اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یارانه ۴۵هزار و ۵۰۰تومانی ۲۰ اسفندماه واریز می‌شود/ خواباندن چک با خودپردازها در نیمه اول سال۹۴/ کسادی بازار شب عید

گزارش ها از ازدحام کالای چینی در بازار شب عید تهران، افت قیمت مرغ در بازار تهران و نرخ از ۶۹۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، سقوط قیمت نفت توطئه‌ای سیاسی برای عرض اندام عربستان و تأمین منافع آمریکا و... از مهمترین اخبار امروز اقتصادی است.




گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه هفدهم اسفندماه 1393 به شرح زیر است:

* صدور مجوز نسل 3 و 4 تلفن همراه؛ تحول در ارتباطات موبایل کلید خورد/ چالش پیوست فرهنگی و سهم برنامه‌نویس‌ها در سال آینده

مهم‌ترین رویداد اقتصادی سال 93 در حوزه تلفن همراه، صدور مجوز ارائه خدمات نسل 3 و 4 تلفن همراه بود؛ این قدم را می‌توان سرآغازی برای تحول در ارتباطات موبایل کشور دانست.

در شهریور ماه 93 دو اپراتور اول و دوم تلفن همراه رسما مجاز به ارائه خدمات نسل سه و بالاتر شدند و با صدور مجوز رقابت بر سر توسعه و ارائه خدمات به صورت رسمی آغاز شد.

اکنون که آخرین روزهای اسفند 93 با سرعت سپری می‌شود اپراتورهای تلفن همراه توسعه شتابان شبکه برای ارائه سرویس‌های بالاتر را در دستور کار دارند و البته همین تغییر نسل سختی و اختلال‌هایی را برای مشترکان ایجاد کرده است.

* سقوط قیمت نفت، توطئه‌ای سیاسی برای عرض اندام عربستان و تامین منافع آمریکا/ توطئه‌ نفتی دامن عاملانش را هم گرفت

بیش از سه چهارم سال 93 درگیر توطئه‌ای سیاسی کاهش قیمت نفت با همدستی آمریکا و عربستان و با هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران بود، توطئه‌ای که شاید بتوان گفت، بیش از آنکه بتواند ایستادگی نظام اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد، دامن بانیان آن را با ضررهای هنگفت گرفته است.

بر اساس این گزارش، یکی پس از دیگری نشانه‌ها و دلایل بیشتری منتشر می‌شود که توطئه بودن کاهش قیمت نفت را اثبات می‌کند، یکی از این اسناد، گزارش نشریه هیل است که به نقل از لیندسی گراهام یکی از 7 سناتوری که به تازگی با سران رژیم صهیونیستی و عربستان دیدار کرده ، نوشته است، سعودی‌ها گفته‌‌اند قیمت نفت را آنها علیه ایران طراحی کرده‌اند.

* احتمال اختصاص کمک‌های مالی بیشتر به یونان/آتن 7 محور اصلاح اقتصادی را پیشنهاد کرد

وزیر دارایی یونان طی نامه‌ای با پیشنهاد 7 محور اصلاح اقتصادی در این کشور، درخواست کمک‌های مالی بیشتری کرده و رئیس گروه یورو به این نامه پاسخ مثبت داده است. بر اساس این گزارش، محور اصلی پیشنهادها از سوی یونان، افزایش مالیات‌ها بیشتر در حوزه توریستی، تسهیل بروکراسی‌ها، افزایش درآمدها از طریق سفته‌بازی‌های آنلاین است.

* یارانه اسفند زودتر واریز می‌شود/ برقراری سریع یارانه نوزادان با پدر یارانه‌بگیر

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه یارانه ماه اسفند زودتر واریز می‌شود، گفت: یارانه نوزادانی که پدر و مادرشان یارانه‌بگیر بوده‌اند، فوری برقرار می‌شود. مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در پاسخ به این سؤال که یکی از مخاطبان عنوان کرده 8 ماه است یارانه فرزند تازه متولد شده‌‌اش برقرار نشده است، بیان کرد: اطلاعات کامل و جزئیات متولدان و متوفیان از سوی سازمان ثبت احوال دقیق اخذ می‌‌شود و احتمال جا ماندن تازه متولدان وجود ندارد.

* یارانه 45 هزار و 500 تومانی ساعت 24 روز 20 اسفند واریز می‌شود

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: چهل و نهمین مرحله یارانه نقدی ساعت 24 روز چهارشنبه 20 اسفند(2 روز زودتر) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: پرداخت 2 روز زودتر یارانه اسفندماه به دلیل نزدیک بودن ایام نوروز صورت می‌گیرد.

* افزایش تعامل بین‌المللی بورس کالا/ معامله هم زمان کالای کشورهای عضو اکو در یک تابلو

مدیرعامل بورس کالا در مورد تعامل بورس کالا با کشورهای اکو بیان داشت: باید امکانی فراهم شود تا بورس‌های کالایی بین چند کشور که مبادلات و تجارت بین‌المللی بیشتری با هم دارند بتوانند مبادله کالا و کشف قیمت را بین یکدیگر انجام دهند.

حسین پناهیان در این خصوص افزود: به دنبال این هستیم که کالاهایی که بین کشورهای عضو اکو مبادله می شود و ماهیت بورسی دارد به این معنی که استاندارد پذیر باشد، قابلیت معامله در تابلو را داشته باشد و کشف قیمت آن بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا صورت بگیرد و همچنین خریدار انحصاری یا فروشنده انحصاری نداشته باشد را به طور هم زمان در یک تابلو و در یک زمان معاملاتی، معامله کنیم.

* خواباندن چک با خودپردازها در نیمه اول سال 94/ آمار تراکنش‌های شاپرک از 14.5 میلیارد گذشت

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: با اجرای طرح صیاد و یکسان شدن شکل چک‌ها، پردازش تصویر چک در سامانه انجام می‌شود و حتی امکان خواباندن چک به وسیله خودپرداز هم فراهم می‌شود.

ناصر حکیمی با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی در شبکه وجود ندارد، گفت: میزان تراکنش‌های ناموفق به حداقل ممکن رسیده و با توجه به ارتقاء استاندارد تراکنش موفق از 95.1 درصد به 97.5 درصد، بانک‌ها میزان تراکنش‌های ناموفق را کاهش داده‌اند، زیرا در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شدند.

* 14 درصد نقدینگی 680 هزار میلیاردی در اختیار 6 مؤسسه غیرمجاز/ دلایل ایجاد فساد 3 هزار میلیارد تومانی

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در جمع دانشجویان گفت: طبق آمارهای رسمی نقدینگی موجود 680 هزار میلیارد تومان اعلام شده است، از این میزان، 14 درصد یعنی 90 هزار میلیارد تومان در اختیار 6 مؤسسه غیرمجاز اعتباری است.

حسین صمصامی با تاکید براینکه یکی از دلایل اختلاس‌های اخیر وجود بسترهای ناسالم و افراد غیرمتخصص است، گفت: علاوه بر بسترهای ناسالمی که وجود دارد افراد تایید نشده و دارای اشکالاتی در راس وجود دارد که توسط مسئولان گماشته شده است.

* جلسه تعیین تکلیف پرداخت تسهیلات 30 میلیونی مسکن مهر در بانک مسکن

تکلیف پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی مسکن مهر قرار است، عصر امروز یکشنبه در بانک مسکن برگزار شود که هرگونه تعیین تکلیف در خصوص پرداخت این تسهیلات منوط به این جلسه است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی درباره این جلسه توضیح داد: به علت گستردگی موضوع و اعلام مشکلات مسئولان حاضر در جلسه امکان تصمیم‌گیری در همان جلسه وجود نداشت و برخی از شعب بانکی ابهاماتی در پرداخت تسهیلات داشتند.

* کسادی بازار شب عید/ کمبودی در کالاهای اساسی نیست/ کاهش قدرت خرید قشر کارگر و کارمند

در حالی که 2 هفته به پایان سال 93 مانده، انتظار می‌رفت بازار کالاهای اساسی و خرید شب عید رونق خاصی داشته باشد، اما انگار قدرت خرید کارگران و کارمندان و اقشار متوسط و ضعیف جامعه آب رفته است. بازار فرش فروشان، بازار لوازم خانگی، آجیل و خشکبار و خوار و بارفروشان این روزها سکه نیست و می‌گویند بازار کساد است. قیمت‌ها هم نسبت به یک ماه اخیر تفاوتی نکرده و اغلب کسبه می‌گویند: اصلاً تمایلی به افزایش قیمت‌ کالا نداریم، چون همین گونه هم مردم قدرت خریدشان کاهش یافته است.

* عید ایرانی یا عید چینی/ آرزوهایی که با بالن‌ چشم‌بادامی‌ها هوا می‌شود

بافت سنتی بازار تهران ما را به خیابان‌های تهران قدیم می‌رساند اما این روزها و در بازار شب عید با ازدحام کالاهای چینی انگار قرار است با عبور از همین سنگفرش‌ها پای هفت‌سینی بنشینیم که چشم بادامی‌ها برایمان چیده‌اند.

این روزها از خیابان ناصرخسرو که به سمت 15 خرداد می‌روی انگار به خیابان‌های تهران قدیم قدم گذاشته‌ای از سنگفرش خیابان، عمارت شمس‌العماره و بناهای قدیمی و معماری سنتی ایرانی با نقش‌های فیروزه‌ای تا درشکه‌هایی که مسافران خسته را به میدان ارک می‌رسانند؛ همه چیز بوی وطنی می‌دهد غیر از اجناسی که می خریم تا سال نو را با آن آغاز کنیم؛ که بوی تند چینی‌شان تمام حال و هوای تهران قدیم را یکباره از سر می‌پراند.

* تلاش برای افزایش تولید گاز از پارس جنوبی به ثمر نشست/ وعده تازه وزیر برای افزایش تولید

در طول یک سال گذشته تولید گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی افزایش یافته است و وزیر نفت نیز قول افزایش 100 میلیون مترمکعبی برای سال 94 را از بزرگ‌ترین میدان گازی مشترک جهان داده است.

وزیر نفت در ابتدای سال 93 بارها از افزایش تولید 100 میلیون متر مکعبی گاز از این مخزن مشترک خبرداده بود. به همین منظور طرح های توسعه ای که از سال 86 در این میدان مشترک آغاز شده بود، اولویت بندی شد و فازهایی با پیشرفت بیش از 80 درصد در اولویت اول قرار گرفتند.

* افت قیمت مرغ در بازار تهران؛ 6900 تا 7500 تومان

قیمت عرضه هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در برخی مناطق تهران امروز به 6 هزار و 950 تومان رسید و البته در برخی مناطق تهران تا 7500 تومان هم عرضه می‌شود.

به دنبال افزایش قیمت گوشت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از ذخایر 150 هزار تنی مرغ منجمد از ابتدای سال تا بهمن 93 را وارد بازار کرد و با عرضه حدود 20 هزار تن مرغ منجمد طی 45 روز اخیر قیمت این محصول را شکست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد