اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل طلا، دلار و بورس ایران، سکه و طلا در مسیر ریزش قیمت

در شرایطی قرار داریم که محدودیت های کرونایی در ایران بسیار شدید شده و شاهد تعطلات فراگیر شهر ها از جمله تهران هستیم. بازار نیز نسبت به این شرایط جدید پاسخ های مختلفی داده است.

تحلیل طلا، دلار و بورس ایران، سکه و طلا در مسیر ریزش قیمت


در شرایطی قرار داریم که محدودیت های کرونایی در ایران بسیار شدید شده و شاهد تعطلات فراگیر شهر ها از جمله تهران هستیم. بازار نیز نسبت به این شرایط جدید پاسخ های مختلفی داده است.

اول از هر چیزی به دلایل تعطیلی گسترده جدید شاهد حرکت بسیار کند بازار هستیم که باعث شده تا قیمت ها تغییرات چندانی از خود نشان ندهند اما باز هم این مانعاز تغییر قیمت ها نشده است.

در لحظه ای که این متن در حال نوشته شدن است مثقال طلا در بازار ایران 5,010,000 تومان قیمت دارد و نسبت به روز گذشته شاهد یک افت نسبی بوده است.

دلار نیز در کانال 25000 تومان قرار داشته و هم اکنون 25900 تومان می باشد. همچنین یورو نیز 30800 تومان به فروش می رسد. در کنار این ها سکه امامی نیز 12,095,000 تومان می باشد و در حال نزدیک شدن به کانال یازده میلیون تومان است.

اما بورس 23108 واحد افزایش یافته است که می توان آن را ناشی از مصوبه جدید مجلس مبنی بر تامین بودجه یارانه جدید از طریق فروش باقی مانده سهام دولت در بورس است.

بنابر این طرح جدید مجلس، دولت باید پول لازم برای پرداخت یارانه را از وصول اقساط سهام دولت‌ و فروش باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها، شرکتهای صنعتی و بانکها و بیمه‌ها تامین کند.

در بازار ارز به نظر می رسد که دو عامل سیاستهای پولی و قرنطینه می توانند باعث افت قیمت دلار و یورو شوند اما باید منتظر ماند و دید که شرایط ژئوپلیتیک به چه سمتی می روند.

بالا رفتن قیمت دلار را نیز می توان به نوسانات درهم در بازار نسبت داد. کارشناسان بازار معتقدند که نوسانات درهم در بازار می تواند دلار را تا مرز 26700 تومان برساند.

بازار سکه نیز روندی کاهش را در پیش گرفته است. سکه در مسیر رشد با مشکلات زیادی مواجه است و در ۱۰ روز اخیر توان افزایشی خاصی از خود نشان نداده و حتی در هفته قبل نتوانست با تمام تلاش نوسان گیران پا به کانال ۱۴ میلیون تومان بگذارد.

شاید قیمت سکه به سرعت وارد کانال ۱۱ نشود، چرا که می توان گفت از حمایت شدیدی در 12 میلیون تومان برخوردار است ولی سکه در مسیر افت تدریجی قرار گرفته و به مرور بسوی قیمت های پایین تر حرکت خواهد کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد