اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس صعودی بسته شد/بازدهی سهام در پایان هفته 2/5 درصد شد/ رشد هفته آینده بورس تضمین شده است؟

فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته جاری با چراغ سبز به پایان رسید و شاخص کل این بازار بیش از ۲۹ هزار واحد صعود کرد.شاخص کل در بازار بورس امروز ۲۹ هزار و ۶۰۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ، شاخص کل بورس با ۲۹ هزار و ۶۰۴ واحد صعود، رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۹۴۱۷ واحد رشد در رقم ۳۹۸ هزار و ۷۵۰ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۲۴ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال ارزش داشت. در بازار امروز فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، ایران خودرو، بانک ملت، گروه مپنا، معدنی و صنعتی چادرملو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را داشتند و بانک‌های ملت و تجارت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری غدیر و سالمین نمادهای پربیننده بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۱۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۳ هزار و ۸۰۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۰۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۷۳ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پالایش نفت لاوان (شاوان)، قاسم ایران (قاسم)، نفت پاسارگاد (شپاس)‌، پالایش نفت شیراز (شراز)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، دارو سازی آوه سینا (داوه)، شیر پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

چرا رشد هفته آینده بورس تضمین شده است؟
عرفان هودی، مدیر معاملات کارگزاری بورس بیمه ایران در گفتگو با همفکران آگاه با اشاره به اینکه شاخص کل و شاخص هم وزن امروز هرکدام با رشد بیش از 2 درصدی کار خود را به پایان رساندند، گفت: اگر قرار باشد بازار را به چهار گروه بزرگ تقسیم بندی کنیم، رشد امروز بازار می تواند مدیون گروه های خودرو، بانک، پالایشی،پتروشیمی و فلزات اساسی باشد که اغلب نمادهای آنها امروز با درصد مثبت و صف خرید همراه بودند.

وی دیگر گروه های مورد توجه بازار را سیمانی، دارویی، غذایی و لاستیک و پلاستیک دانست و افزود: این گروه ها جزو نمادهای پربیننده بودند.

وی که معتقد است این روزها معامله گران در حال تجربه بازاری هستند که تمایل به صعود دارد، گفت: اعداد فعلی شاخص دیگر به هیچ وجه مورد رضایت سهامداران نیست، اهالی بازار چه تازه کارهاو چه قدیمی ها فول سهم در بازار حاضر و با تمام قدرت در حال خرید و فروش سهام هستند.

وی یکی از نکات مثبت رشد شاخص در دو هفته اخیر را اصلاح های محسوس میان هفته ای در مسیر رو به رشد دانست و گفت: به این ترتیب که معمولا طی روزهای میان هفته بازار اصلاح و استراحتی دارد و پس از آن مجددا با قدرت مسیر خودش را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: اصلاح یک روزه این هفته بازار اتفاق مبارکی است که می تواند رشد بازار را برای هفته آینده تضمین کند، نکته مثبتی که در روزجاری بازار شاهد بودیم، ارزش نزدیک به 20 هزار میلیارد تومانی کل معاملات بود که اتفاق خوبی است ، این رقم از عدد 6 هزار میلیارد تومان در دوره اصلاح هفته های گذشته به این ارقام رسیده است، اعداد قابل دفاع و مسیر بازار رو به رشد است.

هودی در خصوص نمادهای مورد توجه و گروه های لیدر بازار هم گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار در سه ماهه اخیر، نمی توان یک لیدر خاص و مشخص برای بازار اعلام کرد، رشدها به صورت تواما شده است اما برخی گروه ها حتی صنایع کوچک نسبتا ظرفیت پتانسیل خوبی برای رشد دارند به عنوان مثال گروه دارو و گروه سیمان به دلیل مجوزهایی که برای افزایش نرخ قرار است دریافت کنند، از گروه های مورد توجه بازار هستند. گروه لاستیک و پلاستیک هم جزو جامانده های صنایع است. همچنان گروه بانکی هم می تواند پیشتازی را عهده دار باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد