جواهرات با ارزش در حراجی جنوای کریستی – قسمت اول

جواهرات با ارزش در حراجی جنوای کریستی – قسمت اول

 

با ارائه دادن 400 قلم جواهرات، حراج باورنکردنی جواهرات کریستی جنوا در 10 نوامبر، یک حراجی بسیار خارق العاده بود. در این حراجی جواهراتی بسیار با ارزش از جمله الماس های بی نظیر، سنگ های قیمتی کمیاب، مروارید هایی با کیفیت بالا و جواهرات برندهای مشهور به چشم می خورد. گل سر سبد این حراجی یک الماس بزرگ تراش کوسن با درجه رنگی صورتی fancy vivid  بود که برای آن مبلغی در حدود 80 تا 100 میلیون دلار تخمین زده شد.

رائول کاداکیا، رئیس اتحادیه بین المللی جواهرات در باره این الماس می گوید: وزن این الماس 08/16 قیراط بوده و رنگ صورتی آن به صورت طبیعی در این الماس وجود دارد. اشباع رنگی و درخششی که این الماس صورتی به نمایش می گذارد، سبب گشته تا تمامی کلکسیونرهای برتر دنیا، آرزوی داشتن چنین گوهری را داشته باشند.

این الماس صورتی همراه با جواهرات سلطنتی و مجموعه بی نظیری از مروارید های طبیعی و الماس های سفید تراش گلابی بیش از 50 قیراط، یاقوت کبود برمه به وزن 118 قیراط به معرض نمایش گذاشته شد.

النا دی فرانسیا، دوشس آوستا (شهری در نزدیکی آلپ واقع در ایتالیا) که به نام پرنسس هلنا از اورلئانز متولد شد از نسل لوئیز فیلیپ پادشاه فرانسه بود. در روز عروسی وی، دوک آوستا، این گردنبند زمرد و الماس را به عنوان هدیه به وی داد. این هدیه از طرف پدر خوانده دوشس، هنری دی اورلئانز دوک آئومال (شهری واقع در شمال غربی فرانسه) به وی اهدا شد. قیمت تخمین زده برای این گردنبند چیزی بین یک میلیون و 450 هزار دلار تا 2 میلیون و 400 هزار دلار بود. کیفیت بی نظیر زمردها و طراحی ظریف آن به اوایل قرن نوزدهم بر می گردد که به وضوح نمایانگر طراحی جواهرات در زمان اولین امپراطوری فرانسه است که توسط نیتوت یا باپتیست برای امپراطوریست ژوزفین در نظر گرفته شده بود. این گردنبند بعدها به شخصی به نام سایبیل ساسون بیوه یک سناتور کولماندلی (نام ساختمانی واقع در انگلستان) فروخته شد و از آن زمان به بعد جزو یکی از مهمترین جواهرات، مجموعه های شخصی به شمار رفت. 

در بین جواهرات بسیار با ارزش یک گردنبند 2 رشته ای مروارید به چشم می خورد. قیمت تخمینی برای این قطعه جواهر بسیار زیبا چیزی در حدود 480 هزار تا 670 هزار دلار بود. این گردنبند هدیه از جانب پادشاه اومبرتو اول شاه ایتالیا به همسرش ملکه مارگاریتا در سال 1851 تا 1926 می باشد. بعدها این گردنبند توسط ملکه النای ایتالیا (1837 – 1952) مورد استفاده قرار گرفت و بیش از یک قرن بخشی از جواهرات سلطنتی خانوادگی آنها به شمار رفت.

 

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها