اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تاثیر منفی افزایش ارزش یورو بر رونق اقتصادی اروپا

سایت طلا : رئیس بانک مرکزی اروپا در تازه ترین اظهارات مهم خود تاکید کرد: افزایش اخیر ارزش یورو به ضرر رشد و رونق اقتصادی اروپا و کشورهای عضو یورو خواهد بود.


به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی؛ ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در سخنانی در کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا تصریح کرد: گرچه نرخ ارز هدف اصلی از اتخاذ سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا نیست ولی وی به دقت تحولات مربوط به افزایش ارزش یورو و تاثیرات منفی آن بر رشد و رونق اقتصادی اروپا را زیر نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش وی افزود: نرخ ارز و ارزش یورو تاثیر زیاد و تعیین کننده ای در آینده نرخ تورم منطقه یورو دارد. بی شک افزایش ارزش یورو از اواسط 2012 میلادی آغاز شده و تاثیر زیادی بر تثبیت قیمتها داشته است. در شرایط کنونی ادامه روند صعودی ارزش یورو به ضرر رونق اقتصادی اروپا خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا ارزش یورو در برابر دلار افزایش یابد. اواسط سال 2012 میلادی هر یورو در برابر 1.20 دلار مبادله می شد ولی این رقم هم اکنون به 1.40 دلار رسیده است.

منطقه یورو با افت شدید فعالیت های اقتصادی به همراه روند نزولی قیمتها روبرو است و این مساله بار دیگر نگرانی ها نسبت به رکود اقتصادی اروپا را افزایش داده است.

اظهارات دراگی نشان می دهد که بانک مرکزی اروپا بار دیگر سیاست های انبساطی پولی بیشتری را برای تحریک رشد و رونق اقتصادی طی ماه های آینده اتخاذ خواهد کرد./م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد