اونس طلا2315.38
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم23,900,000
ربع15,000,000

بیمه تکمیلی چیست؟

یکی از پرکاربردترین انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای، بیمه‌ تکمیلی درمان است‌. با توجه‌ به‌ اینکه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌ها بوده‌، به ناچار برای معالجه‌ بیماری، متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشکی، دارو، عمل‌ها‌ی جراحی و مخارج‌ بیمارستانی‌ می‌شود. به‌ منظور کمک‌ در پرداخت چنین‌ هزینه‌هایی، بیمه‌های درمانی طراحی و به متقاضیان ارایه می‌شوند.

یکی از پرکاربردترین انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای، بیمه‌ تکمیلی درمان است‌. با توجه‌ به‌ اینکه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌ها بوده‌، به ناچار برای معالجه‌ بیماری، متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشکی، دارو، عمل‌ها‌ی جراحی و مخارج‌ بیمارستانی‌ می‌شود. به‌ منظور کمک‌ در پرداخت چنین‌ هزینه‌هایی، بیمه‌های درمانی طراحی و به متقاضیان ارایه می‌شوند.

خرید بیمه تکمیلی سامان از بیمه شو

شیوع بیماری کرونا و آمار تلفات مربوط به آن، بار دیگر به ما یادآوری کرد که زندگی در عصر امروز می‌تواند تا چه حد هزینه‌های درمانی غیرقابل پیش‌بینی را تحمیل کند. البته بسیاری از بیماری‌ها اگر به‌ موقع تشخیص داده شوند قابل پیشگیری خواهند بود.

بیمه تکمیلی سامان جزو بیمه‌هایی‌ است که در قالب گروهی، انفرادی و خانواده ارایه می‌شود. مدت بیمه درمان تکمیلی سامان، یک سال بوده و در قالب طرح‌های مختلف با پوشش‌ها و سقف تعهدات متفاوت ارایه می‌شود. یکی از مزیت‌های بیمه تکمیلی سامان این است که افراد با هر سطح درآمد می‌توانند آن را خریداری کنند.

در بیمه تکمیلی سامان، این شرکت متعهد می‌شود که کلیه هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بیمه‌گزار شامل هزینه‌های بیمارستانی، عمل‌های جراحی، پاراکلینیکی، جراحی‌های سرپایی، خدمات آزمایشگاهی، هزینه‌های آمبولانس، زایمان، ویزیت، دارو و دندانپزشکی را براساس شرایط بیمه‌نامه تکمیلی درمان خانواده و فرانشیز توافق شده پرداخت نماید.

طرح‌های بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی سامان خدمات خود را در قالب 3 طرح ارایه کرده ‌است که پوشش‌ها و سقف تعهدات هرکدام از آن‌ها به مدت یک‌ سال در جدول شماره یک و شرح هر یک از تعهدات در جدول شماره دو بیان شده ‌است. شایان ذکر است که مبلغ حق ‌بیمه هریک از این طرح‌ها به صورت سالیانه و با توجه به سن بیمه ‌شده طبق جدول زیر تعیین می‌شود.

جدول شماره 1

جدول شماره 2

فرانشیز بیمه تکمیلی سامان

فرانشیز به مقداری از هزینه‌های درمانی گفته می‌شود که پرداخت آن برعهده خود بیمه‌گزار است و بقیه هزینه‌های درمان را شرکت بیمه پرداخت می‌کند.

مقدار فرانشیز بیمه تکمیلی سامان ۱۰ درصد می‌باشد. به این معنی که هزینه‌های درمانی بیمه‌گزار هر مقداری که باشد، حداقل ۱۰ درصد آن باید توسط بیمه‌گزار پرداخت شود. ضمنا اگر شخصی از بیمه پایه خود استفاده نماید، در پرداخت خسارت، فرانشیز کسر نخواهد شد.

شرایط و میزان تخفیف‌های بیمه تکمیلی سامان

متقاضیان خرید بیمه تکمیلی سامان می‌توانند از تخفیف‌های ویژه این بیمه استفاده کنند. به این صورت که با خرید نقدی بیمه تکمیلی سامان مشمول ۱۰ درصد تخفیف می‌شوند. همچنین در صورت داشتن بیمه عمر سامان، ۱۰ درصد تخفیف به بیمه نامه تعلق می‌گیرد. در ضمن خانواده‌های سه نفره و بیشتر که متقاضی خرید بیمه تکمیلی سامان هستند، می‌توانند این بیمه را با ۱۵ درصد تخفیف (مازاد بر تخفیف قبل) خریداری کنند. البته سقف تخفیف‌های این بیمه ۲۵ درصد است. یعنی شما نمی‌توانید به صورت همزمان از تخفیف دارا بودن بیمه عمر و تخفیف خرید نقدی بهره‌مند شوید، در نتیجه یکی از این دو تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت.

خرید بیمه تکمیلی سامان بدون داشتن بیمه‌ پایه از سامانه بیمه شو

درگذشته برای خرید بیمه تکمیلی، داشتن بیمه‌ پایه (تامین اجتماعی، حوادث درمانی، خدمات درمانی نیروهای مسلح و سلامت ایرانیان) در اکثر شرکت‌های بیمه الزامی بوده ‌است. اما هم ‌اکنون بعضی از شرکت‌های بیمه از جمله بیمه سامان برای رفاه حال خریداران بیمه تکمیلی خود، لزوم داشتن بیمه‌ پایه را حذف نموده‌اند و در صورتی که خریدار بیمه تکمیلی، بیمه‌ پایه نداشته‌ باشد، تنها ۱۸ درصد به مبلغ حق‌ بیمه او افزوده خواهد شد و تغییر دیگری در بیمه ‌نامه تکمیلی او به علت نداشتن بیمه‌ پایه رخ نخواهد داد.

شرایط سنی بیمه تکمیلی سامان

بازه‌ سنی بیمه تکمیلی خانواده سامان از بدو تولد تا ۷۰ سالگی می‌باشد و افراد بیشتر از ۷۰ سال امکان خرید بیمه تکمیلی درمان سامان را نخواهند داشت. لازم به ذکر است درصد اضافه نرخ سنی در جدول حق بیمه اصلی سالانه (جدول شماره1) اعمال شده است و اعداد زیر تنها جهت ثبت در سیستم فناوران می‌باشد.

جدول شماره3

روش‌های پرداخت حق ‌بیمه‌ تکمیلی

حق ‌بیمه تکمیلی به صورت سالیانه و براساس سن بیمه‌گزار تعیین می‌شود و بیمه‌گزار می‌تواند به یکی از دو روش نقدی و یا اقساطی حق‌بیمه خود را پرداخت نماید. پرداخت حق ‌بیمه به روش نقدی و یکجا، شامل ۱۰ درصد تخفیف خواهد شد و درصورتی که بیمه‌گزار مایل به پرداخت حق ‌بیمه خود به صورت اقساطی باشد، در ابتدا باید ۳۰ درصد آن ‌را به عنوان پیش‌ پرداخت بپردازد و مابقی را در 6 فقره چک متوالی (یک ماهه) پرداخت کند.

«بیمه کرونا» در بیمه درمانی سامان

بیمه سامان به عنوان حامی سلامت جامعه و مردم در شرایط کنونی بحران کرونا وظیفه خود می‌داند که همراه هم‌وطنان عزیز باشد تا بتواند سهم کوچکی از کاهش این نگرانی داشته باشد. به همین منظور این شرکت اقدام به ایجاد بیمه درمان ویژه کرونا با نام «بیمه کرونا» متناسب با دغدغه کنونی کرده تا بتواند از فشار روحی و مالی این بحران برای هم‌وطنان عزیز بکاهد. از مزایای این بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرداخت هزینه بستری بیمارستانی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تا سقف ۲0 میلیون تومان
پرداخت غرامت بستری به ازای هر روز بازماندن از کار به مدت یک ماه تا سقف روزانه ۳00 هزار تومان
امکان خرید از طریق نمایندگان بیمه سامان و خرید آنلاین، بدون نیاز به مراجعه حضوری
پرداخت سرمایه فوت به بازماندگان تا سقف ۲00 میلیون تومان

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد