکزی چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

کارشناسان اقتصادی نیز در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز به افزایش قیمت طلا رای داده اند. از 33 کارشناس ارشد اقتصادی 14 نفر در نظرسنجی شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 7 نفر معادل 50 درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

5 تحلیلگر اقتصادی معادل 36 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده با کاهش مواجه می شود و 2 کارشناس معادل 14 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی تحلیلگران بر این باورند که روند نزولی ارزش یوان چین هنوز متوقف نشده و پول ملی چین طی روزهای آینده نیز با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد. تصمیم چین برای کاهش ارزش یوان می تواند موجب تشدید جنگ ارزی در جهان شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

البته گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که بانک مرکزی چین در شرایط کنونی تصمیمی برای کاهش بیشتر ارزش یوان در برابر دلار نخواهد داشت و به همین علت قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

برخی فعالان بازار بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده می تواند به سطح 1140 دلار در هر اونس دست یابد. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1095 دلار خواهد بود.

کارشناسانی که به کاهش قیمت طلا رای داده اند بر این باورند که تقویت ارزش دلار تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه های آینده می تواند موجب کاهش قیمت طلا شود.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد