اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

3 دلیل اهمیت سلامت ذهنی را بخوانید

سلامت روان اهمیت دارد. مراقبت از سلامت ذهنی و روانی باید همیشه جزئی از زندگی هر فردی باشد. در زندگی ممکن است با چالش های مختلفی رو‌به‌رو شویم که به نوعی میتوانند سلامت ذهنی ما را تحت تاثیر قرار دهند.

3 دلیل اهمیت سلامت ذهنی را بخوانید


سلامت روان اهمیت دارد. مراقبت از سلامت ذهنی و روانی باید همیشه جزئی از زندگی هر فردی باشد. هرکسی ممکن است روز بدی داشته باشد ، اما این بدان معنی نیست که زندگی ذاتا بد است. چگونگی پاسخ ما به آن و مراقبت از سلامت ذهنی ما مهم است. سلامت روان در هر مرحله از زندگی ما مهم است و از بسیاری جهات بر زندگی ما تأثیر می گذارد.

هر شخصی در زندگی خود با چالش های مختلفی رو به رو میشود که میتواند به نوبه خود بر سلامت ذهنی شخص تاثیر بگذارد از همین رو ممکن است برخی در مواجه با چالش ها و مشکلات در زندگی واکنشی احساسی و شاید ناسالم داشته باشند و برخی واکنشی منطقی داشته باشند. شما هم ممکن است با برخی از چالش های زندگی خود دچار فشار های روانی و ذهنی شوید و خب بخواهید با آن ها کنار بیایید.

اما مهم ترین اصلی که باید بدانید این است که سلامت ذهنی و روانی شما به شدت میتواند جنبه های مختلف زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد به همین منظور در اینجا ما 3 دلیل برای مهم بودن سلامت ذهنی و روانی را به شما معرفی می‌کنیم که میتوانند نگرش شما نسبت به سلامت روانی شما را تغییر دهد.

سه دلیل اهمیت بهداشت ذهنی و روانی وجود دارد.

1. سلامت روان بر سلامت جسمی تأثیر می گذارد
بیماری روانی به اندازه هر بیماری دیگری اهمیت دارد و میتواند حتی کسی که به بیماری خاصی مبتلا است را تحت تاثیر قرار دهد، اگر کسی سرطان داشته باشد در واقع بیشترین چیزی که شاید به او ضربه میزند این است که مراقب سلامت روحی و ذهنی خود نباشد چون این کار ممکن است بیماری او را وارد مراحل بدتری کند. ذهن و بدن به هم پیوسته اند. بسیاری از بیماری های ذهنی باعث استرس می شود که باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.

سلامت

استرس و اضطراب می تواند بر سلامت جسمی ما تأثیر بگذارد. نگرانی باعث می شود بدن هورمون های استرس آزاد کند که ضربان قلب و تنفس شما را تسریع می کند ، قند خون شما را بالا می برد و خون بیشتری را به بازوها و پاهای شما می فرستد. با گذشت زمان ، این اتفاق می تواند بر قلب ، رگ های خونی ، عضلات و سایر سیستم های شما تأثیر بگذارد.

وقتی استرس به بدن ما نفوذ می کند ، شروع به خاموش شدن می کنیم. چگونگی کنار آمدن با استرس همه چیز است. موارد بهداشت روان درمان نشده می تواند منجر به از هم گسیختگی بیشتر شود. استرس فرد بر سلامت جسمی فرد و توانایی مراقبت از خود تأثیر می گذارد ، و این ممکن است باعث ایجاد الگوهای مخربی شود.

2. افکار ما در مورد خودمان به ما شکل میدهند

اگر شما هم در مورد شخصیت خود و حتی رفتار های خود تصور خوبی ندارید در واقع در حال ایجاد چرخه ای مخرب هستید که میتواند به شدت در فرایند خود آگاهی شما تاثیر گذار باشد. بخشی از روند بهبودی تغییر این احساسات است. نقص های ما به معنای بی ارزش بودن ما نیست. وقتی این را فهمیدیم ، می توانیم به دیگران کمک کنیم تا این احساسات را تغییر دهند و خودشان را بپذیرند.

افکار

سعی کنید در مورد احساسات خود درباره ی خودتان فکر کنید و آن ها را ریشه یابی کنید. هرچه آنها را بیشتر پنهان کنید بزرگ تر میشوند و روزی ناگهان تمام ذهن شما را تسخیر خواهند کرد و شما کمترین توانایی برای رو به رو شدن با آنها را نخواهید داشت. این کار باعث میشود که شما نقض ها و اشتباهات خود را بپذیرید و با آنها رو به رو شوید و مهم تر از آن اینکه به دنبال راه حل هایی برای حل آنها و یا حذف آنها باشید. وقتی به خودمان کمک می کنیم ، به دیگران نیز کمک می کنیم. ما می توانیم به دنیا توجه کنیم و آن را به مکانی مهربان و دوست داشتنی تبدیل کنیم. ما می توانیم با تأیید مشکلات خود تعیین کنیم که چه مشکلاتی باید حل شود.

3. سلامت روان و ذهن بر همه چیز تأثیر می گذارد
سلامت روان ما بر چگونگی کنار آمدن با زندگی تأثیر می گذارد. رو به رو نشدن با این حقیقت منجر به ناامیدی و غم ، بی ارزشی ، احساس گناه ، اضطراب و نگرانی ، ترس و از دست دادن کنترل می شود. روابط ما ممکن است آسیب ببیند. عملکرد ما در هر شرایطی مانند دانشگاه یا کار ممکن است کاهش یابد. کناره گیری و انزوا ممکن است اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است علاقه خود به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردیم را از دست بدهیم. همچنین مدیریت زمان ممکن است از هم بپاشد. همچنین ممکن است تمرکز برای ما دشوار باشد زندگی ممکن است طاقت فرسا شود. اگر ما دچار مشکلات شدید سلامت ذهنی هستیم ، ممکن است شروع به قطع ارتباط با واقعیت کرده و دیگر آنچنان به چیز هایی که در دورو بر ما می افتد توجه نکنیم.

ذهن

سلامت روان بر همه چیز تأثیر می گذارد. بر ماهیت و نحوه تعامل ما با جهان و خود تأثیر می گذارد. بدون داشتن سلامت روان خوب ، ما مستعد این هستیم که ارزش کامل خود را ندانیم و با چیزهایی که فراتر از توان ما است دست و پنجه نرم کنیم. وقتی سلامت ذهنی را نادیده می گیریم ، خودمان را نادیده می گیریم.

جمع بندی

همه ما لیاقت داشتن آرامش روحی را داریم. سلامت روان مهم است زیرا ما شایسته آن هستیم. سلامت روان به اندازه سلامت جسمی مهم است. ما باید به تفکرات قبلی خود در مورد سلامت ذهنی خود پایان دهیم زیرا سلامت روان بر همه چیز تأثیر می گذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد