اونس طلا2343.81
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

11 تکنیک قوی و کاربردی برای تقویت تمرکز

در حالی که دانش ما به طور تصاعدی رشد می کند اما تمرکز ما اینگونه نیست. باید یاد بگیریم همانطور که وارن بافت می گوید "تقریباً به همه چیز نه بگوییم". رمز موفقیت این نیست که چگونه بیشتر بدانیم، بلکه این است که چگونه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

11 تکنیک قوی و کاربردی برای تقویت تمرکز


در حالی که دانش ما به طور تصاعدی رشد می کند اما متأسفانه تمرکز ما اینگونه نیست. ما باید یاد بگیریم همانطور که وارن بافت می گوید "تقریباً به همه چیز نه بگوییم". رمز موفقیت این نیست که چگونه بیشتر بدانیم، بلکه این است که چگونه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

شما تقریبا برای انجام هر کاری به تمرکز نیاز دارید. تمرکز در یادگیری تمرکز در گوش دادن و حتی تمرکز در ورزش کردن. تمرکز بالا در هر کاری میتواند به بهترین به شما در رشد فردی و کاری کمک کند. به همین دلیل باید سعی کنید تا قدرت تمرکز خود را به بهترین وجه ممکن افزایش دهید تا بتوانید هم از هدر رفت وقت خود جلوگیری کنید هم بهره وری بیشتری در انجام کار ها داشته باشید.

در اینجا 11 روش مختلف برای افزایش تمرکز را به شما معرفی می‌کنیم که میتوانید با استفاده از آن قدرت تمرکز خود را افزایش دهید :

1. ورزش کنید
در ژاپن شرکت ها قبلاً کارمندان خود را مجبور می کردند صبح خود را با یک ورزش سبک شروع کنند. کشش ، یوگا یا کالیستنیک آسان همه آن چیزی است که لازم است. ورزش برای بدن و ذهن ما بسیار مفید است.

طبق یافته های دانشکده پزشکی هاروارد ، ورزش "سطح هورمون های استرس بدن ، مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش می دهد. این ماده همچنین باعث تولید اندورفین ، مواد شیمیایی در مغز که مسکن طبیعی بدن هستند میشود.

ورزش

2. انجام تنها یک کار

علم می گوید که انجام همزمان چند کار اشتباه است. با پرش از یک کار به کار دیگر ، مغز ما برای تمرکز مجدد به زمان نیاز دارد.

انجام چند کار به صورت همزمان باعث تغییر سریع تمرکز از یک کار به کار دیگر میشود. و این توهم را ایجاد می کند که ما همزمان مشغول انجام چند کار مختلف هستیم ، اما واقعاً چنین نیستیم. مثل این است که با سه توپ تنیس بازی کنید. بنابراین ، برای افزایش تمرکز ، فقط یک کار انجام دهید. با محدود کردن ذهن خود به یک موضوع واحد ، شما یک توانایی را پیدا می‌کنید که کار مورد نظر را به بهترین وجه ممکن انجام دهید.

3. استفاده از زمان های مرده
اگرچه ممکن است نتوانیم چند کار را همزمان انجام دهیم ، اما اگر از قسمت های مختلف مغز ما استفاده کنند می توانیم همزمان دو فعالیت را انجام دهیم. به همین دلیل است که می توانیم همزمان رانندگی کنیم و پادکست گوش دهیم و کنترل اتومبیل خود را حفظ کنیم. دلیل این موضوع بیشتر به این خاطر است که رانندگی کاری است که به صورت روزمره انجام میدهیم و نیازی به آن فکر کنیم. اگرچه به عنوان موضوعی که تمرکز را افزایش می دهد آنچنان قابل قبول نیست اما کاری که انجام می دهد در واقع آزاد کردن وقت برای شماست. مدیریت زمان مناسب به معنای داشتن توانایی انجام کارهای بیشتر است. این روش بیشتر شبیه به یک استفاده درست از زمان های کوچک است.

زمان

4. طبیعت
دیوید استرایر یک روانشناس شناختی در دانشگاه یوتا است که متخصص توجه است. دیوید استرایر در مورد چیزی به نام "اثر 3 روزه" صحبت می کند. آنچه که این روانشانس در واقع میخواهد بگوید این است که 3 روز به طبیعیت بروید و خود از بند آنچه که در شهر میگذرد رها سازید تا بتوانید به راحتی و آرامی فکر کنید.

5. شرکت در دورهمی ها و اجتماعات
در خانه ماندن برای مدت طولانی و ارتباط نداشتن با سایر افراد یکی آسیب زننده ترین کار هایی است که هر فردی ممکن است انجام دهد انسان موجودی اجتماعی است. ما باید بیرون برویم و با دیگران ارتباط داشته باشیم. صحبت با افراد مختلف ذهن ما را در معرض ایده های جدید و تازه قرار می دهد و همچنین استرس را کاهش می دهد. هرچه استرس کمتری داشته باشیم ، می توانیم تمرکز بیشتری داشته باشیم.

6. بخوابید
ساده ترین راه برای افزایش تمرکز داشتن یک خواب خوب به سبک قدیمی است. خیلی از ما عادت کرده ایم که ساعت ها از خواب خود را قطع کنیم تا بتوانیم یک قسمت دیگر از یک سریال را تماشا کنیم و یا در شبکه های اجتماعی بچرخیم. هیچ یک از ما نمی توانیم بدون استراحت شبانه در مدت زمان طولانی در سطحی درست و کامل کار کنیم. در کوتاه مدت ، ممکن است بتوانیم از پس آن برآییم ، اما با گذشت زمان عوارض آن دامن گیر شما خواهد شد.

خواب

7. رژیم غذایی

غذایی که میخوریم میتواند به شدت بر خلق و خو و شرایط ذهنی ما تاثیر بگذارد. چیزی که شاید بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند و باید حتما به آن توجه کنند. هر آنچه شما میخورید و مینوشید در واقع میتواند بر مغز شما تاثیر بگذارد. پس سعی کنید یک رژیم غذایی سالم و مفید را برای خود انتخاب کنید.

تغذیه

8. آشپزی کنید

آشپزی ممکن است برای بسیاری از افراد شاید خیلی موضوع دوست داشتنی نباشد. خب باید بگوییم که یکی از راه هایی که میتواند به تقویت تمرکز شما بیافزاید در واقع آشپزی کردن و لذت بردن از آن است. آشپزی و سلیقه به خرج دادن در آن میتواند شما را در لحظه حال غرق کند و تمرکز شما را افزایش دهد.

9. همه چیز را عوض کنید
روزهایی وجود دارد که ممکن است واقعا قادر به انجام کاری نباشید و یا تمرکز کافی و لازم را برای انجام آن در اختیار نداشته باشید در چنین مواقعی بهتر است ذهن خود را کاملاً از کاری که انجام می دهید دور کنید. ذهن خود را با انجام کاری کاملاً متفاوت درگیر کنید. این تنفس به ذهن شما زمان می دهد تا خودش را دوباره راه اندازی کند. خواندن کتاب یا انجام کاری کاملاً متفاوت از آنچه معمولاً انجام می دهید ، می تواند مفید باشد.

10. به پیاده روی بروید
تاثیر پیاده روی از بهبود شرایط ذهنی و روانی ثابت شده است. سعی کنید تا جایی که میتوانید یک برنامه برای پیاده روی در طول روز داشته باشید تا بتوانید هرچه بهتر ذهن خود را مرتب کنید.

11. مهلت های تعیین شده
به خود اجازه ندهید کارها را به تعویق بیندازید و در عوض فقط برای تمام کردن آنها برنامه ریزی کنید. همراه با سایر تکنیک ها و استراتژی های ذکر شده در این مقاله ، شما می توانید همه چیز را به درستی حل و فصل کنید و مانع از فرسایشی شدن در انجام کاری های خود شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد