اونس طلا2336.09
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

کنترل قندخون با ۸ غذایی که کمترین میزان قند را دارد

همه مصرف قند و کربوهیدرات های را دوست دارند، اما اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید ، مهم است که رژیم خود را مدیریت کنید تا سطح قند خون خود را به مرحله خطرناک نرسانید. اگر شما مشکوک به ابتلا مبتلا به دیابت هستید، خبر خوب این است که رژیم غذایی می تواند به بهبود چشمگیر وضعیت کمک کند.

به گزارش سایت طلا، هیچ غذایی ، گیاهی و یا مکمل هایی وجود ندارد که بتوانند قند خون را کاهش دهند ، اما برخی غذاهای خاص برای رژیم دیابت وجود دارد زیرا آنها هنگام مصرف قند خون را بالا نمی برند. خوشبختانه ، راهی آسان برای تعیین اینکه این غذاها کدام یک هستند وجود دارد.

مقیاسی که مشخص می کند چقدر ماده غذایی قند خون را بالا می برد ، شاخص گلیسمی نامیده می شود. غذاهایی که از نظر شاخص قند خون کم هستند ، برای افرادی که قند خون بالا دارند ایده آل هستند. ما لیستی از 11 غذای گلیسمی کم را جمع آوری کرده ایم و علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید ، همه آنها گزینه های خوشمزه ای هستند که لازم نیست خودتان را مجبور به خوردن آنها کنید.

1-آووکادوها
ما همیشه شنیده ایم که آووکادو میوه ای با چربی های خوب و مفید برای بدن است، اما در واقع عمق فواید این چربی ها را اطلاع نداریم. چربی های موجود در آووکادو اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که در واقع می توانند حساسیت به انسولین و همچنین بهبود فشار خون ، کاهش فشار خون ، کاهش التهاب و افزایش احساس سیری بعد از خوردن غذا را در بدن تان افزایش دهند.
آووکادو یک ماده غذایی گلیسمی کم است که محققان معتقدند می توانند خطر ابتلا به سندرم متابولیک را در شما کاهش دهند. سندرم متابولیک به گروهی از عوامل خطر که می تواند منجر به دیابت شود گفته می شود.


2-ماهی با اسیدهای چرب امگا 3
پروتئین یکی از ساختمانهای اصلی سلولهای ما است. این پروتئین ها اجازه می دهند تا بدن ساختار خود را حفظ کرده و سلول ها را ترمیم کند ، اما بر میزان قند خون تأثیر نمی گذارد. پروتئین ها به دلیل اینکه می توانند مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه دارند می توانند به مدیریت قندخون تان هم کمک کنند زیرا میل به میان وعده های بیشتر را در شما کاهش می دهد. ‌
ماهی منبع عالی پروتئین با اضافه شدن اسیدهای چرب امگا 3 است. این امر باعث می شود ماهی به عنوان یک پروتئین ایده آل برای رژیم غذایی مبتلایان به دیابت محسوب شود زیرا مشخص شده است که اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش سطح هورمونی به نام آدیپونکتین می شوند که حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به دیابت کامل را کاهش می دهد. بهترین نوع ماهی برای امگا 3 شامل ماهی سالمون ، ماهی آلباکور ، ماهی خال مخالی ، قزل آلا و حلیبوت است.


3-سیر
سیر را می توان به خوبی ادویه زندگی در نظر گرفت. این ادویه بسیار خوشمزه است ، اما هیچ کربوهیدراتی ندارد ، بنابراین به هیچ وجه در شاخص گلیسمی قرار نمی گیرد. شما می توانید به هر اندازه که دوست دارید از سیر درغذاهای خود استفاده کنید بدون اینکه نگرانی درمورد افزایش قندخون داشته باشید.
در حقیقت مشخص شده است که سیر باعث کاهش قند خون ناشتا می شود. مطالعات نشان داده است که پیاز تأثیر مشابهی بر قند خون دارد ، احتمالاً به این دلیل که سیر و پیاز حاوی ترکیباتی به نام آلیسین هستند که به آنها طعم و بوی متمایز می دهد.


4-آلبالو
میوه ها به طورطبیعی دارای قند هستند و باعث افزایش قند خون می شود ، اما برخی از میوه ها هنوز هم از نظر شاخص قند خون در رده های پایین قرار می گیرند و می توان با اطمینان در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت گنجانده شود آلبالو مثال خوبی است، آلبالوها دارا بودن ترکیبی به نام آنتوسیانین مانع از بالا رفتن قند خون می شوند بنابراین مبتلایان به دیابت با خیال راحت می توانند این میوه را میل کنند.

5-سبزیجات
اینکه ما همیشه همگان را نه تنها در زمان بیماری بلکه در همه زمانها به مصرف سبزیجات برگ سبز تشویق می کنیم، به این دلیل است که غذاهایی مانند کاهو ، اسفناج ، کلم ، شلغم دارای فیبر و مواد مغذی مهم هستند. علاوه بر اینها وجود دو ماده منیزیم و ویتامین A در این سبزیجات توانایی این سبزیجات را در کاهش قند خون بالا می بد.

6-دانه های چیا
دانه های چیا نشان دهنده یک دانه و غذای کوچک اما با موادمغذی قابل توجه است، این موادمغذی شامل مقدار زیادی فیبر و چربی سالم ، به علاوه آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای چرب امگا 3 و کلسیم است.

تحقیقات نشان داده است که خوردن دانه های چیا به طور منظم می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید LDL شما را کاهش دهد.

7-زغال اخته و توت سیاه
نمونه دیگری از خوردنی های شیرینی که به کنترل قندخون کمک می کند این دو میوه هستند. زغال اخته و توت سیاه از نظر گلایسمی کمی بالاتر از آلبالو هستند ، اما هنوز هم در محدوده غذاهای گلیسمی کم قرار می گیرند.

این میوه ها همچنین از نظر فیبر سرشار هستند و حاوی آنتوسیانین های مهم برای جلوگیری از افزایش قند خون هستند. یک مطالعه خاص نشان داد که اضافه کردن زغال اخته به اسموتی ها می تواند حساسیت به انسولین را در افرادی که مقاومت به انسولین دارند بهبود بخشد.

8-بادام و آجیل های دیگر
انواع مختلفی از آجیل ها دارای نمره گلیسمی مختلف هستند ، اما بیشتر آنها هنوز هم یک غذای گلیسمی کم محسوب می شوند. بادام برای رژیم دیابت بسیار مناسب است زیرا مشخص شده است که قند خون را تنظیم کرده و تغییرات قندخون را بعد از خوردن غذا محدود می کند.

در حقیقت ، مطالعات نشان داده اند افرادی که روزانه بادام می خورند ، قند و انسولین ناشتایی کمتری دارند. بادام همچنین ممکن است باعث افزایش حساسیت به انسولین می شود که برای افراد مشکوک به دیابت و پیشگیری از این بیماری هم موثر است.

نتیجه
برای مدیریت دیابت ، پیشگیری از دیابت یا کاهش خطر ابتلا، مهم است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما سرشار از غذاهایی است که از نظر شاخص قند خون پایین هستند. به طور کلی ، در صورت داشتن نمره 55 پایین تر ، غذاها گلیسمی پایین محسوب می شوند.کربوهیدرات ها بخش مهمی از رژیم روزانه ما هستند زیرا آنها سوخت آماده انرژی را تأمین می کنند. هدف از هر رژیم غذایی با GI پایین باید تعدیل مصرف کربوهیدرات ها باشد به گونه ای که در طول روز انرژی کافی برای تأمین انرژی خود داشته باشید بدون اینکه قند اضافی را در جریان خون خود قرار دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد