اونس طلا2350.05
مظنه15,326,000
18 گرم3,538,000
ارزش سکه34,529,478
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

این نوشیدنی ها را هیچوقت همراه با دارو نخورید !

یکی از نکاتی که همیشه باید هنگام خوردن یک دارو باید رعایت کنیم این است که مراقب باشیم که دارو های خود را حالا چه به شکل قرص ، شربت و ... همراه با نوشیدنی هایی که ممکن است در فرایند تاثیر گذاری قرص اختلال ایجاد میکنند نخوریم.

این نوشیدنی ها را هیچوقت همراه با دارو نخورید !


این نوشیدنی ها شامل موارد زیر است :

گریپ فروت:

آب گریپ فروت روی 50 نوع داروی مختلف ، اثر منفی می گذارد ( از جمله دارو های استاتین).

با توجه به این که اثر آب این میوه مرکباتی بیشاز 24 ساعت در بدن باقی می‌ماند، تغییرات زمان مصرف دارو نمی‌تواند مشکل را برطرف کند و فرد باید صبر کند تا بیش از 24 ساعت از زمان مصرف آب گریپ فروت بگذرد و بعد دارو را مصرف کند یا این که باید از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری کند.

گریپ فروت

آب انار :

در آب انار آنزیمی وجود دارد که باعث شکسته شدن بسیاری از داروهای ضد فشار خون میشود.

شیر ، شیر سویا ، اسموتی های حاوی شیر :

کلسیم با دارو های تیروئید تداخل ایجاد میکند. باید حداقل چهار ساعت از زمانی که داروی تیروئید را مصرف کرده اید صبر کنید. سپس میتوانید نوشیدنی حاوی کلسیم ( مثل شیر ) بنوشید.

کافئین ( قهوه ، چای سبز و نوشیدنی های انرژی زا ) :

مصرف کافئین همراه با دارو های محرک ، میتواند تهدید جدی برای سلامت محسوب شود. اگر همزمان با داروی افدرین ، آسم و آمفتامین ، نوشیدنی حاوی کافئین مصرف شود، برای سلامتی فرد خطرناک است.

قهوه

نوشیدنی های ورزشی

پتاسیم موجود در نوشیدنی های ورزشی ، در صورت مصرف همزمان با بعضی از دارو های قلبی یا دارو های ضد فشار خون ، میتواند خطرناک باشد.

چای سبز :

چای سبز و نیز خوراکی های حاوی ویتامیم کا مثل کلم بروکلی و کلم پیچ نباید با دارو های رقیق کننده خون مثل کومارین یا وارفارین مصرف کرد چون اثر دهی آن ها را به شدت کاهش میدهد.

چای سبز

دوغ :

دوغ هم اثر مشابه شیر را دارد؛ بنابراین استفاده همزمان آن با دارو توصیه نمیشود. این نوشیدنی حاوی کلسیم است که برخی دارو ها با اتصال به آن از جذب کلسیم جلوگیری میکند؛پس به طور کلی آب گزینه بهتری از دیگر نوشیدنی هاست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد