اونس طلا2345.59
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

5 استفاده غیر خوراکی از سیب زمینی که نمی دانستید

5 کاری که می توانید با سیب زمینی ها انجام دهید.

5 کاری که می توانید با سیب زمینی انجام دهید

سیب زمینی فقط یک غذای خوشمزه نیست؛

وقتی صحبت از سیب زمینی می شود ، فواید آن بسیار زیاد است؛ سیب زمینی فقط یک غذای خوشمزه نیست،یکی از فایده های آن خوردن و لذیذ بودن آن است ، در هنگام تمیز کردن نیز بسیار بکارمان می آید.

1. عینک

اگر از عینک استفاده می کنید ، می دانید که بخار کردن شیشه عینک چقدر آزار دهنده است، مخصوصا هنگام زدن ماسک! اما خوب است بدانید خوشبختانه راهکاری برای آن وجود دارد. یک عدد سیب زمینی خام را به داخل لنزهای عینک خود بمالید. نشاسته موجود در سیب زمینی باعث می شود عینک شما بخار نکند.

2. زنگ زدگی

خلاص شدن از شر زنگ زدگی اشیا فلزی کار ساده ای نیست؛ اما خوشبختانه شما می توانید چاقوها و قیچی های زنگ زده را با سیب زمینی در کمترین زمان تمیز کنید. سیب زمینی را از وسط دو قسمت کرده و کمی مایع ظرفشویی و جوش شیرین روی آن بریزید سپس آن را روی قسمت زنگ زده بکشید تا کاملا از بین برود، بعد با آب خوب بشویید و بگذارید خشک شود.

سیب زمینی رو فقط نخور این کارها رو هم انجام بده باهاش

3. تمیز کردن کف

وقتی شیشه ای می شکند برداشتن همه تکه های شیشه شکسته کار سختی است. بعضی از تکه ها آنقدر کوچک هستند که حتی آنها را نمی بینید. در اینجا سیب زمینی مفید است. یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید. قسمت باز را روی زمینی که خرده شیشه ریخته بکشید. برای ایمنی همیشه هنگام انجام این کار دستکش استفاده کنید.

4. پرداخت نقره

پس از اینکه سیب زمینی را آبپز کردید با آب آن چه می کنید؟ لطفا آن را دور نریزید چراکه این آب حاوی مقدار زیادی نشاسته است که می تواند شما را از شر لکه های آزار دهنده روی نقره تان خلاص کند. حداقل یک ساعت نقره را در این آب قرار دهید. وقتی خشک شد آن را جلا دهید ،خواهید دید که چگونه براق و جدید به نظر می رسد.

5. لکه های کوچک

روی پیراهنتان لکه دارد؟ متأسفانه سیب زمینی قادر به از بین بردن لکه های سس قرمز غول پیکر از پیراهن سفید شما نیست ، اما می تواند لکه های کوچکتر را از بین برد. نصف سیب زمینی خام را روی لکه چربی بکشید تا از بین برود. برای اینکه لکه کاملاً از بین برود ، باید چندین بار روند را تکرار کنید.

ترفندهای استفاده ار سیب زمینی

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد