اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا سرکه سیب می تواند برای سلامتی ضرر داشته باشد؟

همه ما درباره خواص سرکه سیب مانند درمان دیابت، رشد مخمر، ازبین بردن قارچ پا و کاهش وزن شنیده ایم اما چقدر از این خواص واقعی است و پشتوانه علمی دارند؟ سرکه سیب می تواند ضرر داشته باشد؟

آیا سرکه سیب می تواند برای سلامتی ضرر داشته باشد؟


همه ما درباره خواص سرکه سیب مانند درمان دیابت، رشد مخمر، ازبین بردن قارچ پا و کاهش وزن شنیده ایم اما چقدر از این خواص واقعی است و پشتوانه علمی دارند؟ سرکه سیب می تواند ضرر داشته باشد؟

همانطور که گفته شد برخی ادعا می کنند که سرکه سیب می تواند باعث چربی سوزی، کاهش گرفتگی عضلات پا، درمان قارچ پا، آرتروز، عفونت های واژن، فشار خون، ضایعات پوستی و رشد بیش از حد مخمر شود.

سرکه سیب

تنها دو ادعا درباره خواص سرکه سیب دارای پشتوانه علمی است که باید بدانید ای تحقیقات نیز کامل نبوده و دارای نتایج جزئی هستند.

سرکه سیب و کنترل قندخون

تحقیقات نشان داده است که مصرف اسید استیک (ماده فعال موجود در سرکه سیب) بر نحوه تجزیه نشاسته در حین هضم تأثیر می گذارد. تاخیر در جذب قند از طریق کربوهیدرات ها، پاسخ انسولین به قند خون را بهبود می بخشد و در نتیجه باعث کنترل بهتر قند خون می شود. اگرچه مطالعه اصلی اندک بود اما نتایج کاملاً قابل توجه بود. به نظر می رسد سرکه سیب راهی آسان برای بهبود بیماری دیابت است.

دیابت

سرکه سیب و کاهش وزن

در یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 144 بزرگسال ژاپنی، کسانی که هر روز 1 قاشق غذاخوری سرکه مصرف می کردند ، 1 کیلو گرم وزن کم کردند، درصد چربی بدن خود را 0.7 درصد کاهش دادند و 2 سانتی متر دور کمر خود را از دست دادند. و کسانی که هر روز 2 قاشق غذاخوری سرکه مصرف می کردند ، در مدت 12 هفته 500 گرم دیگر از وزن دست داده اند و چربی بدن خود را 0.9 درصد کاهش دادند. اینها نتایج بزرگی نیست اما اگر با یک رژیم غذایی سالم و الگوی ورزشی همراه شوند می توانند روشی کاملاً قابل قبول برای کاهش چربی اضافی بدن و کاهش وزن باشند.

وزن

در اکثر موارد سرکه سیب نسبتاً بی خطر است، اما همچنان خطراتی وجود دارد. مصرف بیش از 1 تا 2 قاشق غذاخوری در روز می تواند باعث تحریک مری، فرسایش مینای دندان و کاهش سطح پتاسیم شود. کسانی که از داروهای ادرار آور و یا انسولین استفاده می کنند باید قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند. پتاسیم کم می تواند باعث ضعف، یبوست، حالت تهوع، گرفتگی عضلات و ریتم غیر طبیعی قلب شود.

شما می توانید با استفاده از روش زیر و کاملا بی خطر از سرکه سیب استفاده کنید.

سالاد

فقط 1تا 2 قاشق غذاخوری در روز مصرف کنید و می توانید سرکه را با مخلوط کردن با روغن و استفاده به عنوان سس سالاد استفاده کنید. همچنین 1 قاشق غذاخوری سرکه با 1 فنجان آب مخلوط کنید و به سه وعده، قبل از هر وعده غذایی تقسیم کنید.
از مصرف قرص سرکه سیب خودداری کنید زیرا به نظر نمی رسد که تأثیر آن ها یکسان باشد. همه سرکه ها حاوی اسید استیک هستند. بنابراین چه از سرکه سیب و چه از هر نوع سرکه دیگری می توانید استفاده کنید اما آن را معتدل نگه دارید و برای ایمن تر بودن آن را رقیق کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد