اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۷ ماده غذایی که بدن‌تان را بدبو می‌کند

آیا می دانید برخی غذاها باعث ایجاد بوی بدن می شوند؟ یا اینکه تعریق شما بدببو می کنند ؟ با خواندن این مطلب می توانید با غذاها آشنا شوید .

به گزارش سایت طلا، اتفاق افتاده که گاهی متوجه بوی بد از بدن تان شده اید و نمی دانید چرا این اتفاق برایتان افتاده است؟ این ممکن است به رژیم غذایی شما مرتبط باشد، برای اینکه به شما راه حلی ارائه بدهیم در این مطلب 8 غذا را معرفی می کنیم که ممکن است منا آن بوی بد باشند .

1-گوجه فرنگی
به گفته چارلز استوارت ، بین بو و گوجه فرنگی ارتباط وجود دارد. بویی که ساقه گوجه فرنگی ایجاد می کند بسیار به بوی عرق شباهت دارد.

چرا این اتفاق می افتد؟
وجود این ساقه ها روی کاروتنوئید و ترپن موجود در گوجه فرنگی تأثیر می گذارد بنابراین ، بین مقدار گوجه فرنگی که می خوریم و ایجاد بو در بدن مان رابطه مستقیم وجود دارد. همچنین غذاهایی که حاوی ترپن هستند ، می توانند سبب ایجاد بو ناخوشایند در بدن شوند.

2-محصولات لبنی
شاید به نظر نرسد اما تعداد زیادی از جمعیت جنوب شرقی آسیا و آمریکایی های بومی در آمریکا عدم تحمل لاکتوز دارند، به این معنی که فاقد آنزیم های لاکتاز هستند. با توجه به این بقیه جمعیت جهان اگرچه ممکن است فاقد لاکتاز نباشند ، اما می توانند برای جلوگیری از گازها ، نفخ و نفخ شکم ، لبنیات خود را کاهش دهند. وقتی نتوانیم شیر را به خوبی هضم کنم ، بعد از نوشیدن آن ، عرق ما بد بو خواهد شد. اگر بدن شما قادر به هضم لوسین ، ایزولوسین و والین که در محصولات لبنی وجود دارد، نیست، مایعات بیولوژیکی شما سبب ایجاد بوی بد خواهند شد.

3-ماهی
بعضی از انواع ماهی ها می توانند باعث ایجاد بوی نامطبوع در بدن شوند ، و این بو ربطی به لمس کردن ماهی در زمان پخت آن ندارد . ماهی سرشار از ویتامین A است ، اما برخی از انواع آن، مانند قزل آلا یا ماهی تن ، حاوی کولین (ویتامین B4) هستند. این ویتامین بوی ماهی به رایحه طبیعی بدن ما می افزاید.

این مشکل در برخی از افراد به سندروم بوی ماهی تبدیل شده که به آن بیماری تری متیل آمینوریا می گویند. این یک بیماری است که برای درمان به رژیم غذایی خاصی نیاز دارد.

4-انواع مختلف کلم
کلم بروکلی ، گل کلم و کلم به طور یکسان سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان ها هستند ، اما همچنین حاوی مقدار زیادی گوگرد هستند. این ماده باعث می شود که در هنگام عرق کردن بوی نامطبوع ایجاد شود. این امر به این دلیل اتفاق می افتد که گوگرد به مواد مختلفی که باعث بو بدن می شود تقسیم می شود و می تواند چندین ساعت دوام آورد. آنها همچنین می توانند نفخ شکم ایجاد کنند. برای جلوگیری از آن ، فقط باید مقدار کلم مصرف شده در رژیم غذایی روزمره خود را محدود کنید.


5- سیر و پیاز
سیر ، پیاز و فلفل قرمز همه غذاهایی هستند که موادی که از طریق عرق از بدن دفع می شوند را دوباره جمع می کنند و این باعث تقویت بوی نامطبوع در بدن می شود.

6-مارچوبه
مارچوبه کم کالری است و سرشار از ساپونین و کومارین است. برای مبتلایان به اسکلروز یا افرادی که دارای زخم معده هستند ، ساپونین و کومارین بسیار مفید هستند. در مورد کومارین ، تأثیرات مثبتی بر سیستم قلبی و عروقی ما دارد. علاوه بر این ، مارچوبه یک ماده طبیعی آنتی اکسیدان و قدرتمند آفروسیزیاک است. با این حال ، این نیز دارای معایب آن است.

مارچوبه می تواند بوی عرق و ادرار را تغییر دهد. این تا حدودی ناشی از گاز متانولیول است که در هنگام هضم تشکیل می شود و در شکل گیری گازهای روده فعالانه شرکت می کند.

7- گوشت قرمز
گوشت قرمز دارای مقدار زیادی آهن ، فسفات ، روی ، ویتامین ها و کراتین است. با این حال ، این غذایی است که بدن به آرامی هضم می کند و هضم آن برای روده دشوار است. اگر بیشتر از 2 بار در هفته گوشت قرمز بخورید ، تأثیر منفی بر رایحه بدن خواهد گذاشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد