اونس طلا2345.97
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

آیا خمیر دندان زغالی برای دندان ها مضر است ؟

خمیر دندان های زغالی حاوی ذغال فعال است که سطح آن در مقایسه با زغال ساده افزایش یافته است. این باعث می شود قدرت جذب بالاتری داشته باشد ، و باعث می شود بسیاری از مواد ناخواسته چسبیده به سطح دندان را از بین ببرد.

آیا خمیر دندان زغالی برای دندان ها مضر است ؟


ذغال فعال چیست؟
خمیر دندان های زغالی حاوی ذغال فعال است که سطح آن در مقایسه با زغال ساده افزایش یافته است. این باعث می شود قدرت جذب بالاتری داشته باشد ، و باعث می شود بسیاری از مواد ناخواسته چسبیده به سطح دندان را از بین ببرد. این خاصیت استفاده از آن را در مقایسه با زغال معمولی به عنوان ماده تمیز کننده دندان سودمندتر می کند.

چگونه از زغال فعال در دندانپزشکی استفاده می شود؟
استفاده از زغال فعال از قرن 20 آغاز شد و بیشتر فقط برای سفید کردن دندان توصیه می شد. ذغال فعال معمولاً از پودر کربن ریز حاصل از پوسته های نارگیل سوخته ، چاله های زیتون ، ذغال سنگ ، خاک اره یا ذغال سنگ استخراج می شود. زغال چوب از طریق گرمای زیاد منتقل می شود و با تغییر ساختار داخلی زغال چوب باعث فعال شدن آن می شود و در نتیجه باعث متخلخل شدن آن می شود. فعال سازی شیمیایی معمولاً به پردازش گرمای فوق الذکر ترجیح داده می شود ، از کارایی و سرعت بیشتری برخوردار است.

خمیر دندان زغالی

زغال فعال بار منفی دارد ، که این تمایل آن را برای جذب مولکول های بار مثبت به سمت خود مانند لکه های دندان و پلاک افزایش می دهد. برخی از مطالعات مشاهده ای نشان داده است که زغال فعال توانایی جذب پلاک انباشته شده روی سطح دندان را از خود نشان می دهد. زغال فعال همچنین دارای توانایی استثنایی در جذب ترکیبات دیگری است که مسئول لک شدن مواد خارجی هستند. این خاصیت از بین بردن اجزای مضر به دلیل خاصیت جاذب ذغال فعال است.
لکه های خارجی به آرامی در خارجی ترین قسمت ساختار دندان تجمع می یابند که از آن به عنوان مینا یاد می شود. این لکه های تدریجی در حال رشد به دلیل برخی مواد موجود در کافئین، استعمال دخانیات و برخی از غذاهای تولید کننده لکه است. این لکه ها بر زیبایی کلی دندان تأثیر می گذارد. ذغال فعال این لکه های خارجی را جذب می کند و منجر به افزایش سفیدی دندان می شود. با این حال ، خمیردندان های ذغالی فعال قادر به جذب لکه های ذاتی یا داخلی نیستند. مسواک زدن دندان ها با خمیر دندان ذغالی نباید به عنوان یک فرایند سفید یا سفید شدن دندان در نظر گرفته شود. روند سفید شدن دندان های شیمیایی با مکانیسم دیگری کار می کند و می تواند لکه های داخلی را از بین ببرد.

زغال

پلاک های جمع شده را از بین می برد و نفس را تازه می کند.

تحقیقات نشان داده است که ذغال فعال به دلیل افزایش غلظت pH حفره دهان ، به دلیل اتصال آن با اجزای اسیدی ، کمک می کند. همچنین منجر به حذف سریع ترکیبات اسیدی از دهان می شود. بنابراین ذغال فعال به از بین بردن پلاک کمک می کند و منجر به رفع بوی بد دهان می شود که به آن هالیوز می گویند.

خطرات خمیر دندان مبتنی بر ذغال سنگ
اخیراً انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) هشدارهای زیادی را در مورد استفاده از خمیر دندانهای زغالی منتشر کرده است. یک هشدار برجسته بر اساس خاصیت ساینده شناخته شده خمیر دندان ذغال است که تهدیدی برای خارجی ترین پوشش دندان ، معروف به مینای دندان است. خاصیت سایشی بالای این خمیر دندان مینای دندان را فرسایش می دهد و منجر به قرار گرفتن لایه داخلی معروف به عاج می شود. هنگامی که عاج در معرض آن قرار گرفت منجر به عوارض دندانی مانند حساسیت دندان می شود.

خمیر دندان زغالی

به طور کلی ، یک خمیر دندان موثر باید حاوی 1350 تا 1500 قسمت در میلیون (ppm) فلوراید باشد تا دندان را در برابر پوسیدگی محافظت کند. اکثر خمیردندان های مجاز توسط ADA حاوی این نسبت ppm فلوراید هستند. با این حال ، مشاهده شده است که خمیر دندانهای ذغال فعال فاقد محتوای توصیه شده فلوراید هستند و از این رو ممکن است خطری برای سلامت دندان ها باشد.

تحقیقات زیادی در مورد ایمنی و اثر بخشی محصولات خوراکی مبتنی بر ذغال فعال انجام شده است. در حال حاضر ، از نظر دانشمندان ، زغال فعال به عنوان اعتیاد به مواد مخدر در نظر گرفته می شود ، زیرا کمبود آزمایشات بالینی یا مطالعاتی وجود دارد که از فواید خمیر دندان زغال چوب پشتیبانی می کند.

به طور خلاصه ، برخی از خطرات ناشی از خمیردندان های ذغالی عبارتند از:

فرسایش دندان: ممکن است با استفاده بیش از حد از خمیر دندانهای ذغالی ، از بین رفتن برگشت ناپذیر ساختار دندان رخ دهد. از دست دادن عاج خطر مشکلات دندانی مانند تجمع لکه ها ، حساسیت دندان به دلیل قرار گرفتن در معرض عاج و از بین رفتن لثه را افزایش می دهد. استفاده طولانی مدت از آن می تواند منجر به حساسیت به غذاهای گرم و سرد شود
با قرار گرفتن در معرض عاج ، خطر پوسیدگی افزایش می یابد
زغال چوب همچنین می تواند به تدریج در بین لثه ها مستقر شود و منجر به عوارض دیگری مانند التهاب و ضربه به لثه شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد