اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش قیمت دلار،طلا و سکه در نخستین روز معاملات هفته

در بازار طلا و سکه امروز نرخ طلا و سکه کاهش یافت. دلار نیز این هفته را با ریزش در صرافی‌ملی‌، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا آغازکرد.

به گزارش سایت طلا،انس جهانی طلا نسبت به روز گذشته یک دلار کاهش پیدا کرد. قیمت سکه کاهش ۱۱۷ هزار تومانی را ثبت کرد.

در بازار جهانی، انس طلا امروز به ۱۷۶۹ دلار رسید. در بازار داخلی نرخ طلای ۱۸ عیار قیمت973 هزار تومان را ثبت کرد.

بازار طلا

امروز ( 11 اردیبهشت 1400) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به 9 میلیون و 790 هزار تومان رسید، نیم سکه 5 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 950 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و 769 دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ 769 هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته حدود 117 هزار تومان کاهش یافته است.

کاهش قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف 11 اردیبهشت

صبح روز شنبه اولین قیمت معاملاتی دلار در بازار آزاد ۲۳ هزار و ۳۵۰ تومان گزارش شد. درحالی که در ساعات پایانی معاملات روز گذشته کاری نیز نرخ این ارز ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

صرافی ملی هم قیمت دلار را با کاهش199 تومانی نسبت به روز گذشته ۲۳ هزار و 035 تومان برای فروش و ۲۲ هزار و 579 تومان برای خرید اعلام کرد.

قیمت دلار

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی ملی 27870 تومان و برای خرید 27318 تومان اعلام شد.

نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود ۲۲ تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز کاری گذشته، پا به کانال ۲۲ هزار تومانی گذاشت و به ۲۲ هزار و ۸۴۳ تومان رسید.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا که پایان روز پنج‌شنبه ۲۳ هزار و ۲۶۰ تومان بود، صبح امروز نیز ۲۳ هزار و ۷۱ تومان اعلام شد.

همچنین آخرین نرخ اعلام شده برای معاملات در سامانه نیما تا این ساعت به ۲۲ هزار و ۷۰۹ تومان برای خرید رسیده است اما برای فروش در این سامانه نرخی اعلام نشده است.

دلار در هفته‌های اخیر سیر نزولی داشته است؛ به‌طوری که دو هفته پیش ۱/ ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و هفته گذشته نیز افت ۷/ ۱ درصدی را به ثبت رساند. به گفته فعالان، با از دست رفتن محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی، انتظارات کاهشی در بازار بیشتر و این موضوع موجب شد که فشار فروش بیشتر شود. در کنار این، در انتهای هفته اخبار مثبتی از مذاکرات وین به بازار مخابره شد که توجه معامله‌گران کاهشی را به خود جلب کرد.

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد