اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن این غذاها، همه چیز از یادتان خواهد رفت !

شناخته شده است که برخی از غذاها تأثیر مخربی بر عملکرد مغز شما دارند و متخصصان تغذیه به ما توصیه می کنند که برای محدود کردن تأثیر منفی آنها ، آنها را به طور متوسط ​​مصرف کنیم.

با خوردن این غذاها، همه چیز از یادتان خواهد رفت !


وقتی نوبت به تغذیه می رسد ، باید بدانید که انواع و اقسام مواد غذایی وجود دارد: برخی از غذاهای فوق العاده بهترین یار شما در برابر اضافه وزن هستند ، در حالی که برخی دیگر عملکرد شناختی شما را تحریک می کنند و حافظه شما را بهبود می بخشند. از طرف دیگر ، شناخته شده است که برخی از غذاها تأثیر مخربی بر عملکرد مغز شما دارند و متخصصان تغذیه به ما توصیه می کنند که برای محدود کردن تأثیر منفی آنها ، آنها را به طور متوسط ​​مصرف کنیم. با بیان این موارد ، در اینجا 11 ماده غذایی برتر که به آرامی اما مطمئناً هوش شما را از بین می برند آورده شده است:

1. محصولات قندی

شکر و محصولات قندی نه تنها برای دور کمر ، بلکه برای عملکرد مغز شما نیز مضر هستند. مصرف طولانی مدت قند می تواند انبوهی از مشکلات عصبی را ایجاد کند و همچنین می تواند در حافظه شما تداخل ایجاد کند. از طرف دیگر ، شکر همچنین می تواند در توانایی یادگیری شما تداخل ایجاد کند.

2. الکل

شناخته شده است که الکل در طولانی مدت به کبد شما آسیب می رساند و همچنین باعث ایجاد مه مغزی می شود. همانطور که از نامش پیداست ، اصطلاح مه مغزی به احساس گیجی ذهنی اشاره دارد ، مانند ابر عمل می کند که بر توانایی شما برای تفکر واضح و همچنین حافظه تأثیر می گذارد.

3. غذای ناخواسته

مطالعه ای که اخیراً در دانشگاه مونترال انجام شده است نشان داده است که غذای ناخواسته می تواند مواد شیمیایی مغز را تغییر دهد و در نتیجه علائم مرتبط با افسردگی و اضطراب را به همراه دارد. علاوه بر این ، غذاهایی که دارای چربی زیادی هستند نیز می توانند علائمی شبیه به علائم ترک را در هنگام قطع مصرف ایجاد کنند.

4. غذاهای سرخ شده

تقریباً تمام غذاهای فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی ، رنگها ، مواد افزودنی ، طعم دهنده های مصنوعی ، مواد نگهدارنده و مواردی از این دست هستند - این ها به دلیل ماده شیمیایی که باعث بیش فعالی می شود ، چه در کودکان و چه در بزرگسالان می توانند بر عملکرد و عملکرد شناختی تأثیر بگذارند.

5. غذاهای فرآوری شده یا از قبل پخته شده

درست مثل غذاهای سرخ شده ، غذاهای فرآوری شده یا از قبل پخته شده نیز بر سیستم عصبی مرکزی شما تأثیر می گذارند و همچنین خطر ابتلا به اختلال دژنراتیو مغزی را در مراحل بعدی زندگی (مانند بیماری آلزایمر) افزایش می دهند.

6. غذاهای بسیار شور

همه می دانند که غذاهای شور فشار خون شما را تحت تأثیر قرار می دهند و برای قلب شما بسیار سخت است. با این حال ، همانطور که تحقیقات نشان می دهد ، غذاهای حاوی مقادیر زیادی نمک (سدیم) می توانند بر عملکرد شناختی شما تأثیر بگذارند و توانایی تفکر شما را مختل کنند. در غیر این صورت بیان شده ، غذاهای شور بر هوش شما تأثیر می گذارند! در حقیقت ، ثابت شده است که مصرف غذاهای شور و نیکوتین همان اثرات دارویی را دارد ، زیرا باعث علائم شدید ترک و هوس خوردن غذاهای شور می شود.

7. غلات ، به جز 100٪ غلات کامل

انواع غلات بر عملکرد مغز و سلامت کلی شما تأثیر دارند ، به جز 100٪ غلات کامل که بسیار غنی و فیبر است و به عنوان جلوگیری از پیری شریانی شناخته شده است. اگر دانه های منظم مصرف کنید ، بدن شما سریعتر از آنچه که تصور می شود پیر می شود و همچنین می توانید از دست دادن حافظه و مه مغز را تجربه کنید. با گفتن این جمله ، سعی کنید که کربوهیدرات های معمولی را با کربوهیدرات های پیچیده عوض کنید - تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که نان غلات کامل را انتخاب کنید!

8. پروتئین های فرآوری شده

پروتئین ها عناصر سازنده عضلات هستند و برای عملکرد مناسب بدن شما بسیار مهم هستند. گوشت غنی ترین منبع پروتئین با کیفیت بالا است ، اما از مصرف پروتئین بیش از حد فرآوری شده مانند هات داگ ، سالامی ، سوسیس و کالاهای دیگر خودداری کنید. برخلاف پروتئین های طبیعی که به بدن شما کمک می کند سیستم عصبی را عایق بندی کند ، پروتئین های فرآوری شده دقیقاً برعکس عمل می کنند. ماهی های طبیعی (به ویژه ماهی تن و ماهی آزاد) ، لبنیات ، گردو و دانه ها را انتخاب کنید زیرا این منابع طبیعی و با کیفیت پروتئین هستند.

9. به هر قیمتی از مصرف چربی های ترانس خودداری کنید

چربی های ترانس یک سری مشکلات ایجاد می کنند ، از مسائل مربوط به قلب گرفته تا کلسترول بالا و چاقی. با این حال ، آنها برای مغز شما نیز مضر هستند ، زیرا باعث کندی مغز شما می شوند ، آنها بر رفلکس ها و کیفیت پاسخ مغز شما تأثیر می گذارند - ناگفته نماند که خطر سکته را افزایش می دهند. چربی های ترانس همچنین می توانند تأثیرات دیگری بر روی مغز شما بگذارند: اگر بیش از حد مصرف شود ، می تواند منجر به نوعی کوچک شدن مغز شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد