اونس طلا2348.43
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

10 گام برای انتخاب ماشین مناسب

اگر در خرید ماشین مبتدی هستید یا اینکه سال‌هاست ماشین نخریده‌اید، قطعا انتخاب ماشین مناسب سخت است.

به گزارش سایت طلا اگر در خرید ماشین مبتدی هستید یا اینکه سال‌هاست ماشین نخریده‌اید، قطعا انتخاب ماشین مناسب سخت است. چگونه می‌خواهید دقیقا ماشینی را که به آن نیاز دارید و می‌تواند تمام اهداف شما را از خرید ماشین تامین کند انتخاب کنید؟ این کار فقط به رعایت چند نکته و برداشتن گام‌هایی دقیق نیاز دارد تا نیازهایتان را بشناسید و ماشین درست را انتخاب کنید.

ما در اینجا سعی می‌کنیم یه استراتژی و یک برنامه‌ریزی دقیق برای انتخاب ماشین درست را به شما ارائه کنیم:

گام اول: نیازهایتان را بشناسید

ماشین مناسب بستگی به به انتظار و نیاز شما از ماشین دارد. برخی از ما انتظار داریم ماشین سریعی داشته باشیم، برخی ثروت خود را با ماشین نشان می‌دهیم و برخی به آلودگی ایجاد شده فکر می‌کنیم. شما باید در هنگام انتخاب ماشین مناسب به تعداد سرنشین، قدرت موتور، نوع ماشین، امکانات رفاهی آن، امنیت، ابعاد ماشین و ویژگی‌های زیبایی شناختی مورد انتظار خود توجه کنید.

گام دوم: بودجه‌تان را تنظیم کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید هرچیزی به خصوص ماشین اهمیت دارد هزینه خرید و امکانات مالی شماست. اینکه شما چقدر برای خرید ماشین کنار گذاشته‌اید بر روی ماشینی که می‌خرید تاثیر می‌گذارد. یک ماشین کارکرده ارزان‌تر است و برخی از ماشین‌های نو تسهیلات دارند؛ شما باید به همه اینها توجه کنید.

گام سوم: کرایه کردن ماشین را هم در نظر بگیرید

آژانس‌هایی وجود دارند که برای افرادی که نمی‌توانند ماشین بخرند امکاناتی تامین می‌کنند تا بتوانند ماشین مورد نیاز را کرایه کنند. کرایه ماشین مزایای خاص خود را دارد و برای افرادی که نمی‌خواهند به یکباره هزینه زیادی متقبل شوند مناسب است.

گام چهارم: هزینه نگهداری ماشین را در نظر بگیرید

برخی از ماشین‌ها ارزان هستند و شما می‌توانید با هزینه کمتری آنها را بخرید اما هزینه نگهداری آنها و تعمیرات آنها بالاتر است. حتی ممکن است برخی ماشین‌ها قیمت برابری داشته باشند اما هزینه نگهداری یکی از آنها بیشتر باشد که باعث می‌شود برای شما مناسب نباشد. البته برخی از ماشین‌هایی که هزینه نگهداری زیادی دارند به خاطر امکانات خاصی که دارند ممکن است مطلوب برخی افراد باشند.

گام پنجم: ماشین‌های فروشی را پیدا کنید

خرید ماشین‌های کارکرده گاهی می‌تواند حتی بهتر از خریدن ماشین‌های نو باشد. شما می‌توانید با جستجو در بازار خودرو خودروی ارزانی را پیدا کنید که تمام ویژگی‌های مورد نظر شما را دارا باشد. جستجو در میان ماشین‌های فروشی همچنین به شما کمک می‌کند نیازهای خود را به درستی تشخیص دهید.

گام ششم: ماشین‌های دیگر در کلاس‌های دیگر را نیز در نظر بگیرید

ممکن شما در هنگام خرید ذهن خود را برای خرید یک ماشین خاص آماده کرده باشید؛ اما در بازار متغیر امروز ماشین‌های دیگری نیز ممکن است ایده‌آل باشند که در صورت نخریدن آنها احساس پشیمانی داشته باشید. در ایران تنوع ماشین کم است اما ماشین‌ها ویژگی‌های نزدیکی به هم دارند که انتخاب مناسب‌ترین آنها ممکن است سخت باشد.

گام هفتم: حتما یک آزمون رانندگی داشته باشید

همیشه وقتی می‌خواهید یک ماشین مناسب بخرید باید آن را در خیابان تست کنید تا از سلامت و ایمنی آن اطمینان یابید. همچنین ماشینی که شما می‌خرید اگر مناسب باشد باید به درستی کار کند و دقیقا همان ویژگی‌ها را داشته باشد. ما توصیه می‌کنیم همیشه در هنگام خرید ماشین آن را در مسیرهای مختلف امتحان کنید.

گام هشتم: در آزمون رانندگی به دنبال چه چیزی هستید؟

یک ماشین باید تمام ویژگی‌های مورد نظر شما را داشته باشد اما تست واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که شما پشت فرمان ماشین نشسته‌اید. سعی کنید نتایجی را که از نشستن پشت فرمان یک ماشین به دست آورده‌اید با سایر ماشین‌ها مقایسه کنید تا بهترین و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید.

گام نهم: ماشین را انتخاب کنید

بعد از تست چند ماشین نوبت نتیجه‌گیری و انتخاب است. قبلا حتما به اندازه کافی فکر کنید و بعد ماشین مورد نظر را انتخاب کنید تا بعدا پشیمان نشوید. همچنین توصیه می‌شود برای انتخاب ماشین سالم و مناسب یک فرد متخصص را برای کارشناسی ماشین همراه خود ببرید.

گام دهم: از ماشین استفاده کنید

بعد از اینکه ماشین موردنظرتان را خریدید باید به خرید خود اطمینان داشته باشید. اگر احساس پشیمانی کردید مشکلی نیست که آن را بفروشید اما اگر بتوانید از ضرر جلوگیری کنید بهتر است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد