اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۶ دلیل عالی برای اینکه همیشه چای‌سبز بنوشیم

اگرچه چای سبز فواید زیادی برای سلامتی ما دارد ، اما بهتر است در طول یک روز بیشتر از 3 لیوان مصرف نکنیم زیرا مصرف بیش ا اندازه و یا بدون تجویز پزشک می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مثل اختلالات خواب یا مشکلات عصبی شود.

به گزارش سایت طلا، نوشیدن چای سبز به دلیل داشتن خواص لاغری در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی در حال حاضر یکی از نوشیدنی های پر مصرف است و به دلیل دارا بودن مواد مغذی ضروری به عنوان یک مکمل دارویی در برابر برخی بیماری ها استفاده می شود.

چای سبز سرشار از مواد آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و مدر است. همه به تقویت اندام هایی که وظیفه دفع سموم را در بدن بر عهده کمک می کنند. بعلاوه ، این ماده حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است و همچنین کالری کمی دارد و در صورتی که بطور مداوم مورد استفاده قرار بگیرد مزایای مختلفی برای سلامتی بدن دارد. همچنین ، از آنجایی که یکی از منابع اصلی اپیگالوکاتچین گالات (EGCG) ، نوعی کاتچین است و ضد سرطان محسوب می شود.

با توجه به اینکه برخی از مردم هنوز از خواص شگفت انگیز آن آگاه نیستند ، می خواهیم 6 دلیل خوب برای نوشیدن این چای به شما بگوییم ، این مطلب را از دست ندهید.


1- جلوگیری از بیماری های قلبی
آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز برای محدود کردن تجمع کلسترول بد (LDL) در عروق مفید هستند. بنابراین ، آنها از ایجاد پلاک و انسداد جلوگیری می کنند. این مواد به پاکسازی جریان خون کمک کرده و به تنظیم چربی ها در کل بدن کمک می کنند. به علاوه ، اثرات ضد التهابی آن ، خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماریهای مزمن قلبی را کاهش می دهد.

محتوای فلاونوئید آن به حفظ سلامت گردش خون کمک می کند و از تشکیل ترومب و لخته های خون جلوگیری می کند. هنگامی که آن را به مقدار متوسط و روزانه ​​بنوشید ، درمانی در برابر خطر حمله قلبی و نارسایی قلبی است.

2- دشمن اضافه وزن
افرادی که از اضافه وزن یا چاقی رنج می برند می توانند وقتی که چای سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهند ، مزایای بسیاری کسب کنند. این ماده نه تنها خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می دهد بلکه به کاهش چربی اضافی بدن نیز کمک می کند. کاتکین های آن به روش مفیدی روی بدن عمل می کنند و توانایی سوزاندن کالری را بهبود می بخشند، همچنین به دلیل نتیجه خش بودن مصرف این چای سبب می شود که فرد انگیزه بیشتری برای کاهش کالری های اضافی که در طول مصرف می کند، داشته باشد.

خاصیت سم زدایی آن به از بین بردن سموم دخیل در فرآیندهای کاهش چربی در خون کمک می کند. و در آخر ای سبز یک مدر است ، بنابراین این یک راه حل در برابر حفظ مایعات است که بر افزایش وزن تأثیر می گذارد.

3-به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند
مبتلایان به یبوست مزمن یا هضم آهسته می توانند با نوشیدن مرتب چای سبز مشکلات خود را برطرف کنند.اثر ملین ملایم آن باعث تحریک حرکات روده می شود ، بنابراین تخلیه زباله های موجود در روده را قادر می سازد.به علاوه ، با التهاب شکم مبارزه می کند و درمان سوء هاضمه ، گازها و سایر مشکلات گوارشی شایع را تسهیل می کند.

4-تنظیم میزان قندخون
با توجه به اینکه سلامتی متابولیک را تقویت می کند ، چای سبز یک راه حل طبیعی در برابر میزان قند خون بالا است. مواد مغذی آن به جذب مناسب کربوهیدرات ها که منبع انرژی بدن هستند کمک می کند. از طرف دیگر ، همچنین برای بهبود شیوه استفاده انسولین در بدن مفید است ، که برای جلوگیری از دیابت مهم است.

5- حفاظت از سلامت کبد
گنجاندن این نوشیدنی در رژیم غذایی خود بطور منظم ،یک روش ساده و مؤثر برای سم زدایی از کبد و در نتیجه جلوگیری از بیماری های مزمن کبدی است. ترکیبات آنتی اکسیدانی آن به تجزیه و از بین بردن سموم کمک می کند . EGCG ، بخشی از چای سبز هستند ، آسیب های ناشی از الکل و سیگار را به حداقل می رساند ، بنابراین خطر سرطان و کبد چرب را کاهش می دهد.

6-از پیری زودرس جلوگیری می کند
با توجه به اینکه چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی است ، یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش خطر پیری زودرس سلولی محسوب می شود. این نه تنها به معنای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و علائم پیری در پوست است بلکه باعث محافظت ارگان ها در برابر بیماری های مرتبط با سن می شود.

فلاونوئیدها و ویتامین E چای سبز از بازسازی سلولی حمایت می کنند و تأثیر منفی استرس اکسیداتیو را به حداقل می رسانند. این چای یک گزینه عالی برای حفظ سلامت سیستم عصبی و مغز است ، و خطر ابتلا به بیماری های عصبی را کاهش می دهد.

در نظر داشته باشید که چای سبزاگرچه این همه مزایا دارد ، اما مصرف آن باید تعدیل شود ، زیرا مصرف بیش از مقدار روزانه توصیه شده (3 لیوان) می تواند اثرات منفی داشته باشد. با توجه به اینکه حاوی کافئین است ، مصرف آن در دوزهای زیاد می تواند باعث اختلال در خواب و عصبی شدن شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد