اونس طلا2333.49
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
به دلیل نگرانی از وضعیت شاخص های اقتصاد جهانی؛

سقوط قیمت نفت خام به کف قیمت چهار ماهه

با کاهش قیمت نفت خام به پایین ترین سطح در ٤ ماه گذشته، نفت خام شاخص وست تگزاش اینترمدیت آمریکا ٤٧ دلار و ٣٩ سنت برای هر بشکه معامله شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، در پی افت ارزش شاخص سهام در بازار بورس چین به دلیل نگرانیها درباره تضعیف شاخصهای اقتصادی در بزرگترین کشور مصرف کننده انرژی جهان و مشاهده مازاد عرضه در بازار نفت، قیمت های جهانی این ماده در پایان معاملات روز دوشنبه (پنجم مردادماه) به پایین ترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسید.

قیمت نفت همچنین با انتشار گزارش هفتگی شمار دکلهای نفتی آمریکا مبنی بر افزایش ٢١ دستگاه دکل در هفته منتهی به جمعه ٢٦ تیرماه، نیز تحت فشار قرار گرفت.

این افزایش تعداد دکلهای نفتی نشان از رشد تولید نفت خام آمریکا دارد و این در حالی است که قیمتهای جهانی نفت خام تازه پس از یک دوره کاهش شدید و رسیدن به پایین ترین سطح ٦ سال گذشته، روی نوار بهبود و تثبیت قرار گرفته بود.

تضعیف ارزش دلار نیز تا حدودی بر قیمت های نفت سایه انداخت زیرا تقاضا برای نفت و دیگر کالاهایی که بر مبنای دلار قیمت گذاری می شوند همواره از سوی دارندگان ارز یورو بیشتر می شود.

ارزش شاخص سهام چین در معاملات بازارهای آسیایی با بیش از هشت درصد کاهش همراه شد که بیشترین کاهش روزانه در طول هشت سال اخیر به شمار می رود و این موضوع سبب کاهش ارزش شاخص سهام های اروپایی و رسیدن به پایین ترین سطح در ٢ هفته گذشته شد.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و ١٥ سنت کاهش (٢ درصد) ٥٣ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ٧٥ سنت افت (1.6 درصد کاهش)، ٤٧ دلار و ٣٩ سنت برای هر بشکه معامله شد.

کارل لری مدیرعامل توسعه کسب و کار برای بخش نفت و گاز در موسسه فارست اند سالیوان در این باره گفت: ترکیب افت ارزش شاخص سهام چین و مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی، قیمتهای نفت خام را تحت فشار قرار داد.

وی افزود: هنوز قیمت نفت خام برنت بالای ٥٠ دلار برای هر بشکه مناسب است و قیمت نفت خام آمریکا بالای ٤٥ دلار باقیمانده است و در این سطح هنوز سودهی برای پروژه ها وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد